Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos m

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos m

    Hoi allemaal,

    Ik ben van plan om een systeemcamera bij te kopen, vooral voor onze reizen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Canon EOS M omdat ik al veel glas heb van Canon.
    Is er iemand op het forum die er al ervaring mee heeft of iemand kent die er eentje heeft?
    Dan hoor ik graag jullie commentaar. ik heb al veel gelezen op internet en gezien oa de beeld kwaliteit van de films ed lijken me wel top
    Groetjes Rudy
    Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

  • #2
    Re: Eos m

    m is zekers niet sterkste toestel momenteel op de markt.
    je moet alleszins een adapter gebruiken voor je huidige lenzen, zo kun je evengoed via geschikte adapter je huidige canon lenzen op toestellen van andere producenten gebruiken.
    indien je huidige lenzen geschikt zijn voor FF is bvb metabones speed booster een aanrader, dan behoudt je op APS min of meer de eigenschappen van FF.

    Comment


    • #3
      Re: Eos m

      Ik heb de m niet maar onlangs wel een paar uurkes mee kunnen prullen. vond het maar niks. tis geen slecht toestel maar in die prijs categorie zijn er veel betere. autofocus was zoals vaak vermeld aan de trage kant. als je aan je instellingen wil veranderen zit je vaak door menu's te scrollen. met een adepter kan je idd canon ef en ef-s objectieven erop zetten maar... De m ligt met m lenzen al slecht in mijn handen (grote pollekes) met een zwaar dslr objectief ervoor is het ding serieus front heavy. je verliest dan ook de compactheid.

      tis geen slechtere camera maar zoals ik al vermelde heb er al betere zien voorbij komen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Eos m

        Ik ben een canon gebruiker, maar vond het nikon 1 systeem toch interessanter. Autofocus was voor mij de bepalende factor. Als je een adapter gaat gebruiken zal je niet zo compact meer af zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Eos m

          Als je nog even kan wachten, dan zou ik dat doen want in de komende maanden zou Canon met 2 nieuwe EOS M camera's komen waarvan de autofocus "class leading" (m.a.w. top) zou zijn.

          Bron: Canonrumors
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • #6
            Re: Eos m

            Ik heb idd al via canonrumors gelezen dat er nog 2 op komst zijn, misschien idd best effe afwachten. ik heb allemaal EF lenzen en ik weet niet of ze zomaar uitwisselbaar zijn mits een adapter op andere merken, anders tja dan is de keuze nog moeilijker denk ik. alvast iedereen bedankt voor de comments
            Groetjes Rudy
            Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Eos m

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
              Ik heb idd al via canonrumors gelezen dat er nog 2 op komst zijn, misschien idd best effe afwachten. ik heb allemaal EF lenzen en ik weet niet of ze zomaar uitwisselbaar zijn mits een adapter op andere merken, anders tja dan is de keuze nog moeilijker denk ik. alvast iedereen bedankt voor de comments
              dat is geen enkel probleem om EF-S lenzen te gebruiken op systeemcamera's van andere producenten, zijn duizenden gebruikers die EF-S lenzen gebruiken op andere systemen.

              Comment


              • #8
                Re: Eos m

                Ik heb wel EF lenzen he' puerte geen EF-S lenzen.

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                dat is geen enkel probleem om EF-S lenzen te gebruiken op systeemcamera's van andere producenten, zijn duizenden gebruikers die EF-S lenzen gebruiken op andere systemen.
                Groetjes Rudy
                Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                Comment


                • #9
                  Re: Eos m

                  allemaal geen probleem, zijn bijna meer adapters dan lenzen
                  gewoon eens kijken op web Canon EF xxxx adapter waar xxx systeem van je keuze.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eos m

                    Ok tnx voor de info
                    Groetjes Rudy
                    Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eos m

                      Ik zou geen Canon systeem camera kopen op dit moment. Ik heb de Canon M uitgeprobeerd en persoonlijk 'klikte' het niet, vooral omwille van het gebrek van een ingebouwde viewfinder. Ik ben dan uiteindelijk gevallen voor de Fuji X-E1 en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

                      Het probleem dat ik zowel met Canon, Nikon en Sony systeem camera's heb is dat ze nogal gadget-achtig aanvoelen. Nogmaals, mijn persoonlijke mening.
                      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eos m

                        Ben je tevreden van de Fuji? ik bedoel hiermee van de snelheid en foto en filmkwaliteit.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven Bekijk bericht
                        Ik zou geen Canon systeem camera kopen op dit moment. Ik heb de Canon M uitgeprobeerd en persoonlijk 'klikte' het niet, vooral omwille van het gebrek van een ingebouwde viewfinder. Ik ben dan uiteindelijk gevallen voor de Fuji X-E1 en daar heb ik nog steeds geen spijt van.

                        Het probleem dat ik zowel met Canon, Nikon en Sony systeem camera's heb is dat ze nogal gadget-achtig aanvoelen. Nogmaals, mijn persoonlijke mening.
                        Last edited by Rudy_VDS; 14 mei 2013, 07:05. Reden: verandering in tekst
                        Groetjes Rudy
                        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eos m

                          Als Canonklant had ik had ook gedacht voor die Canon M te gaan. Toch heb ik
                          gekozen voor de Nikon 1, vanwege compactheid en snelheid van de AF. Heb
                          er nog geen spijt van gehad.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eos m

                            Heb ook naar de Nikon 1 gekeken maar dat lijkt precies echt een pocket toestel te zijn, plus dan zit je weer met die lenzen niet? want ik heb daar precies geen conversie ring voor gezien?

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Als Canonklant had ik had ook gedacht voor die Canon M te gaan. Toch heb ik
                            gekozen voor de Nikon 1, vanwege compactheid en snelheid van de AF. Heb
                            er nog geen spijt van gehad.
                            Groetjes Rudy
                            Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eos m

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                              Heb ook naar de Nikon 1 gekeken maar dat lijkt precies echt een pocket toestel te zijn, plus dan zit je weer met die lenzen niet? want ik heb daar precies geen conversie ring voor gezien?
                              Je body is bij een DSLR meestal niet het grootste gewicht, maar dat zijn de lenzen. Een Nikon 1 heeft ook kleine lenzen samen met de kleine body, wat ik persoonlijk een groot voordeel vind voor op reis.
                              Daarom vind ik sony NEX ook minder interessant als systeemcamera, je hebt een kleine body, maar je lenzen zijn even groot als die van een dslr.
                              Daar komt nog eens bij dat het zeer onhandig is om met een lichte body een zware lens te hanteren.
                              De 1 serie is zoals al veel gezegd één van de meest (onterecht) ondergewaardeerde systemen dat er zijn. Maar het speelt wel onder de besten en is op vlak van autofocus onklopbaar door welke systeemcamera dan ook.
                              Olympus OM-D is ook een uitstekend toestel as dit voor u werkt. Alsook de Fuji X serie (allemaal eigenlijk goede toestellen). Maar ik vond mijn magie bij de 1 serie, eens je er enkele uren mee hebt gewerkt is het moeilijk om nog terug te gaan naar iets anders.

                              Comment

                              Working...
                              X