Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    snelheid !
    Net zoals bij gebruikers van andere merken is het ook bij Nikon gebruikers soms een bittere pil als er iets niet hoort te werken binnen hun verwachtingen
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      .
      Ik ga morgen verder BIF testen. Sluitertijd, AF veldstand, Lock-on settings en VR aan/uit. Ik laat de resultaten weten.
      Frank het wordt hier zeker gewaardeerd dat je zoveel moeite doet om je ervaringen mee te delen.
      Ik weet niet hoe goed het AF systeem van de Z7 is want ik heb hem niet, dus je feedback is zeker welkom.

      Het zou interessant zijn hoe de Z7 ( wat AF betreft) zich gedraagt tegenover andere merken zoals Sony en Fuji... maar ik weet dat het al gecompliceerd genoeg is binnen het eigen merk om vergelijkingen te doen.
      Ik vind het zelf al niet gemakkelijk om een juiste diagnose te maken tussen een X-H1 en een XT3 .... en dat zijn maar twee toestellen.

      In ieder geval ben je uw toestel volledig aan het uitpluizen zodat je de sterke en zwakke punten leert kennen.
      Ik ben er zeker van dat dit een zeer capabele camera is... zeker voor Nikon's first mirrorless.

      De zwakke punten daar werk je gewoon omheen

      Ik blijf dit draadje volgen
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        .... De zwakke punten daar werk je gewoon omheen
        Dat klopt ook niet wat je zegt hé
        Als hij niet goed focust voor onregelmatige snelbewegende onderwerpen dan kan je daar niet omheen werken.

        Het is sowieso nog steeds een probleem om met mirrorless BIF te doen, is al genoeg bewezen bij Sony en Fuji
        Iedereen kan een gans of een reiger in de vlucht vastleggen, da's helemaal niet moeilijk en doe je zelfs makkelijk met een instap DSLR
        Als daarentegen de vogels wat kleiner worden of als ze zich voor een drukkere achtergrond bevinden lukt mirroless het voorlopig nog niet om een goede DSLR bij te houden.
        Maar de trend tegenwoordig zijn betaalhutten, dus gelokte vogels op een tak en uiteraard heb je daar geen snelle focus voor nodig

        EN dan blijf ik nog steeds bij m'n eerder aangehaalde punt, ik zie me nog geen Canon EOS R op mijn 600mm plaatsen
        De lens valt naar voor en is helemaal uit balans
        Ik ken verschillende Sony gebruikers die daar ook over klagen als ze een zwaardere lens gebruiken.
        Maar elk systeem zal z'n nadelen hebben en zo ook elk merk, het is gewoon een feit dat de gebruikers het moeten willen toegeven

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 5 oktober 2018, 23:40.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Hoi,
          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          ...
          EN dan blijf ik nog steeds bij m'n eerder aangehaalde punt, ik zie me nog geen Canon EOS R op mijn 600mm plaatsen
          De lens valt naar voor en is helemaal uit balans...
          Ik denk, als je een 4 kg zware lens gebruikt, daar geen problemen mee hebt.
          Dan maakt die 250 tot 350 gram aan de achterzijde niet zo veel uit.
          Bij een 70-200 of iets in die strekking zou het kunnen.
          Maar ík hou dan zo’n combi vast aan de statiefbeugel en balansverschil verwerk je met net even anders vasthouden.
          Dat krijg je ook al met in en uitzoomen, zeker met mijn Sig 150-600.

          Comment


          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Blijkbaar het vermelden waard.
            https://www.flickr.com/photos/134746128@N05/30131430477/in/dateposted/

            De user-manual kan je dwnldn.

            Comment


            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Hoi,
              ter vermaak, ga ik liever naar een theater...
              Ik kijk zijn filmpjes nooit, zijn manier staat mij niet aan, ik mag 'm niet.
              Maar dat is mijn persoonlijke mening, eenieder staat daar vrij in.

              Frank207be en the foodtraveller, ik hoop dat jullie doorgaan met het genieten van jullie materiaal.
              En jullie opgedane ervaringen hier uitgebreid blijven neerpennen.
              Ik hoop binnen niet al te lange tijd míjn D850 te kunnen vergelijken naast de Z7.
              Daar kan ik jullie instel ervaringen dan goed in de praktijk brengen.
              Zal nog wel een paar maandjes duren, maar het liefst zou ik mijn D850 met een Z7 en een Sony A7RIII vergelijken.
              Op alle 3 lange tele zoom lenzen.

              Een vergelijk met mijn D850 met m'n Sig 150-600 vs een Sony A7RII voorzien van een 100-400 plus 1.4 extender was zeker niet in het nadeel van mijn D850.
              Daarbij speelden we vooral met de snelheid en AF accuratesse. Scherpteresultaten hebben we niet vergeleken.

