Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Je hebt overschot van gelijk Wim, maar ik denk Dpix kennende dat hij wel FOV bedoeld.
    Ik denk ook dat je het M43 formaat verwart met het DX formaat.
    Funcky, doe geen moeite
    Ik had dit ook reeds in #30 gemeld… ze begrijpen het goed genoeg maar willen interessant zijn vermoed ik….
    En hij was inderdaad verkeerd met M43 vs DX

    Op den duur heb ik geen zin meer om hier nog iets te melden…

    Comment


    • #47
      Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Op den duur heb ik geen zin meer om hier nog iets te melden…
      Gewoon verder doen en niets van aantrekken . Er zijn er hier ook die er graag een taalpuristenforum van maken... Gewoon negeren.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #48
        Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Vandaag is de laatste Nikon teaser vrijgegeven met hints naar een zeer lichtsterke prime (mogelijk f/0.95). Nu nog 7 dagen tot de aankondiging. Dan zijn we eindelijk van het EVF-OVF gezeur af

        Comment


        • #49
          Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Hoi,
          Of het “OVF en EVF gezeur” dan ten einde is, trek ik in twijfel.
          Het vergelijk zou dan kunnen beginnen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Johan, die 300mm is wel 600mm op FullFrame... Vind de beelden toch wel in orde hoor....
          Oké, bijna oud... die Vas Smilevsky, een Australiër, gebruikt ook van tijd tot tijd een 1,4 extender op zijn 300 mm lens.
          Dit met de Olympus rekenfactor van 2,0...
          Dan heeft ie een beeldhoek als 840 mm op een FF camera

          Comment


          • #50
            Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Hoi,
            Of het “OVF en EVF gezeur” dan ten einde is, trek ik in twijfel.
            Het vergelijk zou dan kunnen beginnen.
            Vergelijking is toch al jaren bezig ?

            Enkel hebben sommige merken nog geen fatsoenlijke EVF-oplossing op de markt waardoor sommigen misschien wel enkel oog hebben voor wat ze tot nu toe ter beschikking hebben bij hun merk. ;-) Als er plots ook EVF aangeboden wordt gaat men misschien e.e.a. in een ander licht zien ?

            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #51
              Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Die discussie OVF-EVF zal niet snel ophouden hoor ! Het blijft een kwestie van aanvoelen hé. Zoals een vogel horen fluiten op de beste geluidsinstallatie en in de echte natuur....Er bestaan ongetwijfeld opnames die ongeveer perfect zijn....maar toch niet klinken zoals je buiten die vogel hoort fluiten...Zo ook met zelfs de beste EVF. Komt daarbij dat velen die EVF gebruiken in LV, wat dan weer heel beïnvloedbaar is door bestaand licht. Ik wil toch wel eens afwachten wat de nieuwste generatie EVF's zal kunnen. Misschien word ik ook ooit nog eens voorstander, wie weet ?????

              Comment


              • #52
                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Die discussie OVF-EVF zal niet snel ophouden hoor ! Het blijft een kwestie van aanvoelen hé. Zoals een vogel horen fluiten op de beste geluidsinstallatie en in de echte natuur....Er bestaan ongetwijfeld opnames die ongeveer perfect zijn....maar toch niet klinken zoals je buiten die vogel hoort fluiten...Zo ook met zelfs de beste EVF. Komt daarbij dat velen die EVF gebruiken in LV, wat dan weer heel beïnvloedbaar is door bestaand licht. Ik wil toch wel eens afwachten wat de nieuwste generatie EVF's zal kunnen. Misschien word ik ook ooit nog eens voorstander, wie weet ?????
                Ik was al een héél tijdje pro evf, en heb nu even mogen proeven van de D850, met zijn optical viewer. (D850 is helaas weer moeten vertrekken wegens te groot/zwaar). Maar eerlijk, ik moet mijn mening herzien, en zelfs de X-H1 met een van de beste EVF's, kan niet tippen aan die zoeker van een fullframe. Uiteraard heeft EVF meer mogelijkheden, maar een goede optische viewfinder is toch ook zalig. (wat uiteraard ook betekend dat voor de groep ovf liefhebbers de dslr nog wel even blijft bestaan)

