Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 400D foto nummering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 400D foto nummering

    Hoi,

    Ik heb een vraagje:
    Wanneer ik foto's neem met mijn EOS400D dan begint hij sommige foto's te nummeren met _MGxxx en andere met IMGxxx.

    Op zich is dat geen probleem maar bij het overzetten van de foto's staan ze dan wel door elkaar. Bv. reisfoto's staan niet meer per plaats omdat sommige foto's met _MG beginnen en andere met IMG.

    Kan ik dat op één of andere mannier verhelpen?
    bedankt

  • #2
    Re: EOS 400D foto nummering

    Handleiding lezen ..

    Comment


    • #3
      Re: EOS 400D foto nummering

      Handleiding lezen ..
      Euh ja, op pagina 96 staat alles over bestandsnummering maar geen enkel woord over mijn probleem. En jou antwoord is dus

      Domme vragen bestaan er niet, alleen domme antwoorde

      Comment


      • #4
        Re: EOS 400D foto nummering

        Normaal krijg je _MGxxx bestanden als je Adobe RGB hebt ingesteld. En IMGxxx als je sRGB hebt ingesteld.

        Normaal is het raadzaamste om met sRGB te werken.
        Zie pagina 83 in de handleiding.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: EOS 400D foto nummering

          Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
          Euh ja, op pagina 96 staat alles over bestandsnummering maar geen enkel woord over mijn probleem. En jou antwoord is dus
          Nou nou, wiens antwoord is nu ? regulus had het over handleiding lezen, niet over pagina 96 lezen.

          Comment


          • #6
            Re: EOS 400D foto nummering

            Dat is het hem juist, mijn camera staat op Adobe RGB en dit verander ik nooit. Dus het is niet logisch dat ie de ene foto als _MG opslaat en de andere als IMG

            En ja hoor, ik lees mijn handleiding alvorens op het forum vragen te stellen. Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen en geen 'domme' antwoorden te krijgen zoals: "lees uw handleiding" ...

            Comment


            • #7
              Re: EOS 400D foto nummering

              Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
              Dat is het hem juist, mijn camera staat op Adobe RGB en dit verander ik nooit. Dus het is niet logisch dat ie de ene foto als _MG opslaat en de andere als IMG

              En ja hoor, ik lees mijn handleiding alvorens op het forum vragen te stellen. Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen en geen 'domme' antwoorden te krijgen zoals: "lees uw handleiding" ...
              Nee, dat verander je misschien nooit maar je schakelt misschien wel over naar Basic Zone waar aRGB niet beschikbaar is? Je mag dan twijfelen aan de gegeven antwoorden maar de oorzaak van het wisselen tussen IMG en _MG ben je echt zelf geweest en je kunt nog zo kwaad worden over de antwoorden die je hier krijgt maar het staat toch beslist allemaal in je handleiding. Blijkbaar toch niet goed gelezen dan.

              Comment


              • #8
                Re: EOS 400D foto nummering

                Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
                Dat is het hem juist, mijn camera staat op Adobe RGB en dit verander ik nooit. Dus het is niet logisch dat ie de ene foto als _MG opslaat en de andere als IMG

                En ja hoor, ik lees mijn handleiding alvorens op het forum vragen te stellen. Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen en geen 'domme' antwoorden te krijgen zoals: "lees uw handleiding" ...
                zucht .. het beste bewijs dat je achteraf zelfs niet eens de moeite gedaan hebt om het daadwerkelijk in je handleiding op te zoeken .. misschien had ik toch RTFM moeten zeggen ..
                .. maar ik weet het al jaaaren effe de vraag op een forum droppen is sneller, makkelijker, eenvoudiger en minder vermoeiend dan zich af te vragen waar men die handleiding nu gelaten heeft en waar dat nu gvd toch staat .. een vriendelijk iemand heeft het toch voor u opgezocht .. p83 naar 't schijnt

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 400D foto nummering

                  zucht .. het beste bewijs dat je achteraf zelfs niet eens de moeite gedaan hebt om het daadwerkelijk in je handleiding op te zoeken .. misschien had ik toch RTFM moeten zeggen ..
                  .. maar ik weet het al jaaaren effe de vraag op een forum droppen is sneller, makkelijker, eenvoudiger en minder vermoeiend dan zich af te vragen waar men die handleiding nu gelaten heeft en waar dat nu gvd toch staat .. een vriendelijk iemand heeft het toch voor u opgezocht .. p83 naar 't schijnt
                  Doe dan gewoon geen moeite en antwoord niet want aan dergelijke antwoorden hebben we toch niets

                  Het is hier echt om zeep aan het gaan, een mens vraagt gewoon iets op het forum en de slimste van de bende antwoord 'lees de handleiding'. Blijkbaar niets beters te doen dan dergelijke "domme" antwoorden te geven ipv van iemand echt op weg te helpen EN dan zeg ik nog BEDANKT na mijn "normale" vraag !

                  Tot op vandaag heb ik in de handleiding nog niet gelezen waarom hij de ene foto _MGxxx en de andere IMGxxx noemt Wel waarom hij het ene formaat gebruikt en waarom het andere maar NIET waarom beide samen gebruikt wordt zonder de RGB instellingen te veranderen.

                  Nu mogen al die bedweters mij eens vertellen waar dat in de handleiding vermeld staat
                  Last edited by WVY; 21 oktober 2007, 19:03.

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 400D foto nummering

                    Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
                    [B]Tot op vandaag heb ik in de handleiding nog niet gelezen waarom hij de ene foto _MGxxx en de andere IMGxxx noemt Wel waarom hij het ene formaat gebruikt en waarom het andere maar NIET waarom beide samen gebruikt wordt zonder de RGB instellingen te veranderen.
                    Slimmerd, dat jij dat nog niet gelezen hebt betekent niet dat het er niet in staat. De reden van je 'probleem' heb ik je hierboven al gegeven. In de Engelstalige handleiding, pag. 83:
                    In the Basic Zone modes, sRGB is set automatically.
                    In de Nederlandstalige waarschijnlijk op dezelfde pagina (zie ook hierboven).

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 400D foto nummering

                      als ik me niet vergis dienen fora niet om mekaar te bestoken met niet ter zake doende opmerkingen over wie nu de slimste is.....
                      "Lees de handleiding" mag dan al juist zijn, het is geen antwoord op een zeer concrete vraag. Handleidingen zijn ook niet altijd even evidente lectuur.
                      Wat mij betreft mag de moderator ingrijpen als de discussie ontaardt.


                      toch succes
                      Filip

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 400D foto nummering

                        Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                        Wat mij betreft mag de moderator ingrijpen als de discussie ontaardt.
                        Daar hebben ze je goedkeuring niet voor nodig, hoor.

                        TS heeft de concrete oplossing hier al gekregen maar door z'n boosheid ziet hij die niet.

                        Comment

                        Working...
                        X