Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met een slave-unit?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met een slave-unit?

    Ik loop met de gedachte een slave-unit aan te schaffen, om bij mijn camera (die helaas geen apart flitscontact heeft) een slave-unit voor een flitser aan te schaffen. Navraag bij enkele fotozaken verschafte mij geen duidelijkheid. De een zei: werkt perfect. De ander zei: werkt hopeloos, dus niet doen.
    Is er iemand, die ervaring heeft met het gebruik van een slave-unit? Want ik twijfel .

  • #2
    Onlangs heb ik bij Grobet eentje zien staan suntax GT-Flash voor de prijs van 65 euro maar dat het iets goed is kan ik niet zeggen maar andere misschien wel ik hoop dat je reactie krijgt
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      Bedankt Loodgieterke alvast voor deze reactie. Ikzelf heb er een op het oog die slechts 30 euro kost. Maar als het niet werkt, vind ik zelfs voor deze prijs het weggegooid geld en meer nog weggegooide moeite.

      Comment


      • #4
        Ik heb nog een oud Chinon slave flitske die ik met succes gebruik met mijn HP612. Ik vraag me af waarom dat niet zou werken. Het is gewoon een lichtgevoelige sensor die de flits ontsteekt als hij het licht van je hoofdflits ziet en ik kan je garanderen dat hij het altijd heeft gezien.Ik fotografeer dikwijls met in de ene hand de camera en de andere de slave, zo heb je een mooiere uitlichting en vermijd je harde schaduwen. Kijk eens bij fotobewerking naar EC2fredjefriet je zult zien bij de zelfportretjes dat mijn linker hand uitsteekt, wel daar heb ik zo'n flitske van 30 euro.
        fredje.

        Comment


        • #5
          Forget it, een digitale camera stuurt een "pré" flits, die de hoofdflits vooraf gaat. De slave flits kan geen onderscheid tussen de 2 maken, en gaat al bij de eerste flits af. Dus, onderbelichticng tot gevolg.
          Er bestaan wel speciale oplossinge, maar niet voor 30€. Metz heeft voor deze situatie een speciaal toestel (34 en nopg wat), met beugel en alles erbij, maar is niet echt goedkoop.

          R


          Originally posted by fredjefriet
          Ik heb nog een oud Chinon slave flitske die ik met succes gebruik met mijn HP612. Ik vraag me af waarom dat niet zou werken. Het is gewoon een lichtgevoelige sensor die de flits ontsteekt als hij het licht van je hoofdflits ziet en ik kan je garanderen dat hij het altijd heeft gezien.Ik fotografeer dikwijls met in de ene hand de camera en de andere de slave, zo heb je een mooiere uitlichting en vermijd je harde schaduwen. Kijk eens bij fotobewerking naar EC2fredjefriet je zult zien bij de zelfportretjes dat mijn linker hand uitsteekt, wel daar heb ik zo'n flitske van 30 euro.
          fredje.

          Comment


          • #6
            Met mijn Minolta D7i en een ander flitser met slave-unit, en de fitser van de camera op volle flits ,dus zonder voorflits werkt het ook niet , de flitser met slave-unit gaat wel af terzelfde tijd met de cameraflits , maar het geeft geen effect op de opname.
            Ik heb alles geprobeerd , snelheid en diafragma veranderd, en op alle instellingen gezet , maar het resultaat is enkel de flits van de camera op het beeld, de bijflits is niet te zien op de opname , hoe komt dat? weet er hier iemand raad mee? en zijn er BD forumvrienden die daar ervaring mee hebben ? Een vriend van mij zit met hetzelfde probleem met zijn Dimage5 , of kan het type sluiter van de digitale camera hier een rol inspelen ??

            Erik.D
            Dimage 7i

            Comment


            • #7
              Lees mijn reply, de voorflits doet het hem
              Rudy

              Originally posted by Erik.D
              Met mijn Minolta D7i en een ander flitser met slave-unit, en de fitser van de camera op volle flits ,dus zonder voorflits werkt het ook niet , de flitser met slave-unit gaat wel af terzelfde tijd met de cameraflits , maar het geeft geen effect op de opname.
              Ik heb alles geprobeerd , snelheid en diafragma veranderd, en op alle instellingen gezet , maar het resultaat is enkel de flits van de camera op het beeld, de bijflits is niet te zien op de opname , hoe komt dat? weet er hier iemand raad mee? en zijn er BD forumvrienden die daar ervaring mee hebben ? Een vriend van mij zit met hetzelfde probleem met zijn Dimage5 , of kan het type sluiter van de digitale camera hier een rol inspelen ??

              Erik.D
              Dimage 7i

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rudy
                Forget it, een digitale camera stuurt een "pré" flits, die de hoofdflits vooraf gaat.
                ff off-topic:

                Wat is het doel van die pre-flits ???
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  [quote]Originally posted by Rudy
                  Lees mijn reply, de voorflits doet het hem
                  Rudy
                  ----------------------------------------------------------------

                  Hallo Rudy

                  Ik heb uw reply duidelijk gelezen daarom heb ik mijn voorflits uitgeschakeld , en op volle flits gezet , of is er dan ook nog een voorflits bij volle flits ? Ik heb nog eens duidelijk naar de flits gekeken bij volle flits en er is geen voorflits te bespeuren.
                  De bedoeling van een voorflits is om rode ogen te vermijden denk ik, en bij die instelling is die voorflits duidelijk zichtbaar.
                  En bij de Dimage 7i kan men dat afzetten , en de flitser op volle kracht zetten , dus 1x flitsen .Ofwel gaat dat zo vlug dat de voorflits niet zichtbaar is.( als er toch een voorflits moest zijn is het om het licht door de lens te meten DDL genaamd , zoals bij analoge camera's om een goed belichte opname te bekomen, mijn vorige analoge camera's hadden geen DDL meting en daar werkte de slave--unit wel mee )
                  In ieder geval de slave werkt niet op beide instellingen met mijn digitale camera, oorzaak zal wel die DDL zijn vermoed ik.

