Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s602

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji s602

    Na zeer lang beraadslagen en tonnen informatie te hebben verwerkt.
    Heb ik besloten een fuji s 602 aan te kopen.

    Ik heb hier tal van foto's gezien die echt de moeite waard zijn.

    Ik heb lang geaarzeld tussen dit toestel een een Nikon c5700 dit toestel is een beter toestel maar ik ben maar een echte leek in het vak en heb alleen ervaring met een olympus 960 1.3 megapixels.

    De fuji kost de helft van de Nikon en dat is toch een belangrijke factor.

    Ik blijf dit forum bezoeken hier kan ik nog veel leren .

    Alle tips over de fuji s602 zijn welkom.

    Groetjes
    Groetjes
    http://www.vehe.be

  • #2
    Je zal je ( hoop ik ) je keuze niet betreuren.
    Als je specifieke vragen hebt, laat maar horen; er zijn hier verschillende s602z gebruikers.
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Heb gisteren een D100 vast mogen houden, de kwijl liep uit m'n mond, maar als ik dan die prijzen hoor, sta ik ineens terug met beide voeten op de grond
      En ben nog steeds zéér tevreden van m'n S602z

      Comment


      • #4
        Dacht 'm ook te kopen, maar in vele reviews gelezen dat de prestaties minder zijn bij weinig licht en datzelfde probleem heb ik ook met mijn huidige camera
        Echt wel jammer, met die grote optische zoom toch een topper
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tony smeT
          Heb gisteren een D100 vast mogen houden, de kwijl liep uit m'n mond, maar als ik dan die prijzen hoor, sta ik ineens terug met beide voeten op de grond
          En ben nog steeds zéér tevreden van m'n S602z

          shhht, vandaag t zelfde meegemaakt. nie plezant é, k ga nog wat sparen denk ik
          mvg,
          Dieter

          Comment


          • #6
            Nu heb ik nog een vraagje

            Ik ben begonnen met een website met foto's uit canada laat mij eens weten wat ge er van denkt aub

            de Foto's zijn wel wat in afemetingen beperkt omdat ze anders niet op de site kreeg ben nog in mijn leerstadium met die website
            Groetjes
            http://www.vehe.be

            Comment


            • #7
              Ik zou dat toch in meerdere pagina's verdelen! Ik heb een 600MHz pc en die kan haat niet volgen door de massa foto's
              De foto's plakken ook tegen elkaar, ik weet niet of dat de bedoeling is?
              Ik zie ook liever wat minder foto's, en dan niet op postzegelformaat
              En euh, bij Telenet heb je 50Mb webspace gratis, zeg me niet dat die al vol zitten nu!?

              Comment


              • #8
                Hi avatar,

                Ik heb 2 maanden geleden precies dezelfde overweging gemaakt en ook voor de S602 gekozen. Ook bij mij waren de kosten een doorslaggevende faktor en eerlijk gezegd zie ik ook het nut van die 5 MP's niet zo (ik laat nooit groter afdrukken dan 20 x 30). Tot op heden heb ik nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze.

                Ik wens je veel fotoplezier met de camera als je hem hebt. Ik kan je aanraden om vrij snel een hele reeks foto's te maken met verschillende instellingen om te zien hoe het effect op de foto's is. Persoonlijk gebruik ik de camera voornamelijk in de P-stand en varieer in de belichtingsmethode. Ik heb gemerkt dat landschappen het best worden weergegeven met de average belichtingsmethode. Scenes met een echt hoofdonderwerp worden prima belicht met de multimetering methode.

                @Bingel: Ik heb nauwelijks tot geen problemen ondervonden met scherpstellen onder slechter lichtomstandigheden. Ook de opnamen onder dergelijke condities vond ik prima. Wellicht dat anderen hier slechtere ervaringen mee hebben. Mijn grootste kritiekpunt is dat er geen aanduiding is voor een te lage batterijspanning. Die is er officieel wel, maar ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op zijn waarschuwing, de camera gaat uit en de lens schuift in zonder (zichtbare) waarschuwing.

                Groeten, Eric
                Groeten, Eric

                Nikon Coolpix 8800
                Fuji S602 Zoom

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tony smeT
                  Ik zou dat toch in meerdere pagina's verdelen! Ik heb een 600MHz pc en die kan haat niet volgen door de massa foto's
                  De foto's plakken ook tegen elkaar, ik weet niet of dat de bedoeling is?
                  Ik zie ook liever wat minder foto's, en dan niet op postzegelformaat
                  En euh, bij Telenet heb je 50Mb webspace gratis, zeg me niet dat die al vol zitten nu!?

