Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Gisteren ben ik naar het Art&Craft event geweest. Ook hier was er veel volk aanwezig. Over de Z6/Z7 had ik dezelfde indruk als gupe. Stevige toestellen, goede AF, prima ergonomie, zeer heldere EVF die wel flink koeler kleurde dan de finale foto. Setting? Focus peaking was ook tof in gebruik. Overtuigd

    Ik heb ook de Nikkor Z 24-70/4 S van zeer dichtbij bekeken. Jared Polin's 'crappy lens' commentaar slaat volgens mij nergens op. Het objectief voelt voldoende robuust aan, scherpte is prima en de 30cm MFD is ook meegenomen. Het verschil in grootte tussen de parkeerstand en 24mm vond ik wel opmerkelijk. Je zal 'm overigens niet zomaar over de 24mm terugdraaien want de weerstand is voldoende groot. Verder werd verteld dat bij het ontwerp veel aandacht werd besteed aan het elimineren van focus breathing vooral met het oog op video.
    Bedankt voor uw mening ivm first look...
    Krijg ook al goesting, alleen heb ik geen F-lenzen en dan is het aanbod voorlopig nog heel klein...

    Comment


    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Meteen bestelbon getekend Frank ?
      Als je nu nog moet beslissen, ga je lang mogen wachten denk ik

      Comment


      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Bedankt voor uw mening ivm first look...
        Krijg ook al goesting, alleen heb ik geen F-lenzen en dan is het aanbod voorlopig nog heel klein...
        2019 nadert met rasse schreden en dan zitten we al snel op 8 heel goede objectieven + 1 lichtsterk monster. Third-party Z-mount objectieven zullen anderzijds nog wel even op zich laten wachten maar Sigma/Tamron zullen bestaande ontwerpen wel snel van een Z-mount voorzien zeker?

        Comment


        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Sigma/Tamron zullen bestaande ontwerpen wel snel van een Z-mount voorzien zeker?
          Met die mount converter zou dat niet nodig zijn, maar of die met niet-Nikkons goed samengaat is de vraag. Zou dat daar dan niet veel van afhangen?

          Comment


          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Als je nu nog moet beslissen, ga je lang mogen wachten denk ik
            Dus die van jou staat al thuis, of is onderweg ?
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Met die mount converter zou dat niet nodig zijn, maar of die met niet-Nikkons goed samengaat is de vraag. Zou dat daar dan niet veel van afhangen?
              Met de FTZ mount converter kan je uiteraard alle F-mount glas gebruiken dat op de markt is maar dat kan in sommige gevallen onnodige bulk veroorzaken. Hier en daar duiken ook wel AF problemen op met Tamron.

              Nee ik bedoel voornamelijk Sigma FE objectieven die vrij makkelijk om te vormen zijn tot Z-mount eenmaal Sigma de elektronica ontcijferd heeft.

              Comment


              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Dus die van jou staat al thuis, of is onderweg ?
                Pre-order sinds de aankondiging.

                Comment


                • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  OK, dus de beslissing hing niet af van je bezoek aan A&C .

                  Veel plezier ermee "straks" !
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    OK, dus de beslissing hing niet af van je bezoek aan A&C .

                    Veel plezier ermee "straks" !
                    Dankjewel

                    Beslissing was vrij snel genomen omwille van formaat van de body samen met de kitlens, resolutie, FTZ adapter zonder creatieve beperkingen, IBIS, Z objectief kwaliteit en nog andere kleinere voordelen. Enige twijfels waren AF en de stevige prijs.

                    A&C event bevestigde alles wat ik al wist en gaf ook uitgebreid de mogelijkheid om de 24-70/4 S te 'besnuffelen'. Op aangeven van fotovriend nog deze info Op Stefan Forsters Facebook pagina over de 24-70/4 S gevonden:

                    24-70 F4S Standardobjektiv. Hier haben viele Angst, dass das Objektiv nichts taugt (sieht billig aus, ist klein und kostet nur 800.-)
                    HAHA - so sehr kann man sich täuschen. Das Objektiv ist der KILLER. Ich habe es gestern mit dem 24-70 F2.8 VR verglichen und habe mehr als einmal gestaunt. Was der grösste Unterschied ist, ist die Schärfe bis zum Rand. Das neue 24-70 besitzt eine brutale Abbildungsleistung. Einzig die Farben wirken beim "grossen" 24-70 anders / angenehmer.

