Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 7D als backup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 7D als backup

    Nu ik mijn reserve body (350D) heb weggedaan heb ik enkel nog de 5DmkII.
    Gezien de nieuwe EOS 1DmkIV iets te duur uitvalt (voorlopig althans) voor mij vroeg ik mij af of de 7D een goed toestel zou zijn als backup.
    Wat zijn de algemene indrukken van dit toestel? Bij de reacties liever geen links naar een of andere (verkoopspraatjes)website graag, maar eigen indrukken.
    Voor de donkere omstandigheden, lees hoge ISO's, zal ik mijn 5D wel gebruiken, maar zou het een goed toestel zijn om als backup mee te nemen naar Kenia deze zomer?
    Per slot van rekening is een het een cropcamera waardoor mijn 100-400 lens nog wat meer bereik krijgt.

  • #2
    Re: EOS 7D als backup

    [Mod]Off topic quote VF en jouw repliek verwijderd[/Mod]

    De 7D is op heel wat punten beter dan de 5D, zeker voor wildlife
    Enkel als backup ?
    Last edited by LesC; 14 april 2010, 10:40.

    Comment


    • #3
      Re: EOS 7D als backup

      Sinds kort heb ik deze combinatie (5d mark II en 7d)
      Qua sensor ben ik al anderhalf jaar onder de indruk van de full frame sensor van de 5d mark II
      Qua body ben ik erg blij met eigenschappen van 7d, ultieme draagbare kamera wordt full frame sensor in 7d body.

      Snelheid en autofocus van 7d gaan richting 1D, body voelt ook erg goed aan.
      Voor actie en wildlife in kenia zal 7d meer dan backup worden. Je hebt alle reach daar echt wel nodig.

      Dezelfde lenzen geven ander resultaat op deze 2 body's. In functie van de omstandigheden maak je je keuze.
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: EOS 7D als backup

        [Mod]Off topic quote VF en jouw repliek daarop verwijderd[/Mod]

        On topic: zoals gezegd door Romulus zal een 7D in Kenia zeker van pas komen.
        Last edited by LesC; 14 april 2010, 10:41. Reden: spelling
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: EOS 7D als backup

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          On topic: zoals gezegd door Romulus zul een 7D in Kenia zeker van pas komen.
          kan ik alleen maar beamen
          een 7D is een fantastische aanvulling op een 5D, zeker als je op safari dat beetje extra op 400mm wil.
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: EOS 7D als backup

            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht


            Dezelfde lenzen geven ander resultaat op deze 2 body's. In functie van de omstandigheden maak je je keuze.
            Dat is mij geweten, het betreft het verschil tussen FF en crop.
            Het was de bedoeling om op de 5mkII de 28-300mm te zetten om in noodgevallen toch iets van dichtbij te fotograferen, en op mijn 350D de 100-400mm.
            Ik heb vorige week mijn 350D verkocht en heb dus maar 1 camera meer.
            Ik heb geïnformeerd naar de nieuwe 1D maar voor wat ik heb zou gebruiken is het wat te duur. Zelfs de "oude" 1DmkIII is wat dat betreft de aankoop niet waard (te duur bedoel ik dan).
            Nu heb ik al meermaals gelezen dat het moeilijk wordt als men eenmaal de FF van de 5D mkII gewoon is om nog over te schakelen, zeker naar beneden toe. De 7D staat toch algemeen genomen een trapje lager dan de 5D. Vandaar eigenlijk mijn vraag of ik er wel verstandig zou aan doen de 7D te kopen.
            Last edited by LesC; 14 april 2010, 18:54.

            Comment


            • #7
              Re: EOS 7D als backup

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
              Dat is mij geweten, het betreft het verschil tussen FF en crop.
              Het was de bedoeling om op de 5mkII de 28-300mm te zetten om in noodgevallen toch iets van dichtbij te fotograferen, en op mijn 350D de 100-400mm.
              Ik heb vorige week mijn 350D verkocht en heb dus maar 1 camera meer.
              Ik heb geïnformeerd naar de nieuwe 1D maar voor wat ik heb zou gebruiken is het wat te duur. Zelfs de "oude" 1DmkIII is wat dat betreft de aankoop niet waard (te duur bedoel ik dan).
              Nu heb ik al meermaals gelezen dat het moeilijk wordt als men eenmaal de FF van de 5D mkII gewoon is om nog over te schakelen, zeker naar beneden toe. De 7D staat toch algemeen genomen een trapje lager dan de 5D. Vandaar eigenlijk mijn vraag of ik er wel verstandig zou aan doen de 7D te kopen.
              Ik kan je volgen wat betreft 1d mark IV, heb even getwijfeld maar dan toch geopteerd voor 5d mark II 7d combi. 7d body scoort op alle vlakken beter dan 5d body (behalve sensor).