                  Neen die ruimte zit nog niet vol, maar pas begonnen met die site
                  ga nu proberen zo een gallery op te zetten .Maar ja alle begin is moeilijk he.
                  Groetjes
                  http://www.vehe.be

                  Comment


                  • #10
                    Even een vraagje, ik heb zelf een toestel met vier maal zoom, nu valt het me op dat ik geheel ingezoomed heel snel last heb van bewegingonscherpte. Hoe zit dat met een toestel met nog meer zoom? Of ligt het aan mij.
                    Groeten,
                    Ronald
                    http://fotografie.jouwweb.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by maturin
                      Even een vraagje, ik heb zelf een toestel met vier maal zoom, nu valt het me op dat ik geheel ingezoomed heel snel last heb van bewegingonscherpte. Hoe zit dat met een toestel met nog meer zoom? Of ligt het aan mij.
                      Hoe meer zoom, hoe groter de kans op bewegingsonscherpte. Een goeie regel is om de sluitertijd minstens op 1/brandpuntsafstand te houden (in 35mm equivalent). Het is een kwestie van schatten, hoor, maar als je het zoombereik van je lens kent, dan weet je aan de zoom indicator ongeveer op hoeveel mm je lens staat. Denk je dat je bv. in de buurt van 120mm zit, dan kan je dus het best boven 1/125s blijven. Deze Fuji 602 gaat tot 210mm, dus op full zoom hou je best 1/250 aan om het risico op bewegingsonscherpte te minimaliseren.

                      Het hangt er ook vanaf hoe vast je hand is. Ikzelf heb goeie tot heel goeie resultaten bij 210mm tot 1/125s of zelfs 1/100s. Anderen krijgen de klus dan weer niet geklaard als ze niet tenminste 1/400s gebruiken. Zulke mensen kunnen maar beter de hele dag met een statief rondlopen.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Merci pieter, zal eens wat expirementen doen. Ik neem vaak heel snel een foto en dan is P mode handiger, maar ja... Ik zal m'n vriendin eens fotos laten nemen, kijken of ík een triller ben

                        Groeten,
                        Ronald
                        http://fotografie.jouwweb.nl/

                        Comment


                        • #13
                          Mijn grootste kritiekpunt is dat er geen aanduiding is voor een te lage batterijspanning. Die is er officieel wel, maar ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op zijn waarschuwing, de camera gaat uit en de lens schuift in zonder (zichtbare) waarschuwing.
                          Je moet inderdaad heel snel zijn. Vrijwel iedereen gebruikt oplaadbare batterijen en deze houden hun capaciteit zo lang mogelijk aan om dan heel plots volledig leeg te zijn. Gewone batterijen verliezen hun vermogen geleidelijk aan (zodat de 602z de kans krijgt om dit aan te duiden)

                          Greetz

                          Sam Jae

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sam Jae
                            Je moet inderdaad heel snel zijn. Vrijwel iedereen gebruikt oplaadbare batterijen en deze houden hun capaciteit zo lang mogelijk aan om dan heel plots volledig leeg te zijn. Gewone batterijen verliezen hun vermogen geleidelijk aan (zodat de 602z de kans krijgt om dit aan te duiden)
                            Het is een (goeie) eigenschap van NiMh: ze kunnen heel lang de nodige stroom blijven leveren, zelfs op het einde van hun capaciteit. Maar ja, als 't gedaan is, dan is't gedaan. NiCd en alkalinebatterijen beginnen al vrij snel minder stroom te leveren, wat door de camera gedetecteerd wordt en resulteert in een indicatie op het scherm. Vandaar dat deze batterijen, wanneer ze niet meer voldoen voor een bepaald toestel, toch nog kunnen worden gebruikt in apparaten die minder stroom vragen. Ze zijn niet helemaal leeg, maar leveren niet genoeg energie meer.
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben zelf verbaasd hoe simpel dit toestel werkt .
                              en zeer goede keuze geweest gebruiksvriendelijk
                              makkelijk en goede foto's .Nu oefenen oefenen en nog eens oefenen
                              Groetjes
                              http://www.vehe.be

                              Comment

                              Working...
                              X