Hi avatar,
Ik heb 2 maanden geleden precies dezelfde overweging gemaakt en ook voor de S602 gekozen. Ook bij mij waren de kosten een doorslaggevende faktor en eerlijk gezegd zie ik ook het nut van die 5 MP's niet zo (ik laat nooit groter afdrukken dan 20 x 30). Tot op heden heb ik nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze.
Ik wens je veel fotoplezier met de camera als je hem hebt. Ik kan je aanraden om vrij snel een hele reeks foto's te maken met verschillende instellingen om te zien hoe het effect op de foto's is. Persoonlijk gebruik ik de camera voornamelijk in de P-stand en varieer in de belichtingsmethode. Ik heb gemerkt dat landschappen het best worden weergegeven met de average belichtingsmethode. Scenes met een echt hoofdonderwerp worden prima belicht met de multimetering methode.
@Bingel: Ik heb nauwelijks tot geen problemen ondervonden met scherpstellen onder slechter lichtomstandigheden. Ook de opnamen onder dergelijke condities vond ik prima. Wellicht dat anderen hier slechtere ervaringen mee hebben. Mijn grootste kritiekpunt is dat er geen aanduiding is voor een te lage batterijspanning. Die is er officieel wel, maar ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op zijn waarschuwing, de camera gaat uit en de lens schuift in zonder (zichtbare) waarschuwing. 
Groeten, Eric
Groeten, Eric
Nikon Coolpix 8800
Fuji S602 Zoom