                Comment


                • #53
                  Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Uiteraard heeft EVF meer mogelijkheden, maar een goede optische viewfinder is toch ook zalig.
                  Natuurlijk. Ik vond de grote 100% zoeker van de a900 ook zalig, maar die is uiteindelijk toch ook verkocht.
                  Zoals je zegt: EVF heeft meer mogelijkheden. Het voornaamste vind ik dat je in de zoeker meteen het resultaat ziet van het draaien aan de knoppen, en met je andere oog zie je de realiteit, dus je kan meteen vergelijken en nog aanpassen indien nodig, voordat je effectief een foto maakt.
                  Maar nogmaals, zo'n FF OVF is ook héél leuk om mee te werken. Voor mij is geen van een écht belangrijke reden om voor een toestel te kiezen. Mocht in de A7-II een OVF zitten, dan had ik hem even graag gekocht.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #54
                    Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Enkel hebben sommige merken nog geen fatsoenlijke EVF-oplossing op de markt waardoor sommigen misschien wel enkel oog hebben voor wat ze tot nu toe ter beschikking hebben bij hun merk. ;-) Als er plots ook EVF aangeboden wordt gaat men misschien e.e.a. in een ander licht zien ?
                    Sommige (hobby)fotografen hebben misschien al jaren een reeks objectieven die gewoon niet beschikbaar zijn bij mirrorless merken en hebben misschien ook geen zin om met 3rd party adapters aan de slag te gaan om toch maar EVF te kunnen hebben?

                    Ik wacht zelf al een tijdje met wat Nikon op de markt gaat komen en het ziet er naar uit dat dit geduld ruimschoots beloond gaat worden.

                    Waarschijnlijk het laatste teaser filmpje met fotografen waaronder Marsel Van Oosten staat nu online: https://nikonrumors.com/2018/08/20/n...x/#more-124873

                    Comment


                    • #55
                      Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Begrijp ik helemaal Frank. Zomaar van merk wisselen als je goed materiaal hebt, is niet evident. Maar dat zou niet moeten beletten van ook soms de voordelen te zien van dat wat je zelf (nog) niet gebruikt. Waar ik dus naar verwees waren "sommigen" die, los van het merk, EVF als waardeloos bleven/blijven bestempelen omdat het voor een merk (nog) geen optie is/was, niet gebaseerd op enige objectieve evaluatie in de praktijk.
                      Ik heb ook bv. ook lang geen FF gehad, niet zozeer omdat ik aps-c minstens even goed of beter zou vinden, maar enkel omdat ik ook graag bij Sony wilde blijven en ik ook voor FF geen nieuwprijs wilde betalen, dus maar gewacht op een tweedehands a900. Maar ik heb wel altijd het nut van de grotere sensor gezien.

                      En ik ga ervan uit dat Nikon zeker met iets zal komen dat de moeite is. Dat is het beste voor iedereen, houdt ook de Sony-ontwerpers scherp en de prijzen competitief.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #56
                        Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Op de foto's te zien ziet die Z6/7 er in ieder geval aartslelijk uit. Doet mij denken aan "den Duits uit de Eerste Wereldoorlog" met een helm op zijn kop.
                        Let er op: bij de volgende mk2 is zijn hoofd er af. Of gedeeltelijk toch. Nu, ik zal er niet op wachten in ieder geval.
                        De kwaliteit van de toestellen, de dag van vandaag, is dermate groot dat het oog ook al eens wat wil. Maar ieder zijn meug natuurlijk.

                        Comment


                        • #57
                          Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Waarschijnlijk het laatste teaser filmpje met fotografen waaronder Marsel Van Oosten staat nu online: https://nikonrumors.com/2018/08/20/n...x/#more-124873
                          Beste wel grappig wat ze zeggen, "ik kan m'n camera overal mee naartoe nemen" , " het is een verslaving" , "voelt net als een dslr maar dan lichter" ; en de laatste is helemaal om te lachen " foto's zijn scherp op mijn schermpje, zelfs als ik volledig inzoom zijn ze nog scherp"
                          Eigenlijk net hetzelfde gevoel als met elke camera die je hebt, zeker eentje van goede kwaliteit.
                          Het meest serieuze is dan de opmerking van Marsel Van Oosten, "voelt als een dslr maar dan lichter"

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Beste wel grappig wat ze zeggen, "ik kan m'n camera overal mee naartoe nemen" , " het is een verslaving" , "voelt net als een dslr maar dan lichter" ; en de laatste is helemaal om te lachen " foto's zijn scherp op mijn schermpje, zelfs als ik volledig inzoom zijn ze nog scherp"
                            Eigenlijk net hetzelfde gevoel als met elke camera die je hebt, zeker eentje van goede kwaliteit.
                            Het meest serieuze is dan de opmerking van Marsel Van Oosten, "voelt als een dslr maar dan lichter"

                            grts
                            Sieg
                            Zo'n interviews zijn idd niet objectief... Zie je bij Sony lanceringen ook van die Sony-Artisans.... Alles is geweldig en super...

                            Comment


                            • #59
                              Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Zo'n interviews zijn idd niet objectief... Zie je bij Sony lanceringen ook van die Sony-Artisans.... Alles is geweldig en super...
                              Ze kunnen ook niks zinnigs zeggen want anders verklappen ze details die pas morgennacht vrijgegeven mogen worden

                              Comment


                              • #60
                                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Allemaal leerrijk om te lezen over ovf/evf en croptoestanden FF tegenover DX, maar is het niet veel leuker om foto's te maken ?
                                Fuji x 100 f

                                Comment

                                Working...
                                X