Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-A2 of Fuji X-M1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-A2 of Fuji X-M1

    Hallo,

    Ik sta op het punt om een nieuwe camera te kopen.
    Ik twijfel nog tussen twee toestellen.

    Fujifilm X-A2 systeemcamera Bruin + 16-50mm + 50-230mm - De Fujifilm X-A2 systeemcamera met een kantelbaar 3.0" display en wifi.., gratis verzending!


    Of

    Fujifilm X-M1 systeemcamera + XC 16-50mm Zwart - De Fujifilm X-M1 met 3.0"kantelbaar display en 16.3 megapixel sensor koopt u bij Cameranu!


    Ik ben geen echte hobbyfotograaf ofzo. Het toestel zal gebruikt worden tijdens het reizen, foto's van de kinderen,...

    Iemand die mij raad kan geven welke ik het beste koop.

    Bedankt.

  • #2
    Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

    Zonder twijfel de Fujifilm X-A2,
    vermoedelijk in november bekomt u dezelfde update van de X-T1 voor dit toestel

    ps: niet vergeten van een of meerdere extra accu's aan te schaffen vooral voor op reis
    Last edited by ASA 400; 9 juli 2015, 12:45. Reden: extra accu's

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

      Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
      Zonder twijfel de Fujifilm X-A2,
      vermoedelijk in november bekomt u dezelfde update van de X-T1 voor dit toestel

      ps: niet vergeten van een of meerdere extra accu's aan te schaffen vooral voor op reis
      Volgens mij heeft de X-M1 wel de beste X-trans sensor zoals de X-T1?

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

        Zoals Dpix zegt, vermoed ik ook dat de A een traditionele Bayer sensor heeft en de M een X-trans sensor. Of je daar in de praktijk echt heel veel van merkt als je jpeg schiet, weet ik niet. Ik geef persoonlijk de X-trans het voordeel qua hoge iso en kleurweergave, maar ik ben hoofdzakelijk een raw-fotograaf.

        Als je voor een systeem met verwisselbare lenzen kiest, en je houdt het budgetvriendelijk, is het wel interessant om de twee basiszooms te hebben: 16-50 + 50-230. Het zijn geen lichtsterke lenzen maar voor goed-weer-fotografie maakt het weinig uit en ze zijn kwalitatief echt wel goed. Als je de beide lenzen enkel in kit kan krijgen met de A2 en niet met de M1, dan zou ik voor de A2 gaan. In principe is het prijsverschil tussen beide bodies niet groot (50 euro of zo).
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

          Hallo,

          De Fuji X-A.. heeft een traditionele Bayer sensor en geen X-trans.
          Maar om dat verschil te zien moet je al gaan "pixelpeepen" - en dan nog ...
          Ik heb de X-T1 en de X-A1 en kan dus perfect vergelijken. En dat verschil is niet echt zo groot hoor. Ook op ISO3200 doet de X-A.. het nog prima.
          Hier staan wat X-A1 foto's ...
          https://www.flickr.com/photos/jajabd...57644830505550

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1


            Doe er je ding mee ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

              Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
              Zonder twijfel de Fujifilm X-A2,
              vermoedelijk in november bekomt u dezelfde update van de X-T1 voor dit toestel

              ps: niet vergeten van een of meerdere extra accu's aan te schaffen vooral voor op reis
              Ik denk dat je verwart met de X-E2 :-)

              Van die 2 zou ik de X-M1 nemen omwille van de X-Trans sensor en het feit dat je die tegenwoordig wel vindt in een pakket met de 50-230 er gratis bij
              Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

                Bij de X-A2 zitten de nieuwe lenzen van de 16-50 & 50-230 die wat dichter kunnen gaan in macro en een iets betere stabilisatie hebben.
                Dacht ook dat de focus modes wat verder uitgebreid waren.
                + Het tilt screen kan in 'selfie' modus, dus volledig uitklappen.

                Zelf heb ik de X-M1 en ben er als instapper zeer tevreden mee, zeker als je het pakket van bij Grobet neemt:
                Nikon D300 & een beetje glas...
                Iets kleiners als carry everywhere

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-A2 of Fuji X-M1

                  Bedankt allemaal voor de reacties.

                  Ik heb de X-M1 besteld bij Grobet. Meteen ook een extra accu, memorycard en opbergtas bijgekozen.
                  Scherpe prijs voor dit toestel. Bedankt Rudy!!!

                  Comment

                  Working...
                  X