                    Comment


                    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Dankjewel

                      Beslissing was vrij snel genomen omwille van formaat van de body samen met de kitlens, resolutie, FTZ adapter zonder creatieve beperkingen, IBIS, Z objectief kwaliteit en nog andere kleinere voordelen. Enige twijfels waren AF en de stevige prijs.

                      A&C event bevestigde alles wat ik al wist en gaf ook uitgebreid de mogelijkheid om de 24-70/4 S te 'besnuffelen'. Op aangeven van fotovriend nog deze info Op Stefan Forsters Facebook pagina over de 24-70/4 S gevonden:
                      Frank...het is genoeg geweest hé

                      Comment


                      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Heft iemand ene test gedaan met de 70-200 en bewegende target met AFC?
                        Ik ga deze proberen te zien vanavond (maar vrees ik zak veel te druk zijn) om te beslissen wat te doen met mijn pre-order
                        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                        Some of my photos at www.pessolano.net

                        Comment


                        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                          Heft iemand ene test gedaan met de 70-200 en bewegende target met AFC?
                          Ik ga deze proberen te zien vanavond (maar vrees ik zak veel te druk zijn) om te beslissen wat te doen met mijn pre-order
                          Bericht #242 http://forum.belgiumdigital.com/f9/f...ml#post4667708
                          Last edited by frank207be; 12 september 2018, 11:19.

                          Comment


                          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Een van de beste EVF's wil nog bijlange niet zeggen dat die beter is dan een OVF hé,
                            beide systemen hebben hun voor en nadelen,
                            en ik twijfel er nog steeds sterk aan dat de AF in duistere omstandigheden zonder hulpverlichting bij een EVF evenwaardig zal reageren als bij een OVF.
                            Fototechnisch zal dat wel in orde zijn, daar twijfel ik niet aan, maar AF scherpstellen tot een -4 EV lichtsterkte kan maar mits bepaalde instellingen
                            en met behulp van dat "nu groene" AF lichtje op het toestel.
                            Waar de D5, D850 en D500 totaal geen moeite mee heeft om in zéér lichtarme omstandigheden scherp te stellen, komen ze daar nu terug met een AF hulplichtje....
                            Voor wie daar geen moeite mee heeft, en steeds zijn toestel in heldere omstandigheden gebruikt, geen probleem natuurlijk.

                            Comment


                            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              ... "nu groene" AF lichtje op het toestel.
                              Waar de D5, D850 en D500 totaal geen moeite mee heeft om in zéér lichtarme omstandigheden scherp te stellen, komen ze daar nu terug met een AF hulplichtje....
                              Voor wie daar geen moeite mee heeft, en steeds zijn toestel in heldere omstandigheden gebruikt, geen probleem natuurlijk.
                              Dat groen lichtje dient ook vooral voor te flitsen dacht ik.
                              Er is geen AF IR hulplicht meer als je een nikon flits gebruikt.
                              Dat werkt ook niet meer bij Sony trouwens.
                              (De Godox X1 transmitter zou dan wel werken op de A7 en A9 toestellen, maar niet op de A6300.)

                              Comment


                              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                Dat groen lichtje dient ook vooral voor te flitsen dacht ik.
                                Er is geen AF IR hulplicht meer als je een nikon flits gebruikt.
                                Dat werkt ook niet meer bij Sony trouwens.
                                (De Godox X1 transmitter zou dan wel werken op de A7 en A9 toestellen, maar niet op de A6300.)
                                Wat staat hier dan geschreven?
                                Heb ook ergens gelezen dat dat nu groen laser patroon zou zijn.

                                Autofocus:
                                493 punten (fasedetectie, bij enkelpunts AF)/90% dekking verticaal en horizontaal.
                                Hybride fasedetectie/contrast-AF met AF-hulpverlichting.

                                Bron: Nikon Belgium onder Tab Technische specificaties
                                Last edited by Guest42; 12 september 2018, 17:35.

                                Comment

                                Working...
                                X