              Comment


              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                tja
                uit de manual van een Sony A7rIII

                When shooting with the viewfinder,
                you may experience symptoms
                such as eyestrain, fatigue,
                travel sickness, or nausea. We
                recommend that you take a break
                at regular intervals when you are
                shooting with the viewfinder.
                In case you may feel
                uncomfortable, refrain from using
                the viewfinder until your condition
                recovers, and consult your doctor
                as necessary.
                betekend dit dat je ziek wordt van met een Sony te fotograferen?
                Nee, men zet er altijd een deel liabilities in de handleidingen, zo ook Nikon
                Last edited by zunoel; 6 oktober 2018, 10:15.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Hoi,
                  ter vermaak, ga ik liever naar een theater...
                  Ik kijk zijn filmpjes nooit, zijn manier staat mij niet aan, ik mag 'm niet.
                  Maar dat is mijn persoonlijke mening, eenieder staat daar vrij in.

                  Frank207be en the foodtraveller, ik hoop dat jullie doorgaan met het genieten van jullie materiaal.
                  En jullie opgedane ervaringen hier uitgebreid blijven neerpennen.
                  Ik hoop binnen niet al te lange tijd míjn D850 te kunnen vergelijken naast de Z7.
                  Daar kan ik jullie instel ervaringen dan goed in de praktijk brengen.
                  Zal nog wel een paar maandjes duren, maar het liefst zou ik mijn D850 met een Z7 en een Sony A7RIII vergelijken.
                  Op alle 3 lange tele zoom lenzen.

                  Een vergelijk met mijn D850 met m'n Sig 150-600 vs een Sony A7RII voorzien van een 100-400 plus 1.4 extender was zeker niet in het nadeel van mijn D850.
                  Daarbij speelden we vooral met de snelheid en AF accuratesse. Scherpteresultaten hebben we niet vergeleken.
                  Ik ben net terug na voetbal (U8 en U11) en de Z7 was beter dan ik verwacht. Ik krijg misschien rond 5% meet out of focus photos dan met de D850 (er waren meer maar ook omdat ik heb veel testen met alles AFC opties), maar ik kan iets doen waar de D850 is niet zo goed (zoals perfect keeper and player face tracking)
                  I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                  Some of my photos at www.pessolano.net

                  Comment


                  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                    Ik ben net terug na voetbal (U8 en U11) en de Z7 was beter dan ik verwacht. Ik krijg misschien rond 5% meet out of focus photos dan met de D850 (er waren meer maar ook omdat ik heb veel testen met alles AFC opties), maar ik kan iets doen waar de D850 is niet zo goed (zoals perfect keeper and player face tracking)
                    Hier ook heel goede resultaten. Ik ben vandaag naar het Prinsenpark in Retie geweest. Wel redelijk wat OOF foto's die deels te wijten waren aan de stugge rijstzak die tracking bemoeilijkt maar ook zeer veel haarscherpe exemplaren

                    Edit: net wat hulpstukken gemaakt voor mijn Wimberley zodat dit niet meer gaat voorvallen.
                    Last edited by frank207be; 6 oktober 2018, 20:07.

                    Comment


                    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Dat klopt ook niet wat je zegt hé
                      Als hij niet goed focust voor onregelmatige snelbewegende onderwerpen dan kan je daar niet omheen werken.

                      Het is sowieso nog steeds een probleem om met mirrorless BIF te doen, is al genoeg bewezen bij Sony en Fuji
                      Iedereen kan een gans of een reiger in de vlucht vastleggen, da's helemaal niet moeilijk en doe je zelfs makkelijk met een instap DSLR
                      Als daarentegen de vogels wat kleiner worden of als ze zich voor een drukkere achtergrond bevinden lukt mirroless het voorlopig nog niet om een goede DSLR bij te houden.
                      Maar de trend tegenwoordig zijn betaalhutten, dus gelokte vogels op een tak en uiteraard heb je daar geen snelle focus voor nodig

                      EN dan blijf ik nog steeds bij m'n eerder aangehaalde punt, ik zie me nog geen Canon EOS R op mijn 600mm plaatsen
                      De lens valt naar voor en is helemaal uit balans
                      Ik ken verschillende Sony gebruikers die daar ook over klagen als ze een zwaardere lens gebruiken.
                      Maar elk systeem zal z'n nadelen hebben en zo ook elk merk, het is gewoon een feit dat de gebruikers het moeten willen toegeven

