Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk men lens terug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eindelijk men lens terug

    Op 01/10 mijn enkele maanden oude canon 24-70mm f/2,8 L usm lens binnen gebracht na vaststelling van een licht mankementje namelijk twee kleine schokjes bij het inzoomen van 24mm naar 28mm, na meer dan een maand te moeten wachten kon ik vandaag 10/11 de lens terug komen afhalen, met veel geluk was het garantie volgens de verkoopster want de oorzaak van het mankement waren geforceerde onderdelen, als actie van reparatie gaf men het volgende op, noodzakelijke onderdelen gereinigd + nieuw vet aangebracht.
    Nu moet je ook weten dat ik met al mijn spullen zeeeeeeeer voorzichtig omga en zeker niets geforceerd heb, zijn die dure L lenzen van canon dan zo zwak.
    Nu vraag ik me toch af of je deze zoomring kan forceren door er voorzichtig mee om te gaan.
    Ik was toch weer zeer gelukkig als een klein kind toen ik de lens weer op mijn camera vastklikte, en natuurlijk deze late namiddag nog direct op pad kon gaan, wat had je anders gedacht.

    digiron



  • #2
    Ik weet er nxxx van.
    Wat ik wel weet is dat dit een hele mooie foto is, toevallig
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

    Comment


    • #3
      HEEL mooi!

      Comment


      • #4
        Verdorie, een schitterende foto zeg! Knap!



        Comment


        • #5
          Kwijl kwijl, ik kan niet wachten tot mijne 2.8 L er is!!

          Comment


          • #6
            Het is u echt gegund Dig

            Alvast een héél mooie start zo te zien

            Comment


            • #7
              Hele mooie foto. Alle L-lenzen zijn hun geld waard.
              Groetjes, Blord

              Canon 7D en wat lenzen.

              Comment


              • #8
                Bedankt voor jullie reactie, ook ik dacht dat alle L lenzen zeer goed waren en met extra zorg gemaakt werden, toch bevatte mijn lens al van de eerste dag het eerder beschreven mankementje, oke een foutje kan altijd, maar dan mij de schuld durven geven, sorry dat gaat wat ver. Zo ook de service was alles behalve snel, de lens was al op 15/10 bij canon repairdienst en werd er terug verstuurd op 06/11.
                Enfin eind goed al goed, t'is hen vergeven voor deze ene keer.

                digiron

                Comment


                • #9
                  Originally posted by digiron
                  Bedankt voor jullie reactie, ook ik dacht dat alle L lenzen zeer goed waren en met extra zorg gemaakt werden, toch bevatte mijn lens al van de eerste dag het eerder beschreven mankementje, oke een foutje kan altijd, maar dan mij de schuld durven geven, sorry dat gaat wat ver. Zo ook de service was alles behalve snel, de lens was al op 15/10 bij canon repairdienst en werd er terug verstuurd op 06/11.
                  Enfin eind goed al goed, t'is hen vergeven voor deze ene keer.

                  digiron
                  Zelfs de L lenzen gaan stuk, al zal het bij jou wel een echte produktiefout zijn, er zijn er echter veel die stuk gaan door "abuse", een pro onziet zijn materiaal meestal niet, en een lens is kwetsbaar, dus een soortgelijke reaktie van Canon is niet ondenkbaar, la is ze in dit geval zeker niet gerechtvaardigd!!
                  Maar, genoeg gezeverd, gebruiken die lens nu!!

                  Comment


                  • #10
                    Prachtfoto....
                    deze lens staat ook vooraan op mijn lijstje!
                    Luc

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by clash
                      deze lens staat ook vooraan op mijn lijstje!
                      Ditto
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        De mijne (28-70 2.8L) is gisteren afgeleverd, en na de eerste opnamen was al duidelijk waarom ik deze gemist heb!!!!!
                        Het verschil met andere lenzen, en dan zeker met niet canon lenzen is enorm!!! De scherpte en kontrast zijn van een andere wereld, en de autofocus is subliem, niks front of rear focus, (zoals de sigma wel deed).
                        Eens je dit soort lenzen geproefd hebt, wil je er meer van.
                        Dus, nu op naar de 17-40L 4.0, of en(?) de 70-200L 4.0.

                        Ik heb gekozen voor een 28-70 ipv een 24-70 voor de poen natuurlijk, er zit nog steeds een verschil van een euro of 5-700 tussen de 2, genoeg om de 17-40 te kopen.
                        En als je een beetje rondkijkt, vind je nog wel een nieuwstaat 28-70 van een amateur.


                        Comment


                        • #13
                          Dag Rudy, proficiat met je lens, nu wil ik niet je pret bederven maar merk jij toevallig niet die schokkende overgang van 24 naar 28mm, bij gewoon gebruik merkt je dit niet, enkel indien je zeer traag de zoomring verdraaid, bij mij begon dit met een klein schokje, op laast waren dit al drie kleine schokjes.
                          Volgens Otto Knap zijn er een heel lot uit deze reeks die dit mankementje zouden hebben, hopelijk valt ook jou lens niet bij die partij.
                          Ik ben verder zeeeeer tevreden over deze lens en zou ze niet meer kunnen missen, nu enkel nog de ef 70-200mm f/2.8 L is usm nog en meer hoeft het voor mij niet te zijn.
                          Nog veel plezier met je lens, ben zeer benieuwd naar je opname's.

                          digiron

                          Comment


                          • #14
                            Rudy heeft geen 24-70 maar een 28-70mm lens. Hij kan dus niet weten over de 24mm stand.
                            Groetjes, Blord

                            Canon 7D en wat lenzen.

                            Comment


                            • #15
                              oeps foutje, sorry had dit niet gemerkt

                              digiron

                              Comment

                              Working...
                              X