Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update A7Riii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Firmware update A7Riii

    Was net bezig de laatste firmware update op mijn A7Riii te zetten.
    Het update process was gestart, ik ga even weg van mijn laptop. Nadat ik 10 seconden later terug aan mijn laptop was, was de update applicatie afgesloten.
    Onmogelijk dat de hele update al uitgevoerd was denk ik.

    Op camera blijft het opslag LEDje nu continu branden. Ben nu al een 5 tal minuten aan het wachten maar er lijkt niets meer te gebeuren.
    Vrees dus dat de update mislukt zal zijn.

    Wat doe ik best?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Firmware update A7Riii

    Uiteindelijk USB verbinding verbroken, camera af gezet en batterij verwijderd (rode LED gaat anders niet uit).

    Gelukkig startte hij daarna terug gewoon op met de vorige firmware.

    Update dan nogmaals gestart. Progress bar ging deze keer wel tot 100%, sprong dan plots terug naar 50% waarna de applicatie crashte.
    Maar blijkbaar staat de camera nu wel op V1.1.

    Buggy spul. (Mogelijk zit de laatste W10 update er wel voor iets tussen, dat dit onstabiel is).
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Firmware update A7Riii

      Ik wilde net vragen Mac of win, want een half jaar geleden was er nog een probleem voor os 10.13

      Gelukkig is je probleem opgelost.

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Firmware update A7Riii

        Kun je niet de firmware op een geheugenkaartje zetten en dat je dan zonder computer de camera kan updaten?
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Firmware update A7Riii

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Kun je niet de firmware op een geheugenkaartje zetten en dat je dan zonder computer de camera kan updaten?
          Neen, dit is (spijtig genoeg) niet mogelijk.
          Heb ook liever dat je niet van een extern systeem afhankelijk bent.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Firmware update A7Riii

            Al dat firmwaregedoe geeft dikwijls problemen. Ook bij pc en andere apparaten. Zou de technologie nog echt niet verder staan?

            Comment


            • #7
              Re: Firmware update A7Riii

              Bij de A7Riii is het nu wel voor gezorgd dat je niet met een corrupte firmware kan komen te zitten.
              Blijkbaar heeft het toestel 2 firmware slots, en wordt er pas gewisseld bij een gelukte update (checksum wordt gecheckt)
              Last edited by SteefD; 16 mei 2018, 14:20. Reden: typo
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Firmware update A7Riii

                Dat van 2 geheugen slots voor firmware is niet gek bedacht. Ik ken een merk beveiliging's camera die dit ook heeft.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Firmware update A7Riii

                  Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
                  Al dat firmwaregedoe geeft dikwijls problemen. Ook bij pc en andere apparaten. Zou de technologie nog echt niet verder staan?
                  Nog nooit geen problemen ondervonden en heb toch al heel wat camera's van nieuwe firmware voorzien hoor

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Firmware update A7Riii

                    Dikwijls is er ook nog een boot-block dat niet altijd overschreven wordt - zodat je evt. van sd-kaart of usb-stick nog een reflash kan doen (dat is altijd wel op te zoeken en wordt niet altijd vrijgegeven door de fabrikanten van allerlei it/non-it toestanden). Soms kan't zelfs via tftp.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Firmware update A7Riii

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Nog nooit geen problemen ondervonden en heb toch al heel wat camera's van nieuwe firmware voorzien hoor

                      grts
                      Sieg
                      Ik volg, heel wat Nikons van nieuwe FW voorzien, onlangs enkele Godox flashes, een poos terug mijn Oly systeemcamera en lens, .... Tot heden nog niks "bricked" of niet kunnen updaten.
                      Waar ik wel gek van wordt zijn de verschillende soorten USB aansluiten. Er is de mini USB, micro USB, USB-C, USB-3 en bij Olympus hun eigen type aansluiting (firmware updates moet je via kabel doen bij Oly).
                      Alles mag wat mij betreft USB-C worden

                      Comment

                      Working...
                      X