                  bedankt voor de inlichtingen

                  Erik.D



                  Comment


                  • #10
                    Nee, de voorflits die ik wil zeggen is >NIET< de rode ogen flits, die heeft er niks mee te maken, een preflash kan je met het blote oog praktisch niet zien. komt net voor de hoofdflits, en is bedoelt om de lichtmeting te doen, een digitaal kan dat namelijk niet via sensoren zoals veel slr toestellen. maar die pre-flits is er dus wel, en doet vroegtijdig, voordat de eigenlijke opname gemaakt word, je slave flitser afgaan.
                    Kijk eens bij metz.de, daar vind je wel wat meer uitleg

                    For digital cameras that do not have a flash connecting port or hot shoe, it is necessary to step in with a light that acts as a go-between an transmits the light pulse of the camera’s flash to an external flash unit. There are three different possibilities:

                    Using a white slave trigger unit (mecalux 11).
                    Attaching an SCA slave adapter (SCA-3083 digital).
                    Using a Metz flash unit that already incorporates a slave trigger unit (Metz 34 CS-2 digital).
                    A special pre-flash suppression even permits the use of digital cameras working with a monitor pre-flash. A practical camera bracket (included in the price) makes it possible to mount the flash unit at the same level as the camera.


                    Dus, je MOET iets hebben dat de preflash onderdrukt!!!

                    Groeten
                    Rudy



                    [QUOTE] Originally posted by Erik.D
                    Originally posted by Rudy
                    Lees mijn reply, de voorflits doet het hem
                    Rudy
                    ----------------------------------------------------------------

                    Hallo Rudy

                    Ik heb uw reply duidelijk gelezen daarom heb ik mijn voorflits uitgeschakeld , en op volle flits gezet , of is er dan ook nog een voorflits bij volle flits ? Ik heb nog eens duidelijk naar de flits gekeken bij volle flits en er is geen voorflits te bespeuren.
                    De bedoeling van een voorflits is om rode ogen te vermijden denk ik, en bij die instelling is die voorflits duidelijk zichtbaar.
                    En bij de Dimage 7i kan men dat afzetten , en de flitser op volle kracht zetten , dus 1x flitsen .Ofwel gaat dat zo vlug dat de voorflits niet zichtbaar is.( als er toch een voorflits moest zijn is het om het licht door de lens te meten DDL genaamd , zoals bij analoge camera's om een goed belichte opname te bekomen, mijn vorige analoge camera's hadden geen DDL meting en daar werkte de slave--unit wel mee )
                    In ieder geval de slave werkt niet op beide instellingen met mijn digitale camera, oorzaak zal wel die DDL zijn vermoed ik.

                    bedankt voor de inlichtingen

                    Erik.D



                    Comment


                    • #11
                      Hallo lui,

                      Reeds eerder meldde ik op dit forum dat mijn Canon S40 samen met de 'Metz 34 CS-2 digital' fenomenaal samenwerkt. De S40 heeft geen flitscontact dus werkt de 34 Cs-2 digital ALTIJD als slave. En of ik nu de anti rode oogjes stand in of uitschakel, het maakt n uit de flits is altijd goed.

                      Inderdaad is de flitser niet goedkoop, maar wat een 'puist licht' en bedieningsgenot geeft dat kleine ding. Alleszins de moeite en de kosten waard.

                      Groetjes,
                      Willem
                      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Erik.D
                        Met mijn Minolta D7i en een ander flitser met slave-unit, en de fitser van de camera op volle flits ,dus zonder voorflits werkt het ook niet , de flitser met slave-unit gaat wel af terzelfde tijd met de cameraflits , maar het geeft geen effect op de opname.
                        Ik heb alles geprobeerd , snelheid en diafragma veranderd, en op alle instellingen gezet , maar het resultaat is enkel de flits van de camera op het beeld, de bijflits is niet te zien op de opname , hoe komt dat? weet er hier iemand raad mee? en zijn er BD forumvrienden die daar ervaring mee hebben ? Een vriend van mij zit met hetzelfde probleem met zijn Dimage5 , of kan het type sluiter van de digitale camera hier een rol inspelen ??

                        Erik.D
                        Dimage 7i

                        Erik.D
                        Dimage 5 en 7 werken prima met Metz flitsers die SCA systeem hebben. Volgens opgave: SCA 3302 M3 with flash units of SCA 3000/3002 system.
                        De Metz 34 CS-2 Digitaal werkt met elke digitale camera. Je mag me ook mailen voor meer informatie.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tildutch58
                          Bedankt Loodgieterke alvast voor deze reactie. Ikzelf heb er een op het oog die slechts 30 euro kost. Maar als het niet werkt, vind ik zelfs voor deze prijs het weggegooid geld en meer nog weggegooide moeite.
                          Hama slave koop je voor 25 euro, werkt prima

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by C720
                            Originally posted by tildutch58
                            Bedankt Loodgieterke alvast voor deze reactie. Ikzelf heb er een op het oog die slechts 30 euro kost. Maar als het niet werkt, vind ik zelfs voor deze prijs het weggegooid geld en meer nog weggegooide moeite.
                            Hama slave koop je voor 25 euro, werkt prima
                            Probeer het maar eens!!!! Het zou me ten stelligste verwonderen, maar dan is de dimage een uitzondering.

                            Comment


                            • #15
                              Bedank Rudy ,Willem en C720 ( toffe mensen hier op het forum )

                              Erik.D

                              Comment

                              Working...
                              X