Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

    Hallo ierdereen,

    Ik kocht deze week een Tamron 18-200, direct getest alles bleek OK
    Vandaag ga ik op uitstap naar zee, wat bleek na een paar foto's krijg ik
    'error 99' op het display van m'n EOS-300D. Lens verwijderd, wat aan-uit gezet en hij deed het weer voor een foto of 20 daarna weer hetzelfde liedje.
    Thuisgekomen, wel 50 foto's genomen, aan , uit gezet niet één keer problemen. Wie weet wat m'n probleem is ? (M'n firmware van m'n camera is
    nog altijd de eerste ) Met m'n meegeleverde Canonlens of m'n Sigmalens
    heb ik nooit die problemen gehad.

    Beste dank bij voorbaat !

  • #2
    Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

    Toevallig.. ik tref het zelfde maar dan met mijn 10D. Vandaag vlinders gaan fotograferen met mijn Tamron 70-300mm lens die ik nu ongeveer een 2 maanden heb. Ik kreeg de eerste keer een error 99.. camera uitgezet en opnieuw aangezet en verder gegaan. Later kreeg ik weer die error 99.. nou ja, camera uit gezet en opnieuw aangezet en maar weer verder. Toen kreeg ik er in eens 4 achter elkaar! Ja wat denk je dan? Dat kan je zelf wel invullen, voor dit forum is het niet geschikt om het te schrijven..

    Nou ja.. naar huis gegaan en dacht thuis maar uitzoeken. Vliegen er hier ineens een 20 luchtballonen over. Dus ik toch maar probeeren! Nee hoor.. alleen maar Error 99 en daar was het mee gebeurt. Mijn vader bood zijn lens even aan en zetten zelf mijn lens op zijn 10D. Nou zijn lens werkte! en mijn vader kreeg de error 99 op zijn camera.

    Soms dan kan ik zo 20 foto's schieten zonder error 99, en zo heb je 20x met error 99. Ik zet hem op handmatig.. en tot heden geen error 99 meer gezien. Ik ga het morgen nog eens goed testen. iemand tips voor hier boven en mij?...
    Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

      In eerste instantie kan je alle contactjes voorzichtig reinigen, zowel camera als lenszijde. Een lensdoekje met een druppeltje reinigingsvloeistof (voor lens of bril) om het zaakje te ontvetten kan handig zijn.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

        Bedankt voor je tip Hombre! ik hebt de punten schoongemaakt met een vochtig brillendoekje (zo een uit zakje) en tot heden geen error 99 meer gehad. Ik ga morgen even op pad en kijken of de error ook echt weg blijft. Ik zal het verslag morgen even geven..
        Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

          Hmm.. helaas, kreeg met weer de Error 99. Morgen test ik verder hoe vaak dit nu verschijnt, het is zo slecht dat ik steeds maar een paar foto's maak om het te testen. Het is er dus overduidelijk nog niet uit. Nu nog met zekerheid ondervinden waar het aan ligt..
          Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

            Probleemen zijn niet opgelost helaas... krijg hem gewoon nog

            ----> vervolg...
            Net maar even gebeld met de winkel en die gaan bellen naar tamron omdat ze dit probleem niet kennen. Maandag word ik terug gebeld met verdere info..

            Veder had ik de lens nodig gehad voor werk (ballon fiesta breda) zij hebben geen vervangende lens. Gaan wel bellen naar Breda of zij wat hebben..

            Ben benieuwt hoe dit gaat aflopen..

            P.s. heb de camera ook een complete reset gegeven incl met backup batterij er uit enz.. had ook geen effect, maar de lens gaf ook meteen op een andere canon error 99.. dus denk toch wel aan de lens nu. Bij de andere lens nog geen error gehad.. denk bel optijd aanzien ik hem dus spoedig goed kan gebruiken.
            Last edited by Canontje; 5 augustus 2005, 18:38.
            Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