              Op lage iso met goed glas zijn de 100 % crops van 7d erg goed. Zoals ik al zei, je reach met 7d tov 5d mark II vergroot aanzienlijk. 100-400 lens op 7d gaat veel meer pixels op je onderwerp geven voor het telewerk, tenzij in de zoo waar je erg dicht kan komen.

              In Kenia zal dit een belangrijk voordeel van de 7d zijn voor telewerk. Als het donkerder wordt kan je ook de 100-400 op de 5d mark II plaatsen indien je op hogere iso gaat werken. Met de combinatie van 2 body's met verschillende sensoreigenschappen en body eigenschappen kan je eigenlijk alle omstandigheden aan, dit geeft je duidelijk meer flexibiliteit.

              Vorig jaar op fotografiereis kenia kwamen de meesten met 400mm lens op full frame schromelijk te kort wat betreft mm's. Meesten onder ons hadden minstens 500 mm waar dan overdag constant 1.4 convertor op stond. 1.4 en zeker 2.0 is alleen aan te raden op supertele's dus niet mogelijk voor 100-400 zoom. Crop sensor kan beschouwd worden als 1.6 convertor zonder lens kwaliteitsverlies (graag geen technische polemiek hieromtrent )

              Batterij 7d en 5d mark II is identiek, menustructuur is sterk gelijklopend, bedieningsknoppen iets beter op 7d. Autofocus voor actie, spreiding van punten, kortom gans het autofocus verhaal is serieuze stap hoger op 7d voor actiefotografie en telewerk.

              Succes met je keuze en prettige reis
              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: EOS 7D als backup

                Toch nog 1 klein vraagje hieromtrend.
                Tot hoever (hoe hoog) is de ISO nog werkelijk bruikbaar met de 7D?
                Mijn ervaring leert mij dat ik bij de 5DmkII de ISO kan opdrijven tot 3200. Zelfs op 6400 valt er zonder te croppen nog een zeer goed resultaat uit te halen.
                Hoe doet de 7D het op dit vlak?
                Ik weet het, als het nodig is om op de hoge ISO's te fotograferen zal ik mijn 5DmkII wel nemen maar toch, je weet maar nooit. En dan heb ik het uiteraard niet specifiek over Kenia, daar zal wel zonlicht genoeg zijn, maar over omstandigheden bij ons, vb optredens, concerten ed.

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 7D als backup

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                  Toch nog 1 klein vraagje hieromtrend.
                  Tot hoever (hoe hoog) is de ISO nog werkelijk bruikbaar met de 7D?
                  Mijn ervaring leert mij dat ik bij de 5DmkII de ISO kan opdrijven tot 3200. Zelfs op 6400 valt er zonder te croppen nog een zeer goed resultaat uit te halen.
                  Hoe doet de 7D het op dit vlak?
                  Ik weet het, als het nodig is om op de hoge ISO's te fotograferen zal ik mijn 5DmkII wel nemen maar toch, je weet maar nooit. En dan heb ik het uiteraard niet specifiek over Kenia, daar zal wel zonlicht genoeg zijn, maar over omstandigheden bij ons, vb optredens, concerten ed.
                  Ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Doet de 7D het net zo goed als de 5D classic, of is het meer zoals de 40D?
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 7D als backup

                    Ik ga zelden boven de 1600 iso met 5d mark II (deze is bruikbaar tot 3200)
                    voor 7d doe ik er een volle stop af dwz tot 800 iso en bruikbaar tot 1600

                    Hangt een beetje af van je "scherpte" vereisten en type fotografie.
                    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 7D als backup

                      Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                      Ik ga zelden boven de 1600 iso met 5d mark II (deze is bruikbaar tot 3200)
                      voor 7d doe ik er een volle stop af dwz tot 800 iso en bruikbaar tot 1600

                      Hangt een beetje af van je "scherpte" vereisten en type fotografie.
                      Ik durf met mijn 5mkII vlot te gaan tot ISO 3200 zonder problemen. ISO 3200 is zeker nog bruikbaar, zelfs voor (grote) afdrukken. Ik maak veel foto's van optredens waarvan de foto's enkel moeten dienen om op website te plaatsen, daarom durf ik te gaan tot ISO 6400, om zonder te flitsen in relatief donkere omstandigheden toch aan aanvaardbare sluitertijden te komen.
                      Vandaar mijn bijkomende vraag hoe hoog men in de ISO's kan gaan met de 7D. Als ik deze zou gaan aanschaffen moet deze niet enkel dienen als backup in Kenia, maar eveneens voor dergelijke optredens.

                      Comment

                      Working...
                      X