Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FF Systeemcamera van Nikon

    Op 23 augustus zou Nikon zijn eerst FF systeemcamera voorstellen :



    Volgens geruchten met deze specificaties:

    Full format sensor (officially confirmed), with 24 megapixels
    New bayonet and adapter for old objects (officially confirmed)
    The case is slightly larger than the A7, big handle
    5 Axis Image Stabilizer
    Continuous frame rate of 9 fps
    Autofocus with 430 to 450 fields
    Flexible display
    8K time-lapse videos

  • #2
    Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Op 23 augustus zou Nikon zijn eerst FF systeemcamera voorstellen :



    Volgens geruchten met deze specificaties:

    Full format sensor (officially confirmed), with 24 megapixels
    New bayonet and adapter for old objects (officially confirmed)
    The case is slightly larger than the A7, big handle
    5 Axis Image Stabilizer
    Continuous frame rate of 9 fps
    Autofocus with 430 to 450 fields
    Flexible display
    8K time-lapse videos
    Ook benieuwd wat het gaat worden. Het zou blijkbaar over meer toestellen gaan. De meesten denken 2, Thom Hogan zelfs 4 (2x FF en 2x crop)

    Het toekomstige succes van Nikon zal in grote mate afhangen van de kwaliteit van de F-mount naar Z-mount adapter waarbij geen compromissen mogen gemaakt worden: minstens ondersteuning van mechanisch diafragma, AF-S en VR. Ingebouwde AF motor en AI indexing voor oudere objectieven zal minder waarschijnlijk zijn.

    Om zelf de overstap te maken wil ik een heel performante autofocus. Afmetingen, batterijduur en ergonomie moeten nauw aanpassen van wat ik gewoon ben van mijn DSLR

    Comment


    • #3
      Re: FF Systeemcamera van Nikon

      idem Frank, ga eerst de kat uit de boom bekijken ..... voor ik stappen zal ondernemen om over te schakelen ... zoals je zegt qua batterijduur ... lensvatting(en) , .... gewicht ... etc etc ...maar ben wel degelijk ook benieuwd ... naar dit nieuw speeltje ... :-) :-) :-)
      [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

      Comment


      • #4
        Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Ik vraag mij wel af of het afschrijven van de F-mount een goede zet is van Nikon ? Verder ben ik ook wel benieuwd naar dit nieuwe speeltje.

        Mvg Yves
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
          Ik vraag mij wel af of het afschrijven van de F-mount een goede zet is van Nikon ? Verder ben ik ook wel benieuwd naar dit nieuwe speeltje.

          Mvg Yves
          Constructie bedingd denk ik dat Nikon-adapters voor de Fmount niet noodzakelijk beeldkwaliteit zullen moeten inboeten.

          YMMV

          In NIKON termen: deze zullen loeiduur zijn

          ;-)
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            Ik vraag mij wel af of het afschrijven van de F-mount een goede zet is van Nikon ? Verder ben ik ook wel benieuwd naar dit nieuwe speeltje.

            Mvg Yves
            Nikon zal niet zo stom zijn. Z en F-mount toestellen zullen gewoon naast mekaar blijven bestaan. Er zijn nog genoeg mensen die liever met een OVF blijven werken
            De nieuwe Z-mount is blijkbaar een pak groter zodat zeer lichtsterke primes mogelijk worden. https://nikonrumors.com/2018/06/02/n...d-lenses.aspx/

            Comment


            • #7
              Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Er zijn al zoveel steengoede systeemcamera's op de markt. Ik vraag me af wat mensen tegen houdt om de overstap te maken. Er staan ook met grote regelmaat recente toestellen te koop. Ik ben verknocht aan de OVF en dat zal voor mij ook de reden zijn om niet naar een super nikon systeemcamera over te schakelen, los van de kostprijs. Snelheid en ook de F-mount zijn bijkomende redenen. Al de lenzen van 'voor de oorlog' zijn nog altijd bruikbaar op de recentste DSRL's. Maar misschien heeft Nikon voor dat laatste wel een oplossing in petto. Ben toch benieuwd. Ik behoud mijn twijfels over de systeemcamera als zg. 'camera van de toekomst', wat men ook moge beweren. Of zijn we al zover dat we in onze hersenen een reëel beeld al omzetten in een digitaal equivalent en daarop voortbouwen ? Een digitaal zoekerbeeld blijft voor mij een soort technisch iets waaruit elke sfeer verdwenen is.

              Comment


              • #8
                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Er zijn al zoveel steengoede systeemcamera's op de markt. Ik vraag me af wat mensen tegen houdt om de overstap te maken. Er staan ook met grote regelmaat recente toestellen te koop. Ik ben verknocht aan de OVF en dat zal voor mij ook de reden zijn om niet naar een super nikon systeemcamera over te schakelen, los van de kostprijs. Snelheid en ook de F-mount zijn bijkomende redenen. Al de lenzen van 'voor de oorlog' zijn nog altijd bruikbaar op de recentste DSRL's. Maar misschien heeft Nikon voor dat laatste wel een oplossing in petto. Ben toch benieuwd. Ik behoud mijn twijfels over de systeemcamera als zg. 'camera van de toekomst', wat men ook moge beweren. Of zijn we al zover dat we in onze hersenen een reëel beeld al omzetten in een digitaal equivalent en daarop voortbouwen ? Een digitaal zoekerbeeld blijft voor mij een soort technisch iets waaruit elke sfeer verdwenen is.
                Zelf heb ik meer dan 20 jaar gefotografeerd met een OVF. (dslr Nikon-Canon)
                In het begin dacht ik net zoals u dat een EVF kunstmatig aanvoelde.
                Nu met laatste generatie's EVF's is dat gevoel volledig verdwenen.