              Vandaag telefoontje gehad van de winkel.. Tamron had nog niet eerder last gehad met dit probleem. Het zou aan de lens kunnen liggen, of aan de lens in combinatie met deze camera (canon eos 10D) Opstuuren was een mogelijkheid, ik ben hem dan zeker 3-5 weken kwijt. Ook was een mogelijkheid om hem terug te brengen (als hij nieuwstaat was) en dan omruilen voor een andere lens (179,-).. vervangende lens zou dan de Sigma zijn die gelijk een stuk duurder is. (Geld bijleggen zit er nu niet in omdat deze spullen al even genoegt hebben gekost) heb ze net... Wat zouden jullie doen? en wat denken jullie.. een vervangende lens is er niet zolang de camera weg is. Ik blijf dan over zitten met een lens (Canon 35-105mm) die maar half werkt (alleen handmatig) En de andere canon lens (zie hieronder) die van mijn vader is in bruikleen.. Geen zoom, en geen goede lenzen..
              Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

                Niet echt on topic:

                "Goh dat is de eerste keer dat we zoiets zien". Ik denk dat dat een standaardzin is die het personeel van een winkel of firma het eerst aangeleerd wordt.
                Toch toevallig dat twee personen hier met een Tamron lens een error 99 krijgen, en dat ze bij Tamron van niets weten.
                The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                Fuji XT-2 + .......

                Comment


                • #9
                  Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

                  ik heb dit gehad met mijn 10D en een sigma lens.
                  het probleem zat in de lens, de camera en lens combineerden niet goed met elkaar als ik het diafragma veranderde in stand (P, TV, M)werkte hij niet en in de Av stand met een zelfde diafragma werkte hij wel, maar ging ik inzomen en het diafragma veranderde dan error99.

                  probeer dat eerst eens uit, als het daar aan ligt moet de lens opnieuw geupdate worden. (de sigma lens dan bij mij)

                  succes
                  Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

                    Ik had het dus gisteren,verschillende keren geprobeerd met accu eruit en geheugenkaart,ook heb ik de canonlenzen verwisseld.
                    Het effect was dus nul,nog steeds error 99 en camera weigeren.
                    Verschillende keren de tv en av waarde veranderd,ook zelfs op autom.stand gezet .
                    Toen herrinerde ik me de sensor-cleanstand,deze heb ik dus gedaan en het probleem met error 99 was weg tot nu toe .

                    P.s. ik heb een Canon 300d en alleen orginele Canon lenzen .

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

                      de error99 is redelijk algemeen , doch mijn ervaring met de 300D's leert mij ::

                      1) als de scharnierpin voor de subspiegel geplooid/afgebroken is , komt deze niet helemaal naar de nulpositie en krijg je E99 . Door de sensorclean in te schakelen klapt ie sowieso op , en kan ie erna dikwijls terug op de correcte manier functioneren . oplossing is de scharnierpin vervangen. (paar uur prutswerk de eerste keer)

                      2) een niet-canon lens waarvan de electromagnetische/motorische delen meer stroom vragen dan de camera kan geven geeft ook een E99. Daarom heb je dat pas na een paar foto's , of tijdens het focusseren en het instellen van het diafragma . Daar een slr focust op open diafragma, en pas bij het afdrukken het diafragma sluit krijg je de error bij het afdrukken . reden ? gewoon de bouw van de lens , of de sleet die optreedt na een aantal jaar gebruik. Sommige fabrikanten chippen de lens -> meestal een andere voltage regulator plaatsen .

                      Dit zijn de 2 E99's die ik het meest voorheb.
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS-300D+TAMRON 18-200 = error 99

                        Hallo,

                        Meer dan een jaar heb ik met mijn 350D en een iets oudere Tamron 28-200 (XR-type) gefotografeerd.
                        Altijd perfect werkend, geheel niets op aan te merken .
                        En zover ik weet is een 18-200 een DI-II lens, speciaal voor Digitale Spiegelreflexcamera's.
                        Zo ook mijn huidige Tamron, een 17-50 f2.8 .
                        Natuurlijk ook geheel probleemloos.
                        Het wordt een beetje saai, maar met mijn onlangs aangeschafte Sigma 70-200 F2.8 (géén DG versie) ook al geen problemen.
                        Géén algeheel Tamron verhaal dus, bij de meesten gaat het goed.
                        Helaas bij een enkeling niet .
                        De 18-200 lens van Digipix zit misschien/wellicht nog in zijn garantieperiode.
                        En Canontje heeft de lens ook nog maar een paar maanden, zoals hij schreef.
                        Terug naar de dealer en/of importeur.
                        bad luck, denk ik .

                        Succes allen
                        Adrie

                        Comment

                        Working...
                        X