Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

    Hallo allemaal,

    Verschillende camera's al bekeken, maar kom er nog niet uit.
    Ik weet dat het niet bij de tijd is ( tussen de forums van SLR's ), maar welke is kwalitatief beter.
    Ik heb al veel revieuws bekeken, maar zou graag in de praktijk ook van verschillende meningen horen.
    De s602z komt veel vaker voor in dit forum dan de s5500/5100.
    betekent dat de s602z toch beter is???????
    Het liefst heb ik zo'n groot mogelijke zoom, maar liever een betere 6x dan een slechtere 10x zoom.

    Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen voor de definitieve doorslag.

    PS ook meer s602z tweedehands te koop..........

    Gegroet thony
    Fuji S602z.......wel oud, maar altijd lekker

  • #2
    Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

    Ik weet dat de S602Z een zeer mooie camera is en gewoon de voorloper van de S7000. Nu heb ik zelf de S5500 maar heb geen ervaring met de S7000 en de S602Z en kan dus alleen maar zeggen dat ik er zeer tevreden van ben. Ikzelf beklaag mij nu wel een klein beetje dat ik de S7000 niet gepakt heb omdat ik die flitsschoen nu wel begin te missen.
    Maar als je geen flitsschoen nodig hebt en grootst mogelijke zoom zoekt ben met de S5500 zeker even goed uit en voor de zoom beter natuurlijk.
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

    Comment


    • #3
      Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

      Ik heb 3 jaar met de 602 gewerkt, tot grote tevredenheid.
      Nooit liet het toestel mij in de steek
      Zo is hij verschillende keren op de grond gevallen.
      Zo stond ik eens in Oostende op het staketsel bliksems te fotograferen in de gietende regen tientallen minuten aan een stuk. Het water liep er onderaan het toestel uit. En toch blijven fotograferen tot wanneer het toestel vanzelf stopte . Onmiddelijk de baterijen eruit en in de rugzak.
      Eens in de auto het toestel voorraan op de vensterverwarming van de auto en tegen de tijd dat ik thuis was baterijen er terug in en hij was terug paraat voor de volgende bliksem

      Mijn 602ke heeft al vanalles meegemaakt !!!
      Van onderwater tot 3100m hoog.
      Van in de woestijn ( 45° ) tot in de sneeuw.
      Van in extreme luchtvochtigheid tot enkele dagen vrieskou.

      Dat toestel werkt nog steeds perfect.

      Ik ben nu overgestapt op de S3. De 602 is nu in Marijke ( vriendin ) haar handen en als hij dit ook nog overleefd zet ik voor mr FUJI een standbeeld in Ronse op de grote markt

      Laat één ding duidelijk zijn. Dit is een kei goed/sterk toestel die hier nooit meer buiten gaat.

      Al deze foto's zijn gemaakt met de 602, op 2 modelfoto's na. klik hier

      Niet aarzelen, een 602
      Last edited by lieven lens; 20 februari 2005, 09:25.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

        Dat zijn inderdaad zeer mooie foto's. Je gaat mij echter niet horen zeggen dat je die met een S5500 niet had kunnen maken.

        Wat ik wel kan geloven is dat de bouwkwaliteit van de S602Z beter is dan die van de S5500 aangezien de S7000 ook beter gebouwd is.
        Hoewel ik het wel onverantwoord is om je toestel zo te behandelen, lieven.
        Die S3 zal er al iets beter tegen kunnen maar een 1D***** zou je toch beter afgaan als ik die omstandigheden hoor.
        == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

        Comment


        • #5
          Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

          Ik heb net mijn 602 verkocht en een s7000 gekocht die staat nu zeer goedkoop dus ik heb niet lang moeten na denken en ben zéér blij met mijn nieuw toestelleke
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

          Comment


          • #6
            Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

            Als je ooit van plan bent om met uw toestel in de studio te werken moet je er toch op letten dat je er een flitsschoentje kan opzetten

            Comment


            • #7
              Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

              Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
              Dat zijn inderdaad zeer mooie foto's. Je gaat mij echter niet horen zeggen dat je die met een S5500 niet had kunnen maken.

              Wat ik wel kan geloven is dat de bouwkwaliteit van de S602Z beter is dan die van de S5500 aangezien de S7000 ook beter gebouwd is.
              Hoewel ik het wel onverantwoord is om je toestel zo te behandelen, lieven.
              Die S3 zal er al iets beter tegen kunnen maar een 1D***** zou je toch beter afgaan als ik die omstandigheden hoor.
              Eigenlijk heb je gelijk wat die 1D betreft, maar de portemené he !!!
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                Bedankt voor jullie mening.

                Volgende week krijg ik de Fuji s602z binnen....kan niet afwachten.

                Alleen wilde ik de Olympus Tcon 17 erbij bestellen, maar hij zei dat die er niet op past.
                Maar op dit forum wordt er veel mee gewerkt....Hoe kan dit???.
                Gebruiken de s602z mensen een extra of apparte tussenring dan de gewone.

                Is het mogelijk om via nog een tussenring nog een extra teleconv.erop te zetten???, ben alleen nieuwschierig hierna.
                Fuji S602z.......wel oud, maar altijd lekker

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thony
                  Bedankt voor jullie mening.