                      grts
                      Sieg

                      Met omheen werken doelde ik eerder op de minpunten van een camera als positieve noot voor Frank. .. in dit geval deze Nikon Z dus... elke camera heeft wel een trade off.
                      Goed.. als de AF faalt is dat niet ok.. maar BIF foto's worden door de jaren heen al gemaakt ...en slecht zal deze Nikon Z nu ook wel niet zijn... maar hoe deden ze het vroeger ? Moeilijk gaat ook!
                      Ik zou het ook niet weten of het andere mirrorless camera's niet lukt voor BIF.. ik heb ze allemaal niet getest ... dus da's nogal moeilijk om daar een uitsluitend oordeel over te vellen.
                      Het is al moeilijk om twee camera's te testen binnen eigen merk... laat staan heel het mirrorless gamma. .. maar ik doe een knipoog naar de X-T3/A9/A7III
                      Last edited by Funcky; 6 oktober 2018, 22:11.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        ik doe een knipoog naar de X-T3/A9/A7III
                        Inderdaad. Het gaat zo snel met deze technologie dat wat onlangs nog als een feit neergezet kon worden even later niet meer van toepassing is. De tijd dat slechts om de 3 jaar een camera uitgebracht werd en er iets van technologische evolutie te bespeuren viel is al wel even voorbij.



                        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Ik geen ervaring met sony. Maar tot nu voor AF D850 > Z7 > X-T3 > D800 > X-T2.
                          Voor sport zoals voetbal de Z7 past echt goed. Gewoon het moet ander gebuikt worden dan een D850.
                          De enige reden om naar een X-T3 te kijken (en de reden ik heb het) is de continuos shooting mode.
                          I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                          Some of my photos at www.pessolano.net

                          Comment


                          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                            Ik geen ervaring met sony. Maar tot nu voor AF D850 > Z7 > X-T3 > D800 > X-T2.
                            Voor sport zoals voetbal de Z7 past echt goed. Gewoon het moet ander gebuikt worden dan een D850.
                            De enige reden om naar een X-T3 te kijken (en de reden ik heb het) is de continuos shooting mode.
                            Hier ga ik volmondig mee akkoord. De autofocus werkt gewoon anders dan wat we van voorgaande Nikon toestellen gewend zijn waardoor je een leercurve moet doorlopen. Als Nikon dan met nieuwe firmware de meest onvoorspelbare gedragingen weet uit te gommen zijn we helemaal tevreden

                            Ik weet na een weekend testen dat ik geen nieuwe DSLR meer koop.

                            Comment


                            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Dat klopt ook niet wat je zegt hé
                              Als hij niet goed focust voor onregelmatige snelbewegende onderwerpen dan kan je daar niet omheen werken.

                              Het is sowieso nog steeds een probleem om met mirrorless BIF te doen, is al genoeg bewezen bij Sony en Fuji
                              Iedereen kan een gans of een reiger in de vlucht vastleggen, da's helemaal niet moeilijk en doe je zelfs makkelijk met een instap DSLR
                              Als daarentegen de vogels wat kleiner worden of als ze zich voor een drukkere achtergrond bevinden lukt mirroless het voorlopig nog niet om een goede DSLR bij te houden.
                              Maar de trend tegenwoordig zijn betaalhutten, dus gelokte vogels op een tak en uiteraard heb je daar geen snelle focus voor nodig

                              EN dan blijf ik nog steeds bij m'n eerder aangehaalde punt, ik zie me nog geen Canon EOS R op mijn 600mm plaatsen
                              De lens valt naar voor en is helemaal uit balans
                              Ik ken verschillende Sony gebruikers die daar ook over klagen als ze een zwaardere lens gebruiken.
                              Maar elk systeem zal z'n nadelen hebben en zo ook elk merk, het is gewoon een feit dat de gebruikers het moeten willen toegeven

                              grts
                              Sieg
                              Gisteren en vandaag ganzen, eenden, reigers, kraaien, kieviten en aalscholvers tegen een achtergrond van water zand en bomen vast kunnen leggen. Eenmaal het onderwerp binnen het focusveld sprong de Z7 niet één keer naar de achtergrond.

                              Verder geen probleem met het hanteren van de Z7 met 600/4VR vanuit de hand of op Wimberley. Het toestel heeft een diepe grip en voelt zeer solide aan.

                              Edit: De 200-500/5.6 op Z7 werkt ook prima
                              Last edited by frank207be; 7 oktober 2018, 15:25. Reden: 200-500

                              Comment


                              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Gisteren en vandaag ganzen, eenden, reigers, kraaien, kieviten en aalscholvers tegen een achtergrond van water zand en bomen vast kunnen leggen. Eenmaal het onderwerp binnen het focusveld sprong de Z7 niet één keer naar de achtergrond.
                                Verder geen probleem met het hanteren van de Z7 met 600/4VR vanuit de hand of op Wimberley. Het toestel heeft een diepe grip en voelt zeer solide aan.
                                Edit: De 200-500/5.6 op Z7 werkt ook prima
                                Klinkt goed Frank, goed dat de focus bij mirrorless erop vooruit gegaan is en kan uiteraard alleen maar verbeteren nog, bedankt voor je input
                                Hoe is de focus trouwens in donkere en grauwe omstandigheden ?

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X