Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji S6500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji S6500

    Ik heb goede reviews gelezen over deze camera, klopt dat allemaal wat ze zeggen , naar het schijnt zou de iso ook minder ruis geven dan zijn rivalen , maar naar het schijnt zou de AF heel vlug werken, maar beter dan sommige SLR-camera,s dat is wel heel knap
    Het programma '2X SNELLER AF/AE' biedt een scherpstelling en lichtmeeting op hoge snelheid en een indrukwekkende ontspanvertraging van 0,035 seconde. Dat is meer dan de meeste andere digitale SLR-camera's kunnen bieden. Bovendien biedt de opstarttijd van 0.8-seconde de gebruikers een bijna directe respons, zodat spontane en onverwachte acties nooit meer gemist hoeven te worden.
    Is wel knap toestel nu nog knappe foto,s maken.

  • #2
    Re: fuji S6500

    de ruis is idd lager dan zijn rivalen, zeker op hoger iso. Waar je gelezen hebt dat de AF snel is weet ik niet. Bij goede lichtomstandigheden altijd accuraat en vrij snel, bij schemer en bijna duisternis een ramp. Begin je maximaal te zoomen, gaat het nog verder bergaf, zelf met buitenshuis.
    Ontspanvertraging heeft niets met AF te maken. Eénmaal de AF gelockt is schiet ie als de bliksem, er is bijna geen lag. Maar toch trager dan een DSLR! Eigenlijk niet te vergelijken, ik kan het weten had de s6500 en nu een DSLR.
    Het is geen slechte cam, het hangt af van je eisen en wat je ermee wil uitspoken.
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

    Comment


    • #3
      Re: fuji S6500

      Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
      de ruis is idd lager dan zijn rivalen, zeker op hoger iso. Waar je gelezen hebt dat de AF snel is weet ik niet. Bij goede lichtomstandigheden altijd accuraat en vrij snel, bij schemer en bijna duisternis een ramp. Begin je maximaal te zoomen, gaat het nog verder bergaf, zelf met buitenshuis.
      Ontspanvertraging heeft niets met AF te maken. Eénmaal de AF gelockt is schiet ie als de bliksem, er is bijna geen lag. Maar toch trager dan een DSLR! Eigenlijk niet te vergelijken, ik kan het weten had de s6500 en nu een DSLR.
      Het is geen slechte cam, het hangt af van je eisen en wat je ermee wil uitspoken.
      Ik heb het wel degelijk gelezen de site van camera store en op LetsGoDigital, als je die kent, natuurlijk is verkoopsreklame, maar ik zit ook met een nikon d40 in mijn hoofd, want die past een beetje in mijn butget, kan hem kopen voor 498, met kitlensje, maar werk graag manueel, en weet niet of dat wel kan met deze, andere overweging is de pannasonic FZ50 409euro
      Last edited by koen1950; 21 juli 2007, 14:13.

      Comment


      • #4
        Re: fuji S6500

        Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
        Ik heb het wel degelijk gelezen de site van camera store en op LetsGoDigital, als je die kent, natuurlijk is verkoopsreklame, maar ik zit ook met een nikon d40 in mijn hoofd, want die past een beetje in mijn butget, kan hem kopen voor 498, met kitlensje, maar werk graag manueel, en weet niet of dat wel kan met deze, andere overweging is de pannasonic FZ50 409euro
        Met elke digitale reflex kan je volledig manueel werken, maar meestal wordt er in diafragmavoorkeuze of sluitertijdvoorkeuze gewerkt. In dat geval zal de camera zelf de sluitertijd of het diafragma aanpassen om de foto's zo juist mogelijk te belichten. Het is dus niet altijd nodig om manueel te werken, alleen bij flitsfoto's (ook met studioflitsers) is dat de beste oplossing (niet bij invulflits, daar blijf je gewoon met diafragma of sluitertijdvoorkeuze werken).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: fuji S6500

          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
          Ik heb het wel degelijk gelezen de site van camera store en op LetsGoDigital, als je die kent, natuurlijk is verkoopsreklame, maar ik zit ook met een nikon d40 in mijn hoofd, want die past een beetje in mijn butget, kan hem kopen voor 498, met kitlensje, maar werk graag manueel, en weet niet of dat wel kan met deze, andere overweging is de pannasonic FZ50 409euro
          Ik neem liever dpreview.com als referentie. LetsGoDigital denkt wat te commercieel en vergelijk soms appelen met peren, denk ik.

          Als je het budget hebt voor een D40, dan heb je die ook voor de pentax K100D (super). Die zitten zowat in dezelfde prijsklasse. Vergeet het ontbreken van de AF moter in de D40 body niet, dus enkel de iets duurdere AF-S lenzen geven autofocus. De K100D heeft SR in de body, is een pluspunt. De K100D super versie heeft nu ook SDM (=USM bij Canon).
          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

          Comment


          • #6
            Re: fuji S6500

            Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
            Ik neem liever dpreview.com als referentie. LetsGoDigital denkt wat te commercieel en vergelijk soms appelen met peren, denk ik.

            Als je het budget hebt voor een D40, dan heb je die ook voor de pentax K100D (super). Die zitten zowat in dezelfde prijsklasse. Vergeet het ontbreken van de AF moter in de D40 body niet, dus enkel de iets duurdere AF-S lenzen geven autofocus. De K100D heeft SR in de body, is een pluspunt. De K100D super versie heeft nu ook SDM (=USM bij Canon).
            Ja maar ik heb geen pentaxlenzen, wel 4 nikonlenzen , waaronder een 19/35 groothoek ; 28/38; 35/80; 28/200 .

            Comment


            • #7
              Re: fuji S6500

              Als je reeds lenzen hebt dan is idd een Nikon uw camera, als ze geen AFS zijn best uitkijken naar een D50 (nog te vinden als je goed zoekt) of een D80. Als je manueel wil focussen de D40.
              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

              Comment

              Working...
              X