Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finepix s602 + metz60ct2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Finepix s602 + metz60ct2

    Hoi iedereen,
    Ik heb mij kort geleden een Fuji s602z aangeschaft. Een Metz60ct2 had ik nog en ik gebruik de synchronisatiekabel (sca510: 3 contactpunten) uit de vorige opstelling (Canon AE-1). Voor de Fuji raadt Metz een sca500-kabel aan (1 contactpunt?). Het werkt perfect maar zou ik mij voor de een of andere reden toch de juiste sync-kabel moeten aanschaffen?
    Ander vraagje: de Canon flitste altijd op 1/60 maar nu ik het boekje v/d Metz herlezen heb staat daar aangeraden om op 1/125 te flitsen. Na wat experimenteren vind ik de foto's op 1/60 warmer en meer dieptescherpte hebben dan op 1/125. Wat schrijft de theorie eigenlijk voor?
    Dank bij voorbaat van een geïnterresseerd beginnelingske.

  • #2
    ik heb ook nog 'n metz 60ct2 en had vroeger ook 'n ae-1...
    het enige waar die kabel voor zorgde was dat het diafragma van de ae-1 gestuurd werd door de flitser...
    (de flitser stuurde dus de automatic van de camera, terwijl dat 't nu altijd omgekeerd gaat en zou moeten)
    als ik met deze flitser werk staat die altijd automatisch en de camera manueel...
    de sluitertijd kies ik dan naargelang de max PC syncro van de camera...
    je hebt dus maar alleen het middencontact nodig..imho

    anyway, het is heel normaal dat in bepaalde lichtomstandigheden de foto's warmer overkomen bij lagere sluitertijd...je gaat immers 1 stop meer bestaand licht toelaten en dat geeft 'n sfeervoller plaatje...
    met 1/60 gaat je F waarde ook omhoog en dat kan ook meer scherptediepte geven...
    op de huidige digicams wordt dit als "SLOW SYNC" ingesteld, wat niet meer is als de sluitertijd verlagen...

    Comment

    Working...
    X