Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van D200 zonder kleurprofiel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van D200 zonder kleurprofiel

    Ik heb iets heel vreemds met mijn camera aan de hand.
    Ik fotografeer nu ruim een jaar met Nikon D200 zonder problemen overigens.
    Ik fotografeer altijd in Adobe RGB, zodra ik alle foto's in laad in photoshop cs 2, zijn er een aantal foto's bij waarvan ik de melding krijg dat ze geen kleurprofiel ingesloten hebben. Als ik bijvoorbeeld 200 foto's maak, zijn er een stuk of 20 zonder profiel, ik vind het heel vreemd en ben op internet al aan het zoeken geweest naar een antwoord en heb hier en daar aan gebruikers van de D200 ook gevraagd of ze er iets vanaf wisten, maar niemand weet een antwoord.
    Het is best vervelend, als je foto's inlaad in photoshop, krijg je steeds deze melding.
    Wie of wie weet een antwoord op dit raadsel?????

  • #2
    Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

    Heb je nog een andere software waarmee je die foto's kunt gewerken want de fout zou wel eens bij photoshop kunnen liggen?
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

      Nee ik heb geen andere software, maar eerlijk gezegt denk ik niet dat het aan photoshop ligt.
      Ik had namelijk de melding uitstaan als er een foto werd ingeladen met een ander of geen kleurprofiel, ik heb toen de foto's bewerkt in photoshop en opgestuurd naar mijn vaklab. Het vaklab constateerde dat er een aantal foto's bijzaten zonder kleurprofiel, ik heb dus alles weer aangevinkt en toen kreeg ik dus de meldingen wel in beeld. Het komt dus echt vanuit mijn camera.
      Ik heb inmiddels ook gemaild naar Nikon, maar jammer genoeg ook nog antwoord op gehad.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

        Ok, dat raakt hout.
        Misschien is er iemand anders met een D200 die je hierin wat kan helpen, bvb door wat foto's van een ander toestel door te mailen of zo.. enfin, t'is maar een suggestie hoor.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

          Ik ga gewoon verder op zoek...... en bedankt voor de suggestie.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

            Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
            Ik heb iets heel vreemds met mijn camera aan de hand.
            Ik fotografeer nu ruim een jaar met Nikon D200 zonder problemen overigens.
            Ik fotografeer altijd in Adobe RGB, zodra ik alle foto's in laad in photoshop cs 2, zijn er een aantal foto's bij waarvan ik de melding krijg dat ze geen kleurprofiel ingesloten hebben. Als ik bijvoorbeeld 200 foto's maak, zijn er een stuk of 20 zonder profiel, ik vind het heel vreemd en ben op internet al aan het zoeken geweest naar een antwoord en heb hier en daar aan gebruikers van de D200 ook gevraagd of ze er iets vanaf wisten, maar niemand weet een antwoord.
            Het is best vervelend, als je foto's inlaad in photoshop, krijg je steeds deze melding.
            Wie of wie weet een antwoord op dit raadsel?????
            Ik denk dat het niks te maken heeft met de D200. Maar dat het probleem in de computer software zit. Of een bloedhond virus, dat is bekend voor dat soort storingen. Ik heb dat soort problemen wel opgelost in microsoft producten. Als u een MAC gebruikt moet u iemand vragen die iets van de MAC weet.

            Groeten Booker

            Comment


            • #7
              Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

              Ik neem aan dat je met een legale versie van Photoshop werkt? Als je sommige discussies leest over gekraakte software, dan is dit wel iets dat voor kan komen.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                Ik werk onder windows, maar ik ga eens wat uitproberen op andere computers, kijken of ik dezelfde melding krijg.
                Bedankt voor de reactie!

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                  Ik heb een foto waarvan ik de melding kreeg dat ie geen kleurprofiel had bij iemand anders op de computer met een legale versie van photoshop cs 2 geopend en ik krijg dezelfde reactie.
                  Dan ligt het toch niet aan de computer, photoshop of virussen?? Ik denk nog steeds dat het in mijn camera zit, maar hoe en waarom??
                  Ik ben nog steeds op zoek....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                    Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                    Ik heb een foto waarvan ik de melding kreeg dat ie geen kleurprofiel had bij iemand anders op de computer met een legale versie van photoshop cs 2 geopend en ik krijg dezelfde reactie.
                    Dan ligt het toch niet aan de computer, photoshop of virussen?? Ik denk nog steeds dat het in mijn camera zit, maar hoe en waarom??
                    Ik ben nog steeds op zoek....
                    corrine,

                    Ben geen grote hulp bij deze maar scan toch nog eens op virussen....
                    (malware, spyware enz.)

                    Probeer verder wat zoekwerk via google.
                    Het kiezen van de juiste omschrijving in google kan andere (betere?)
                    resultaten opleveren.

                    Heb je CS2 zonder problemen kunnen updaten?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                      IK BEN ERUIT!!!! Uiteindelijk na heel veel navragen (niemand wist een duidelijk antwoord te geven) kwam er iemand met de tip om eens een ander kaartje te gebruiken. Zo gezegt zo gedaan, een andere CF kaart gekocht en hopla probleem verholpen!
                      Ik heb een sandisk extreme III 4 GB van nog geen 2 jaar oud en die is dus defect. Nu zijn deze kaarten niet zo duur meer, ik heb er deze week 1 gekocht voor 65 euro, maar ik heb voor de eerste kaart in juni 005 409 euro betaald. Heb inmiddels een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik deze kaart heb gekocht hoe het zit met de levenslange garantie van sandisk.
                      Ik bedoel gaat een kaart van 65 euro een keer kapot vind ik dat niet zo'n probleem maar een kaart waar ik ruim 400 euro voor heb betaald vind ik toch even andere koek.

                      Maar goed het probleem van geen ingesloten kleurprofiel is dus opgelost en daar ben ik maar wat blij mee!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                        Toch wel straf.. kan je die kaart niet eens formatteren? Misschien zitten er slechte sektors op..
                        langs de andere kant, WIL je die kaart natuurlijk niet meer gebruiken..
                        Ik ben benieuwd naar die garantie
                        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                          Ik formateer mijn kaart zo vaak, dus dat heeft geen zin, ik weet ook niet of de kaart vanaf het begin al defect was, ik heb namelijk eerst met minolta gefotografeerd en daar kon je alleen in srgb fotograferen, ik had in photoshop dan ook niets aangevinkt dat ie een melding moest geven als er een foto met een ander kleurprofiel ingeladen werd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                            Ja OK, je kan misschien een checkdisk doen van die kaart?
                            Het zal niet gemakkelijk worden de mensen van Sandisk te overtuigen dat de kaart slecht is vermoed ik.
                            Alvast veel succes gewenst
                            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's van D200 zonder kleurprofiel

                              Ehh checkdisk??? hoe doe ik dat?

                              Comment

                              Working...
                              X