Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser van Nikon D50 gaat niet meer toe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser van Nikon D50 gaat niet meer toe

    Ik zit met het volgende probleem.

    De ingebouwde flitser van mijn D50 sluit niet meer. Als je hem dicht duwt floept hij terug open. Ik ben gisteren met mijn vinger (per ongeluk natuurlijk) langs de flitser gegaan en toen ging hij ongewild open, sindsdien sluit hij niet meer.

    Mijn logisch boerenverstand vertelt me dat er iets afgebroken zou zijn. Maar ik zie helemaal niet abnormaal. Het pinnetje met het weerhaakje staat er nog en in de bovenkant van de flitser is nog altijd dezelfde holte. Alleen weet ik niet precies hoe hoog dit pinnetje moet staan (het zou kunnen dat deze nu lager staat bij mij en dat hij daarom de flitser niet meer grijpt). Maar dit is natuurlijk moeilijk te zien bij foto's op het internet.

    Ik heb mijn camera nog maar niet opengedraaid omdat het meestal niet goed afloopt als ik dingen opendraai

    Hebben jullie eventuele tips, en zou iemand misschien even een duidelijke foto kunnen posten van hoe hoog dit pinnetje zou moeten komen. Dus ongeveer gelijk staan met het hoogste punt van je body aan het pinnetje en dan ongeveer recht trekken (als het pinnetje wat boven de body zelf uitsteekt). Ik hoop dat iemand er iets van begrijpt want het is wat moeilijk uitleggen.

    Alvast bedankt

    Joris Vanné

  • #2
    Re: Flitser van Nikon D50 gaat niet meer toe

    Hier een paar foto's

    overzicht


    gaatje


    met achtergrond
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Flitser van Nikon D50 gaat niet meer toe

      Die camera zal nog in garantie zijn, forceer niets, en haal zeker niets uit elkaar.
      Als ze zien dat je er zelf aan geprutst hebt, dan mag je hoogstwaarschijnlijk ook zelf voor alle reparatiekosten opdraaien.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Flitser van Nikon D50 gaat niet meer toe

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Die camera zal nog in garantie zijn, forceer niets, en haal zeker niets uit elkaar.
        Als ze zien dat je er zelf aan geprutst hebt, dan mag je hoogstwaarschijnlijk ook zelf voor alle reparatiekosten opdraaien.
        Ik moet wel bekennen dat ik wat aan het rechterschroefje geprutst heb, maar ik kreeg het niet open dus heb ik niet verder geprobeerd. Het valt nie op, maar het is wel lichtjes zichtbaar.

        Wat zou dit ongeveer kosten moest het niet onder garantie zijn.

        Als de prijs te hoog oploopt koop ik liever een ander toestel en hou ik deze als reserve (er staat hier een D1 te koop die ik wel zie zitten).

        Oh en bedankt voor de foto's, is heel vriendelijk ;-)
        Last edited by Joris818; 17 mei 2007, 20:37.

        Comment

        Working...
        X