Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er komt een nieuwe Fuji S3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Er komt een nieuwe Fuji S3

    Lees er meer over op http://www.paulraps.nl/s3pro/s3pro.html
    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
    Member of Han Fan Clan
    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

  • #2
    Of ook nog http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=39004 ....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Als je die specs bekijkt onderaan op bladzijde 2: op een 512MB geheugenkaartje gaan maar 20 RAW-bestanden! *slik*


      The Kid.

      Comment


      • #4
        Van de S1 naar de S3?
        Ben benieuwd wat ze uit de chip weten te toveren (voor mij toch de belangrijkste wijziging die ik zie tov van de S2), ik hoop dat ze de belofte nu kunnen waarmaken, want de S700 viel wat dat betreft fors tegen. Denk eerlijk gezegd niet dat S2-eigenaren massaal de overstap gaan maken.

        Vandaag nog even gesproken met Monique over de ontwikkelingen en o.a. even voorgerekend dat ik voor het geld dat ik ca. anderhalf jaar geleden heb uitgegeven aan de S2, vandaag 2x een D70 en de studioflitsset had kunnen kopen. Was geloof ik niet slim! Het moet gezegd, Canon heeft wel wat in gang gezet en Nikon sinds kort door er een behoorlijke schep bovenop te doen. Ben wel benieuwd hoe Fuji de S3 zal gaan prijzen tov de D70: immers nu de directe concurrent!!

        groetjes,

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Originally posted by The Kid
          Als je die specs bekijkt onderaan op bladzijde 2: op een 512MB geheugenkaartje gaan maar 20 RAW-bestanden! *slik*


          The Kid.
          Ja,dat zou ik ook niet zien zitten. De kaartjes worden natuurlijk steeds goedkoper maar toch..Met mijn 2 Gig krijg ik dan slechts 80 fotookes getrokken en met mijn D100 zijn er dat over de 200.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Jan, ben het niet eens met jouw berekening, dat jij nu voor het geld van de S2 2 x D70 kunt kopen. Wanneer je zo redeneert, koop je nooit een camera. Net als met computers, zodra je de winkel uitloopt is het verouderd.

            Echter ik mag aannemen dat je met veel plezier de S2 de laatste anderhalf jaar gebruikt hebt (ik in ieder geval wel) en dit is niet in geld uit te drukken.

            Ik zie in ieder geval geen noodzaak tot upgrade naar S3, kwaliteit van S2 vind ik nog steeds de top. Zelfs in diverse resolutie testen (dpreview) van de laatste Canon/Nikon modellen staat de S2 nog steeds aan de top.

            Misschien over 2 jaar de S4? dan is mijn S2 4 jaar oud, levert best nog wel op en dan is de afschijving redelijk te overzien. Of te houden als 2e camera.

            Gezien de specs van de S3 en de diverse reacties zie ik voorlopig weinig meerwaarde tov de S2.

            gr rob

            http:/home.planet.nl/~knegt221

            Comment


            • #7
              hij lijkt mij niet echt geschikt voor brildragers
              korte oculare, waardoor de bril tegen de body komt.
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Hoi Rob,

                Mijn berekening klopt toch wel, zij het misschien een eurootje meer of minder! Ik ga nl. uit van het gegeven, dat als ik nu ruim 2500 euro zou gaan uitgeven, dan ..... Dit om te onderstrepen hoe snel de prijsontwikkeling zich heeft voorgedaan. Dat is iets anders dan concluderen dat ik spijt zou hebben .. of wil zeggen dat ik maar beter had kunnen wachten tot ..... Jouw reply lezende; wij denken hetzelfde! In m'n eerder schrijven gaf ik alleen maar de eerste reactie van m'n vrouw weer, maar ik denk dat er hier meerdere zijn met een partner die zullen/zouden zeggen "Zie je wel, had nu maar even gewacht!" En het "niet slim" had dus te maken met dit door mij geschetste perspectief, immers ik loop nu straks het risico te horen te krijgen "wacht maar een jaar, want ..."!

                Jan
                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Jan, dit heeft mijn vrouw intussen afgeleerd. Heb haar zelf 2 maanden een S602Z gegeven, dus houdt haar wel even bezig

                  Zeg altijd tegen mijn vrouw: ik kan het ook in de kroeg uitgeven, nu weet je tenminste waar ik mee bezig ben

                  Zij weet intussen dat wachten geen zin heeft, er komt altijd iets beters (heb nu al zo,n 20 jaar ook computers als hobby), had haar mijn oude 4900z gegeven, maar na een jaartje begon ze te klagen, dat de kwaliteit van mijn S2 foto's toch stukken beter was, derhalve de aanschaf van de 602z die redelijk geodkoop te krijgen was.

