Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk dan toch de Sigma 50-500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindelijk dan toch de Sigma 50-500

    He He eindelijk dan na een hoop denken en lensen getest te hebben.

    Ben ik vandaag eindelijk toch maar gegaan voor de Sigma 50-500 ..

    Ik ben er nu even me bezig **** man wat een lens is dit jaja en Z900..

    Gewoon helemaal te gek.....

    Ik hoop nu ook tevrede'n te zijn

    Maar ik denk dat dat nu voor het eerst wel gaat lukken.

    Hij voelt goed ziet er goed uit nu nog even wat foto'tjes maken....

    En ik ben dan zeker een gelukkig mens......

    Nu nog even naar de fitness...

    Vrg.Frans


  • #2
    nu heb ik ook lang getwijfeld om die sigma te kopen, maar ik ga nog een beetje verder sparen voor de canon 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM, omdt ie wat lichtsterker is IS heeft, ook scherpte schijnt beter te zijn dan de sigma en zo beestig duur is ze ook niet.
    Qua focal lenght moet ze ook niet onderdoen aangezien de sigma 50-500 in werkelijkheid maar 430mm haalt.
    En natuurlijk; je moet toch 1 witte ridder in je tas zitten hebben
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Hallo fredericrom,

      Daar ga jij nog spijt van krijgen ...

      jaja

      Originally posted by fredericrom
      nu heb ik ook lang getwijfeld om die sigma te kopen, maar ik ga nog een beetje verder sparen voor de canon 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM, omdt ie wat lichtsterker is IS heeft, ook scherpte schijnt beter te zijn dan de sigma en zo beestig duur is ze ook niet.
      Qua focal lenght moet ze ook niet onderdoen aangezien de sigma 50-500 in werkelijkheid maar 430mm haalt.
      En natuurlijk; je moet toch 1 witte ridder in je tas zitten hebben
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Daar ga jij nog spijt van krijgen ...

        hopelijk niet, maar spijt komt altijd te laat

        enige nadeel van die canon t.o.v die sigma is de schuifzoom, wat infeite een beetje gewoonwording is, kwestie van prijs scheelt ie een ongeveer een goeie 400euro.
        't is een moeilijke beslissing geweest maar men besluit staat vast
        geef me nog een maand of twee en ik zal hier een paar shots tonen genomen met die lens


        maar ik begin nu opnieuw te twijfelen
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          @ fredericom: kan je daar wat meer uitleg over geven over je bewering van 430mm?

          @ Frans: als je niet gelukkig bent met de Sigma 50-500 dan stel ik voor dat je heel je boeltje verkoopt en gaat vissen of biljarten. Misschien dat het dan beter lukt.

          Om maar te zeggen dat het een dijk van een lens is en je zeer veel fotoplezier zal verschaffen!

          mvg,
          Giant Pat
          Do or Do Not - There is no try ...
          www.giantpat.be

          Comment


          • #6
            Originally posted by giantpat
            Om maar te zeggen dat het een dijk van een lens is en je zeer veel fotoplezier zal verschaffen!

            mvg,
            Giant Pat

            Allez, I agree

            mvg,
            Z900
            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

            Comment


            • #7
              kan je daar wat meer uitleg over geven over je bewering van 430mm?
              hier heb je een topic in dit forum http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20110&whichpage=1 over werkelijke focal lenght's, hieronder even een tekstje uit genomen waar z900 zijn 50-500 getest heeft, en voila, ook op het fredmiranda forum is het al aangehaald dat de 50-500 een werkelijk max focal lenght heeft van 430mm, ik breek de lens zeker niet af, als je de foto's van z900, jaja, ... enz ziet getrokken met die lens mag je wel zeggen dat ze scherp is, ook 430mm is een enorm kanon.

              Okee Jazzer, idd het was nauwkerig gemeten en op 500mm.