                  Volgende week krijg ik de Fuji s602z binnen....kan niet afwachten.

                  Alleen wilde ik de Olympus Tcon 17 erbij bestellen, maar hij zei dat die er niet op past.
                  Maar op dit forum wordt er veel mee gewerkt....Hoe kan dit???.
                  Gebruiken de s602z mensen een extra of apparte tussenring dan de gewone.

                  Is het mogelijk om via nog een tussenring nog een extra teleconv.erop te zetten???, ben alleen nieuwschierig hierna.
                  Die Tcon-17 past er niet rechtstreeks op, daar het je een adapter tube (ofte tussenring) nodig. Voor de Tcon-17 heb je een 55-55 nodig (dus 55mm male schroefdraad aan camerakant en 55mm female aan lenskant).

                  Verkoper lijkt me trouwens niet echt op de hoogte... Ikzelf heb een tijdje de convertor van Fuji gebruikt (maar verkocht toen de 10D er kwam)...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                    Oorspronkelijk geplaatst door Thony
                    Bedankt voor jullie mening.

                    Volgende week krijg ik de Fuji s602z binnen....kan niet afwachten.

                    Alleen wilde ik de Olympus Tcon 17 erbij bestellen, maar hij zei dat die er niet op past.
                    Maar op dit forum wordt er veel mee gewerkt....Hoe kan dit???.
                    Gebruiken de s602z mensen een extra of apparte tussenring dan de gewone.

                    Is het mogelijk om via nog een tussenring nog een extra teleconv.erop te zetten???, ben alleen nieuwschierig hierna.
                    Je hebt deze tube nodig.Er is een groothoeklens en tele in de handel.Je kan dan ook nog gebruik maken van voorzetlenzen voor macro.Indien je meer uitleg wil stuur dan maar een mailtje dan kunnen we mss eens afspreken.
                    Last edited by Macroshopper; 22 februari 2005, 21:35.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                      Je hebt een goeie keuze gemaakt, ik heb de S602z nu bijna 3 jaar en ik doe 'm ook nooit meer weg.
                      Ik heb 'm niet zo laten afzien als Lieven Lens maar zandstormen op de Belgische stranden heeft ie toch al meegemaakt en nooit enige last ondervonden. En ik heb toch al ettelijke tienduizenden foto's gemaakt.
                      Het is wel een beetje een batterij-vreter maar als je een beetje slim bent kan je wel enkele dingen doen om de batterijen optimaal te gebruiken...

                      Als je nog vragen hebt zwier ze hier maar op het forum, maar gebruik zeker eerst de search eens, want er zijn hier al héél wat topics gepasseerd ivm de Fuji

                      En van die dslr's moet je je nix aantrekken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                        Het is wel een beetje een batterij-vreter maar als je een beetje slim bent kan je wel enkele dingen doen om de batterijen optimaal te gebruiken...
                        Mss een beetje uitleg...
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                          Dat is nu de beste keuze die je ooit al gemaakt hebt

                          Je zal er geen spijt van hebben

                          ik maakte gebruik van de originele tussenring met de originele teleconvertor.
                          Misschien een tip :
                          Als je toch een tussenring hebt of gaat kopen kijk je best ook ineens uit naar een uv filter. Laat deze dan samen met uw tussenring altijd op het toestel zitten. Zo voorkom je stof tussen de lensdelen en de ccd
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                            Ivm dat batterij-verbruik naar beneden krijgen:
                            Als je op voorhand weet dat je 5 foto's moet nemen van één of meerdere onderwerpen op dezelfde afstand dan zet ik altijd mijn autofocus op manueel (knopje zit links aan de lens ongeveer). Dat schakelaartje bezit ook een drukknopje waarmee je dan eenmalig autom. scherp kan laten stellen. Zo krijg je dus het effekt dat de Fuji niet 5x gaat scherpstellen voor die 5 foto's, maar slechts 1x scherpstelt en dan neem je die 5 foto's ... dus da's 4x lensbeweging minder

                            PS: mijn breedhoek wcon08 is gereserveerd, maar als die verkocht geraakt zonder de tussenring dan heb ik zo'n tussenring te koop met UV-filter merk B+W en misschien zelfs een polarisatie-filter
                            Deze breedhoek-voorzetlens is te koop tegen een redelijk bod... Alles in perfekte staat ... testen kan/mag! Past o.a. op Fuji S602z, S5000, S7000 en ik dacht ook op Olympus, Canon e.d. mits aangepaste ring.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji s5500/5100 vs Fuji s602z

                              Hallo allemaal,

                              Bedankt voor de vele reacties.

                              Tony smeT, das een goede tip om baterijen te besparen, en voor die adapterring, (als'ie niet verkocht is) en de lenzen, heb ik wel belangstelling.
                              Ik wacht wel even af.
                              En Lieven lens als zo,n camera daar tegen kan koop ik zeker een goed toestel, alhoewel ik er wel wat voorzichter mee zal zijn.
                              Macroshopper, ik heb verschillende forems doorgelezen en weet nu al veel meer. Bedankt voor het aanbod.

                              groetjes Thony
                              Fuji S602z.......wel oud, maar altijd lekker

                              Comment

                              Working...
                              X