Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson P-2000: eerste ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson P-2000: eerste ervaringen

    Vandaag één van de eerste (of eerste?) P-2000 Storage Viewer binnengekregen. Hier de eerste ervaringen (op Mac):

    Ik heb er enkele uren af en toe mee gewerkt, met jpg-files uit een D100.
    Het scherm (3.8 inch) is inderdaad FABULEUS.  Het is van een ongelooflijke kwaliteit.
    Een foto kan je veel beter beoordelen dan op om het even welke display van een fototoestel.  Nu kan je zien of een foto werkelijk scherp is.  Desnoods zoom je even in (niet bij RAW).  Foto's uit een D70 zou hij ook automatisch moeten draaien.  Kon ik niet testen met de D100, maar het is voorzien.  De EXIF-informatie van de foto's is vrij volledig.  Enkel de ISO-snelheid wordt niet weergegeven, maar voor de rest: compleet.
    Heb even wat foto's uit een CF-kaart gekopieerd en dat ging goed vooruit.  Ik heb nog geen preciese tijden, dat komt nog.
    De audio-kwaliteit is, naar mijn gevoel, zeer goed.  Met een hoofdtelefoon van de iPod geluisterd en ik hoor zo op 't eerste zicht geen verschil.  Speelt AAC-bestanden probleemloos af.
    Er zit ook een monoluidspreker op het toestel.  Kwalitatief niet hoogstaand, maar erg handig als je anderen ook iets wil laten horen.
    Er is een demo-filmpje bij (een .MOV): daar sta je met open mond naar te kijken!  Wat een beeld!
    De interface vind ik persoonlijk heel geslaagd.  Heel intuïtief. En menu's in het Nederlands, voor de liefhebbers!

    Minpunten? Je kan natuurlijk niet synchroniseren zoals met de iPod, alles moet handmatig én op bepaalde plaatsen, maar dat is wat wennen.
    Voor muziek steekt de iPod er bovenuit (dankzij de synchronisatie), voor beelden heeft de P-2000 geen concurrentie.  Kaartjes inlezen én subliem weergeven: gewoon prachtig!

    Als er vragen of opmerkingen zijn: we staan ter uwer beschikking!

    Nog enkele zaken:
    Worden meegeleverd: USB-kabel, tas, polsriem, standaard om het toestel op te plaatsen, gedrukte Nederlandstalige handleiding.
    Worden niet meegeleverd: hoofdtelefoon, videokabel naar TV.


    Nikon, Apple & Epson

  • #2
    Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

    Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife
    Als er vragen of opmerkingen zijn: we staan ter uwer beschikking!
    Ik heb 3 vragen:

    Hoeveel kost die Epson P-2000?
    Waar is die te koop?
    Hoe lang gaat de akku mee?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Ik heb 3 vragen:

      Hoeveel kost die Epson P-2000?
      Waar is die te koop?
      Hoe lang gaat de akku mee?
      Hoi Bart, hier al wat meer info
      +/- 500 euro
      autonomie batterij 3 uur

      Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
      Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

      Comment


      • #4
        Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

        Black B@ndit:

        Vraag 1: 549 Euro (Epson prijs)
        Vraag 2: Bij mij (eerste toestel vandaag al verkocht, levering vermoedelijk begin of half januari) of in je buurt...
        Vraag 3: Bij een volle batterijlading heb ik er nu een klein uurtje mee gespeeld en het batterijniveau is nauwelijks gezakt (ong. 10%). Heb er vanalles mee gedaan, behalve een CF-kaart gekopieerd. Ik denk dus dat de batterij laaaaang meegaat.
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

          Bedankt voor de review, Mac. Goeie informatie
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

            Voor meer info : http://www.luminous-landscape.com/re...s/P-2000.shtml

            Comment


            • #7
              Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

              Nog een RAW-test in de vlucht:

