Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk x100s...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindelijk x100s...

    Gisteren voor het eerst kunnen spelen met mijn nieuw toestel, dat ik zal gebruiken naast mijn X-Pro1. Het Fuji - X gamma heeft me doen inzien dat het gewicht niet een grote rol speelt en dat eenvoud siert.

    Gebruik:
    Zoals alle camera's uit het X-gamma komen dezelfde knoppen steeds terug, Q-menu, Belichtingscompensatie, Sluitertijd en diafragma-ring. Zoals hierboven aangetoond, eenvoud siert. Het retro design hoort van de camera toont aan dat men vroeger reeds goed bezig was. Net zoals mijn X-Pro1 zijn die diverse knoppen voorzien van een weerstand zodat je ze niet per ongeluk kan verzetten. Op de x100s is dat niet anders en is het zo dat er meer weerstand voelbaar is dan de X-pro1.

    Autofocus:
    Verbeter, Veel verbeterd,... Snelheid is nog steeds hoger op de x100s dan op de X-pro1 (met firmware van 23juli). Soms nog niet altijd even accuraat maar doch veel verbeter en veel ontwikkeling ingestoken.

    Kwaliteit:
    De lens is nog steeds de 23mm f2 (leafshutter) die ook zijn werk blijft doen. Leaf schutter waarom? Omdat je je flash kan gebruiken op welke sluitertijd van ook. (lees: f2/1000s, f2.8/2000s en F4/4000s). Wel opletten met stof, het is niet omdat het een niet-verwisselbare lens is dat het geen stof vangt. Als je gebruik wilt maken van een filter, bespaar er niet op, de lens is het waard en je hebt er maar één.

    Kort en beknop.
    Het toestel gaat overal mee naartoe, veel mogelijkheden. Ingebouwde ND-filter, advanced filters (die ik niet heel veel ga gebruiken), Custom settings die je kan instellen al hadden het er meer mogen zijn. Compact en onopvallend met zero sound als je wil. Maar ik verwacht nog wat feedback.

    Goed:
    23mm F2
    High ISO
    OVF
    Manual focus

    Minder: (lees niet slecht)
    Prijs
    "slechts" 3 custom instellingen tov x-pro1 die er 7 kan.

  • #2
    Re: Eindelijk x100s...

    De mijne komt (hopelijk) morgen of overmorgen toe. Ik kan niet wachten.
    FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Eindelijk x100s...

      Je zal er geen moment spijt van hebben. Veel succes!

      Comment


      • #4
        Re: Eindelijk x100s...

        heel veel plezier ermee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eindelijk x100s...

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          heel veel plezier ermee.
          grt,bouk.
          mercie!

          Comment


          • #6
            Re: Eindelijk x100s...

            Pff ik wacht nog steeds, hopelijk komt er snel wat schot in de zaak...

            Comment


            • #7
              Re: Eindelijk x100s...

              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Pff ik wacht nog steeds, hopelijk komt er snel wat schot in de zaak...
              Ik vind het natuurlijk wel jammer dat ze zoveel problemen hebben om de leveringen na te komen. Kan ook te maken hebben met het feit dat ze geen overstock willen. Wat wel zeker is, is dat je er veel geniet van zal hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Eindelijk x100s...

                Oorspronkelijk geplaatst door Cameradski Bekijk bericht
                Ik vind het natuurlijk wel jammer dat ze zoveel problemen hebben om de leveringen na te komen. Kan ook te maken hebben met het feit dat ze geen overstock willen. Wat wel zeker is, is dat je er veel geniet van zal hebben.
                De dealers hebben geen mogelijkheid om stock aan te leggen. Ze worden met mondjesmaat beleverd door Fuji. Zodra er enkele binnenkomen zijn ze of reeds gereserveerd of worden ze meteen verkocht. Was zo met de X100 ook en 't heeft toen lang geduurd alvorens ze vlot te vinden waren. Dat is geen fenomeen dat Fuji alleen treft. Kijk maar naar de Nikon D800. Fabrikanten moeten hun productiecapaciteit over een langere termijn bekijken. De eerste maanden is er veel vraag van dergelijke toestellen en dan vermindert het naar normalere proporties. Mocht een fabrikant zijn prodoctiecapaciteit afstemmen op de eerste vraag dan zitten ze maanden (jaren) met een dure overcapaciteit.
                Ze kunnen ook eerst enkele maanden produceren alvorens het toestel op de markt te brengen om een stock aan te maken om zo de eerste stormloop op te vangen maar dat is duur (geblokkeerd kapitaal) en stel dat er een productieprobleem opduikt na een maand verkoop (de eerste kopers zijn dikwijls de testcases) dan kunnen ze niet meer ingrijpen voor de toestellen die reeds gemaakt zijn en zitten ze met een grote stock camera's bij invoerders, dealers, gebruikers,... die moet teruggeroepen worden.

