Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fps vraag voor iemand met een 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fps vraag voor iemand met een 7D

    Hallo,

    Blijkbaar zou de 7D in slechte lichtomstandigheden een slechtere fps hebben (zoals andere toestellen dat ook hebben maar in een andere mate).
    Voor de volle fps te krijgen zou men minstens 1/500 moeten schieten.
    Kan er nu iemand eens een test doen in goeie lichtomstandigheden aan 1/1000 en bijvoorbeeld aan 1/125 (in mijn geval voor panning) om te zien of het verschil echt zo groot is.

    Alvast bedankt,
    Bruno.
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Re: fps vraag voor iemand met een 7D

    Net getest en ik hoor geen verschil...
    Die snelheidsafname is wel pas merkbaar als de lichtomstandigheden heel slecht zijn

    Grt
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: fps vraag voor iemand met een 7D

      Het is normaal dat de camera minder foto's per seconde kan maken als de sluitertijd langer wordt. Je hebt de tijd dat de sluiter open staat + de tijd dat de spiegel op en neer gaat. Daardoor zal je nooit het maximum aantal foto's per seconde kunnen halen bij 1/125sec.

      Bij panning heb ik eigenlijk veel betere resultaten als ik telkens één foto maak op het juiste moment.
      Er zijn sporten waarbij het handig kan zijn om veel foto's per seconde te maken, maar dat zijn meestal niet de sporten waarbij je de panning-techniek gebruikt met een vrij lange sluitertijd.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: fps vraag voor iemand met een 7D

        bedankt voor de antwoorden.
        Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

        Comment


        • #5
          Re: fps vraag voor iemand met een 7D

          Als je in de handleiding kijkt op pagina 93, dan vind je een paar opmerkingen:

          - De snelheid bij continue opnamen ligt iets lager als het batterijniveau
          laag is.
          - In de modus AI Servo AF neemt de snelheid van continue opnamen
          mogelijk enigszins af, afhankelijk van het onderwerp en het gebruikte
          objectief.
          - In gebieden met weinig licht of binnen kan de snelheid van continue
          opnamen afnemen, zelfs als een korte sluitertijd is ingesteld.

          Zodus, wat kan er dan mis zijn met je 1/125?
          - Batterij wel nog goed opgeladen?
          - Is AI Servo AF ingesteld tijdens het pannen? Veel kans van wel, dus de tijd die de camera nodig heeft om telkens scherp te stellen moet je ook meetellen, maar dat is ook bij 1/500.
          - Staat je ruisonderdrukking aan of uit? Die doet ook telkens haar werk nog en ik weet niet 100% zeker of de buffer van de 7D groot genoeg is om aan die snelheid te kunnen onthouden als je kaartje bijvoorbeeld te traag is (<30Mb/s).

          Comment

          Working...
          X