Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500? of Canon G9/G10?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500? of Canon G9/G10?

    Hallo,

    Ben een DSLR gebruiker en fan maar soms is het allemaal wat veel om mee te nemen.
    Zeker op zakenreis of voor een vakantietje of gezellige avond is een DSLR soms overkill.
    Daarom ben ik op zoek naar een compacte camera met behoorlijke resultaten:
    • hoge gevoeligheid
    • weinig ruis
    • snelle reactietijd
    • behoorlijk groothoek naar tele bereik
    • bedieningsgemak
    • sluitertijd/diafragma voorkeuze
    • CF Geheugenkaartjes
    • RAW


    Het aanbod is echter TE overweldigend.
    Momenteel heb ik de Panasonic Lumix DMC-FX500 in het vizier.

    Update:
    Na de terechte opmerkingen hieronder zou ik er toch graag ook RAW uit krijgen ... dus misschien toch beter CanonG9 of G10 maar zijn die niet aan de logge zware kant voor een binnenzak...?

    Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja dewelke?



    Alvast bedankt,
    Eric
    Last edited by Rhytmic Rikske; 17 oktober 2008, 22:54.
    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm AF-S ED DX (Alias "de Kitlens") + Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG + Nikkor AF 50/1,8 D, Nikon SB800 + JOBO GIGA Vu Pro + 1x stel blauw-groene ogen

  • #2
    Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500?

    Ik ben zelf ook een DSLR gebruiker (Sony Alpha 350) en voor op reis heb ik ook lang gezocht naar een compactcamera die klein, licht en toch veelzijdig genoeg is. Belangrijk is dat de camera een A en S stand had, een redelijke breedhoek en redelijke zoom. Na lang zoeken kwam ik ook uit op de Panasonic FX500. Ik heb het mij zeker nog niet beklaagd, rekening houdend met het feit dat je geen wonderen mag verwachten van zo'n cameraatje en het ook niet mag vergelijken met een DSLR.

    Even de pluspunten:
    - licht en klein, past in een hemdzakje
    - breedhoek van 25mm! (omgerekend naar kleinbeeld), het beste op de markt
    - filmpjes in HD resolutie van 1280x720 die er zeer goed uitzien
    - goed werkende beeldstabilisatie
    - naast de P-stand, ook een A, S en M-stand
    - creatieve flitsopties: slow sync mogelijkheid
    - gemakkelijk te bedienen dankzij een groot lcd-scherm met touchscreen
    - voldoende hoge resolutie van 10MP

    Maar ook de nadelen:
    - geen RAW ondersteuning
    - ruis bij hoge ISO-waarden en geen mogelijkheid om de ruisonderdrukking uit te schakelen

    Verder kan ik niet zoveel negatiefs bedenken.
    Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
    Auteur van handboeken over digitale fotografie.

    website: dfonline.be

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500?

      Heeft deze een snelle reactietijd?

      Greetings,
      Schanske

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500? of Canon G9/G10?

        Terechte opmerking wat betreft RAW en Ruis....
        Misschien toch maar een Canon G9 of G10 al zijn die misschien wat zwaar in de binnenzak...
        Iemand (fotografische of andere) ervaring met de Canon G9? (De G10 zal wel niet want die zou nu pas in de winkels komen denk ik)

        Alvast bedankt voor de reactie....

        Eric
        Nikon D70 + Nikkor 18-70mm AF-S ED DX (Alias "de Kitlens") + Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG + Nikkor AF 50/1,8 D, Nikon SB800 + JOBO GIGA Vu Pro + 1x stel blauw-groene ogen

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500? of Canon G9/G10?

          De G9 heeft een vrij snelle reactietijd, en zelfs de AF kan nog redelijk goed volgen bij actiefoto's (in de sport-stand).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-FX500? of Canon G9/G10?

            Ik ben nog niet zo'n ervaren fotograaf als Black B@ndit, maar raak stilaan meer vertrouwd met mijn G9. Wordt toch algemeen (zelfs door professionals) beschouwd als een toestel dat je moet hebben naast je dSLR. Voor mij is het licht genoeg om in een zak van m'n jas weg te stoppen (natuurlijk wel zwaarder dan een Ixus), en dient voornamelijk om mee te nemen, b.v. op een citytrip, of op een fotoshoot als ik niet zeker ben van de omgeving (dus welke lens moet er op mijn dSLR?) of van het weer (ik durf namelijk met de G9 buitenkomen, uiteraard niet in de gutsende regen, waar ik wat mijn EOS 350D en lenzen betreft, toch een stuk voorzichtiger ben).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X