                Comment


                • #9
                  Ter info Art&Craft heeft 2 Fuji x-pro 1 op stock aan 999 eur.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindelijk x100s...

                    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Pff ik wacht nog steeds, hopelijk komt er snel wat schot in de zaak...
                    Idem, wanneer Fuji wel degelijk de productie op langere tijd bekijkt en hierdoor er in het begin wat wachttijden zijn, dan stel ik mij de vraag of ze daarin niet overdrijven.
                    Ik heb op 16 mei de X100s besteld EN betaald en het ziet ernaar uit dat ik 'm nog niet snel zal hebben.
                    Destijds met de D800 was er ook een schaarste, maar toen heb ik "amper" een maand moeten wachten...
                    Fuji maakt prachtige toestellen, maar op logistiek vlak kan het echt nog veel beter.
                    Last edited by MCD; 29 juli 2013, 16:39.
                    www.mattiaspletinckx.com
                    Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eindelijk x100s...

                      Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
                      Idem, wanneer Fuji wel degelijk de productie op langere tijd bekijkt en hierdoor er in het begin wat wachttijden zijn, dan stel ik mij de vraag of ze daarin niet overdrijven.
                      Ik heb op 16 mei de X100s besteld EN betaald en het zie ernaar uit dat ik 'm nog niet snel zal hebben.
                      Destijds met de D800 was er ook een schaarste, maar toen heb ik "amper" een maand moeten wachten...
                      Fuji maakt prachtige toestellen, maar op logistiek vlak kan het echt nog veel beter.
                      Ik volg volledig, tevens zal eens de zomer voorbij, de vraag naar dit toestel dalen, gemiste kans voor Fuji.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eindelijk x100s...

                        Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                        Ik volg volledig, tevens zal eens de zomer voorbij, de vraag naar dit toestel dalen, gemiste kans voor Fuji.
                        Dan wordt het zomer in Australië

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eindelijk x100s...

                          Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
                          Idem, wanneer Fuji wel degelijk de productie op langere tijd bekijkt en hierdoor er in het begin wat wachttijden zijn, dan stel ik mij de vraag of ze daarin niet overdrijven.
                          Ik heb op 16 mei de X100s besteld EN betaald en het ziet ernaar uit dat ik 'm nog niet snel zal hebben.
                          Destijds met de D800 was er ook een schaarste, maar toen heb ik "amper" een maand moeten wachten...
                          Fuji maakt prachtige toestellen, maar op logistiek vlak kan het echt nog veel beter.
                          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                          Dan wordt het zomer in Australië
                          Aan hun huidig tempo zal het daar sneeuwen hoor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eindelijk x100s...

                            Blijkbaar de laatste gaan afhalen bij top-foto, net over de grens in duitsland.. De website geeft nu -in bestelling- aan.
                            Nog wat pesterijen: Heerlijke cam

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eindelijk x100s...

                              Ik vind het vooral een "zeer mooie" camera qua uiterlijk, maar persoonlijk vind ik
                              een vaste lens, met een 35mm equivalent een zeer beperkende factor !

                              Als ik dan vergelijk met een NEX 5n,waar compactheid en veelzijdigheid toch meer samen gaan
                              we ook 16 Megapixels hebben, en zeker een even goede prestatie op hoge ISO.
                              Dan is het voor mij een duur hebbedingetje !

                              MVG, Jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X