Re: EOS R7 en R10

Oorspronkelijk geplaatst door
Raf Raeymaekers
@palombian, een hele technische uitleg waar ik maar weinig van snap..

Als ik zie wat voor een ruisbak mijn ouwe 7DII was, vrees ik hier ook een beetje voor,
Zekers als je als natuurfotograaf regelmatig op donkere plaatsen bent, vb een bos
Dan mag je nog het beste nabewerkingsprogramma hebben, detail is altijd minder met een pak ruis erin.
Maar we zullen afwachten wat de testen geven.. :-)
Ik kan de uitleg van Palombian wel ergens volgen, de berekening is iets diepgaander dan gewoonlijk, rekening gehouden met verschillende parameters.
Hangt natuurlijk af voor wat je de camera gebruikt.. maar in het voorbeeld van Palombian kan het idd zijn dat je beter af bent met een R7 dan een R5 als je de Prijs van het toestel in rekening brengt. Lees : zelfde/beter resultaten voor veel minder geld.
Indien ze specifiek native lenzen moesten fabriceren voor die APS-C sensor was het nog beter af geweest...maar ik vrees dat dit nooit zal gebeuren bij Canon .. althans niet in lichtsterke telelenzen.
De lenzen die nu gebruikt worden zijn allemaal FF lenzen die eigenlijk minder geschikt zijn voor Aps-c als je het maximum aan kwaliteit er wil uithalen..
X-T4, GFX 50R , GF 32-64, GF 80 1.7, XF 23 2.0, XF 35 1.4, XF 56 1.2, XF 90 2.0, GoPro Hero 5 X100V