                Het is een beetje hetzelfde verhaal zoals met de CRT Televisie/monitoren tegenover de eerste LCD panelen.
                Iedereen wou een flatscreen omdat dit praktischer was, mooier oogde en cooler was.. of gewoon er ééntje hebben, al was het maar omdat de buurman er ook ééntje had..
                Dit allemaal ten koste van de beeldkwaliteit (alleen de resolutie zat goed)
                Nu met de komst van de Oled schermen is er geen enkele reden meer om die flatscreen niet aan te schaffen.

                Ook in de meeste EVF's zit een klein Oled paneeltje.
                Er komt een nieuwe generatie Sony EVF's met zeer hoge resolutie (5.7 dots) (tegenover de nu al zeer goede 3.6 dots)
                Met deze Evf's zijn zeer sterke vergrotingen mogelijk (lees "grote zoeker")
                Misschien zit er zo eentje in de nieuwe Nikon (wat ik betwijfel)

                Voor mij geen OVF meer.
                Het is een oude techniek waar je niks mee doet.
                Alleen voor Wild-Life en Sport fotografen heeft het zijn nut vanwege de betere observatie mogelijkheden en vanwege het lage batterijverbruik.

                Het is trouwens heel verstandig dat Nikon ... een nieuwe, vanuit de grond gestampte digitale Systeemcamera op de markt brengt.
                Met verstandig bedoel ik.. een systeemcamera zonder compromissen en een nieuw lenzen arsenaal uitbouwen, puur gebaseerd op dat nieuwe systeem met kortere registratieafstand.
                Doen ze dat niet .. dan kunnen ze evengoed hun bestaande DSLR's behouden en hun Matglas/Spiegel/Prismaglas vervangen door een EVF.
                Ik zou het zelf onwijs vinden dat ze met die nieuwe systeemcamera teveel rekening gaan houden met hun bestaand lenzen aanbod.

                Dus mijn verwachtingen zijn:
                Een compleet nieuw systeem met de bijhorende geoptimaliseerde Objectieven.

                Een nieuw systeem die gewoon naast het bestaande DSLR systeem leeft, want een nieuw lenzen aanbod kan jaren duren.

                Voor mezelf hoeft het eigenlijk niet want ik ben tevreden met het Fuji Systeem..
                Ik ben zelfs blij dat de nieuwe 200 2.0 er aankomt en ook dat de 33 1.0 terug op de roadmap staat.

                Grootste concurrent voor Nikon is natuurlijk de A7 serie van Sony die nu toch al een serieus objectieven aanbod heeft.
                Er zijn ook al heel wat mensen overgestapt op dat systeem.

                Ik denk wel dat Nikon dat begrepen heeft en ik heb er alle vertrouwen in dat ze iets mooi, goed en deftig op de markt gaan brengen.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Ik zou er toch graag eerst eens een vogel in de vlucht met fotograferen.
                  Ik heb toch twijfels ????

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Of snelle straaljagers op een airshow...
                    Twijfel ook nog serieus...

                    Elektronisch gemaakte beelden hebben altijd verwerkingstijd nodig (en slikken batterijen).
                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                    Ik zou er toch graag eerst eens een vogel in de vlucht met fotograferen.
                    Ik heb toch twijfels ????

                    Johan
                    Verstuurd vanaf mijn LIFETAB_S785X met Tapatalk
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

                    Comment


                    • #11
                      Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                      Of snelle straaljagers op een airshow...
                      Twijfel ook nog serieus...

                      Elektronisch gemaakte beelden hebben altijd verwerkingstijd nodig.
                      Euhhh... Zijn beelden gemaakt met een evf dan niet elektronisch gemaakt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Euhhh... Zijn beelden gemaakt met een evf dan niet elektronisch gemaakt?
                        Wel, dat bedoel juist [emoji4], in tegenstelling tot bij een EVF is bij een OVF het zoekerbeeld NIET elektronisch gemaakt, dus vertraging 0.000...

                        Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

                        Comment


                        • #13
                          Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                          Wel, dat bedoel juist [emoji4], in tegenstelling tot bij een EVF is bij een OVF het zoekerbeeld NIET elektronisch gemaakt, dus vertraging 0.000...

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                          Dacht gelezen dat die vertraging bij de nieuwe generatie Sony A7 (en zeker A9) ongeloofelijk klein was?
                          Zelfs kleiner dan de lag om bij een dslr de spiegel omhoog te klappen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            En de tijd, welke nodig is om een spiegel omhoog te klappen ... is die niet groter?

                            ( Zelfde als Dpix schrijft, zie ik nu pas )
                            Last edited by w00ha; 30 juli 2018, 09:30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Het worden blijkbaar Nikon Z6 en Z7 vergezeld van 3 nieuwe objectieven? https://nikonrumors.com/2018/08/13/b...ed-later.aspx/

                              Comment

                              Working...
                              X