              Beeldopbouw van een beeldscherm met thumbnails (12 stuks).  Ik schat 1 tot 2 seconden.
              Een volledige foto tonen en scrollen naar de volgende: het duurt ongeveer 1 seconde voor hij de volgende foto toont.  Het kan ook een halve seconde zijn.  Vlug dus.  Ik ben in ieder geval onder de indruk.
              Test uitgevoerd met RAW-bestanden van de Nikon D100 (ong. 9,5 Mb?).
              Nikon, Apple & Epson

              Comment


              • #8
                Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                ideaal voor onder de kerstboom zo te zien
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                  Wel DirtyHarry, ik ben in ieder geval heel tevreden van de Kerstman dit jaar!
                  Nikon, Apple & Epson

                  Comment


                  • #10
                    Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                    Wel hier heb ik ook heel wat interesse in. Valt dat ding ergens te bezichtigen, en wat te testen bij jou?

                    Ik heb er eigenlijk momenteel geen geld voor maar dat moet ik dan maar wat gaan verdienen he.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                      Kevlar (en anderen), hartelijk welkom! De koffie staat klaar!
                      Nikon, Apple & Epson

                      Comment


                      • #12
                        Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                        Zonet even de Direct Print-functie getest (met een Epson Photo RX600):
                        Werkt als een zonnetje. P-2000 aansluiten, op Print drukken, selectie maken van de foto('s), instellingen even nakijken/veranderen en afdrukken maar. Als je meerdere foto's wil afdrukken geeft de P-2000 een overzicht per 4 thumbnails en 1 daarvan vergroot (ongeveer zoals op het display van een fototoestel, maar dan in uitmuntende kwaliteit). Gedaan met naar kleine thumbnails alleen kijken, waar je nauwelijks wat op ziet. Weer een indrukwekkende functie ontdekt!
                        Nikon, Apple & Epson

                        Comment


                        • #13
                          Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                          'k Las dat de P-2000 de RAW bestanden uit de Pentax DSLRs niet ondersteunt? 'k Heb hierover een tijdje terug een mailtje gestuurd naar Epson om te checken of dit eventueel in een firmware upgrade zou gepland zijn, maar 'k kreeg nog geen antwoord.

                          Blijkbaar zijn we nog steeds niet talrijk genoeg met onze Pentaxen. Onze exclusiviteit heeft wel wat ( ), maar soms is 't ook leuk in de massa hé... als 't dergelijke speeltjes betreft toch...

                          Heeft er iemand van jullie mss een contact waarbij ik nog 'ns kan lobbiën?

                          Als 't is om gewoon bestandjes op te slaan zonder da'k ze kan bekijken, geef me dan maar een Compact Drive...

                          Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                            Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife
                            Zonet even de Direct Print-functie getest (met een Epson Photo RX600):
                            Werkt als een zonnetje. P-2000 aansluiten, op Print drukken, selectie maken van de foto('s), instellingen even nakijken/veranderen en afdrukken maar. Als je meerdere foto's wil afdrukken geeft de P-2000 een overzicht per 4 thumbnails en 1 daarvan vergroot (ongeveer zoals op het display van een fototoestel, maar dan in uitmuntende kwaliteit). Gedaan met naar kleine thumbnails alleen kijken, waar je nauwelijks wat op ziet. Weer een indrukwekkende functie ontdekt!

                            als dat speeltje maar zo duur niet was hé

                            mijn vraagjes:

                            Wat kan je zo allemaal bijwerken aan de foto vooraleer te printen (op een R300 van Epson bvb)? Kadrage? Kleuren, scherpte? etc?

                            Heeft dat toestelletje een Bleutooth mogelijkheid naar de printer toe?

                            Mvg
                            PETER
                            een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Epson P-2000: eerste ervaringen

                              Geen bewerkingen dacht ik. Als je dat wilt op dit formaat moet je richting een PDA, maar ja, daar zit weer geen harde schijf in voor opslag.
                              Lijkt me bovendien vrijwel onmogelijk om goed in te schatten wat je aan het doen bent op zo'n klein scherm.

                              Als de prijs niet zo hoog was ging ik vanmiddag nog één halen, maar dit wordt me toch wat al te gek.
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X