                  Maar ja, hobbies kosten geld en je kunt het maar een keer uitgeven, dus dan liever aan iets waar je een jaar later nog plezier van hebt.

                  gr rob

                  http:/home.planet.nl/~knegt221

                  Comment


                  • #10
                    Ik denk dat ik maar een beurt oversla. Vind dat mijn S2 nog altijd zeer concurrentieel is tegenover DSLR's uit dezelfde prijsklasse. En eerlijk gezegd : de specs van de S3 vallen mij een beetje tegen... Had stilletjes gehoopt op een 24 x 36 SuperCCD

                    Ik vrees een beetje dat Fuji misschien slachtoffer zou kunnen worden van zijn eigen deugdelijkheid. Ik denk dat weinig S2-gebruikers de nood voelen aan een upgrade... en laat ons wel wezen... ik hoor nooit iets over problemen met dit toestel. Het is gewoon keigoed gemaakt. Remember het Belgisch automerk "Minerva". Die dingen waren zo goed ontwikkeld en geassembleerd dat ze zelden of nooit kapot gingen. Wie een Minerva had, had hem voor het leven. Minerva is eraan kapot gegaan. Vreemd toch die "economische wetmatigheden"

                    We wachten dan maar geduldig op de S4
                    Wij, de S2-gebruikers, hebben tijd zat...

                    Gegroet,
                    Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kariboe
                      Ik denk dat ik maar een beurt oversla. Vind dat mijn S2 nog altijd zeer concurrentieel is tegenover DSLR's uit dezelfde prijsklasse. ......
                      Wel Kariboe, dat maakt ons al met z'n drieën! Amaai en zo krijgt men toch nog zicht wie op dit forum gebruik maakt van een S2!

                      Rob, je laatste zin: komt mij heel bekend voor!

                      Jan
                      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jamonadap
                        Originally posted by Kariboe
                        Ik denk dat ik maar een beurt oversla. Vind dat mijn S2 nog altijd zeer concurrentieel is tegenover DSLR's uit dezelfde prijsklasse. ......
                        Wel Kariboe, dat maakt ons al met z'n drieën! Amaai en zo krijgt men toch nog zicht wie op dit forum gebruik maakt van een S2!

                        Rob, je laatste zin: komt mij heel bekend voor!

                        Jan
                        Hier nog één S2 bezitter,ga wachten op misschien S5

                        Comment


                        • #13
                          Hela, ik ben er ook nog he.
                          Alles zal af hangen van de beeldvorming. Indien de S3 de dynamic range belofte waar maakt (ook in jpg en zonder nabewerking) dan is dit een belangrijke stap vooruit.
                          Die 14 bit is ook wel intrigerend. Ik vraag me af waarvoor Fuji dat nodig dacht te hebben. Zo weinig ruis kan toch niet zou ik zo denken.
                          Anders....dan vrees ik ervoor.
                          Ik had stilletjes toch ook wel op een 24x36 sensor gehoopt.
                          Misschien vind ik wel een goede reden om ... niet up te graden deze keer.
                          Volgende keer misschien.
                          mvg
                          Jos
                          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                          Comment


                          • #14
                            Plezant te lezen dat jullie allemaal zo tevreden zijn met jullie toestel.

                            En geen bitse uitvallen naar de concurrentie,geen loftrompettoestanden op het eigen merk (al mag dat natuurlijk wel eens ) maar gewoon rustig en op een relaxe manier!Tof!!Geen Nikon-Canontoestanden bij de Fujigebruikers.Vond ik wel een "lovende" reply waard
                            Danny's Photosite

                            Comment


                            • #15
                              Inderdaad RR het is leuk om zoiets te lezen.
                              Ik kan dat echter niet zeggen van mijn Oly.
                              Eén van deze dagen gooi ik die nog eens door het raam
                              Dus ook spijt dat ik geen S2 heb hé, alhoewel was niet in mijn prijsklasse.
                              Te duur voor mij
                              Hier is het niet de vrouw, maar de man die klaagt

                              Comment

                              Working...
                              X