              Test opnieuw gedaan voorwerpsafstand is nu 7meter, ik zie nu 344mm :

              f = 22.7*7000/(344+22.7) = 433mm

              ps : nogmaals ik ben geen antisigma, 'k heb er zelf twee en vind ze uitermate scherpe en goed en ik ben ervan overtuigd dat sommige sigma's gerust evenwaardig genoemd mogen worden met sommige top off the line lenzen van grote merken
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment


              • #8
                Hoi Ik heb nog even gauw een vraagje aan z900 en jaja.......

                laten jullie altijd de lens + body aan elkaar zitten als je hem in je tas doet........ik heb zelf een lowepro Phototrekker aw ik vroeg me af of dit kwaad kon..........of is het beter om ze elke keer weer aan elkaar vast te maken........??

                alvast allemaal bedankt..........

                vrg.

                ps: Ik bedoel natuurlijk de 50-500 aan de 10D...

                Comment


                • #9
                  Geloof me, de 100-400 is beter dan de 50-500, je hebt IS, de schuifzoom is voor mij een voordeel geweest, en de inruilwaarde ligt ook hoger. En, het is een Canon, als je een 20D koopt hoef je niet bang te zijn dat de sigma weer een compatibiliteitsprobleempje geeft.
                  Maar, bekijk zeker ook de 35-350L van Canon, groter bereik, zeker ook goed scherp.
                  Ps, aan alle sigma 50-500 users, ik zeg niet dat deze lens slecht is hé, maar ik heb ze beide gehad, en ik vond de 100-400 (en ook de 35-350) zeker beter, gebruiksvriendelijker laat ons maar zeggen, zeker met de stabiliser en de schuifzoom.
                  En dat ze hier nou weer niet beginnen over de oude generatie is, want de 100-400 heeft de nieuwe generatie, waarmee je perfect kan pannen.
                  Doen Fred, je gaat er GEEN spijt van krijgen.
                  Sorry Jaja, mijn gedacht hé. (na testen van 24-85, 28-135 IS, 70-200 L4.0, 50-500, 100-400 IS, 35-350, 24-70 2.8, 50/1.8) ;-)

                  Greetings
                  Rudy


                  Comment


                  • #10
                    Hallo Rudy,

                    Er stond een dikke smiley achter hé ...

                    Jaja

                    Originally posted by Rudy
                    Doen Fred, je gaat er GEEN spijt van krijgen.
                    Sorry Jaja, mijn gedacht hé. (na testen van 24-85, 28-135 IS, 70-200 L4.0, 50-500, 100-400 IS, 35-350, 24-70 2.8, 50/1.8) ;-)

                    Greetings
                    Rudy



                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jaja
                      Hallo Rudy,

                      Er stond een dikke smiley achter hé ...

                      Jaja

                      Originally posted by Rudy
                      Doen Fred, je gaat er GEEN spijt van krijgen.
                      Sorry Jaja, mijn gedacht hé. (na testen van 24-85, 28-135 IS, 70-200 L4.0, 50-500, 100-400 IS, 35-350, 24-70 2.8, 50/1.8) ;-)

                      Greetings
                      Rudy



                      Tuurlijk, we kennen mekaar toch hé;-);-)
                      R

                      Comment


                      • #12
                        Ps, aan alle sigma 50-500 users, ik zeg niet dat deze lens slecht is hé, maar ik heb ze beide gehad,
                        tja Rudy, wat heb jij nog NIET GEHAD?



                        mvg,
                        Giant Pat
                        Do or Do Not - There is no try ...
                        www.giantpat.be

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by giantpat
                          Ps, aan alle sigma 50-500 users, ik zeg niet dat deze lens slecht is hé, maar ik heb ze beide gehad,
                          tja Rudy, wat heb jij nog NIET GEHAD?



                          mvg,
                          Giant Pat


                          euh, de EF 1200/5.6 L USM ???

                          DIE moet ge eens proberen, Rudy !
                          Ik wil komen helpen om te dragen !
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Marc
                            Originally posted by giantpat
                            Ps, aan alle sigma 50-500 users, ik zeg niet dat deze lens slecht is hé, maar ik heb ze beide gehad,
                            tja Rudy, wat heb jij nog NIET GEHAD?



                            mvg,
                            Giant Pat


                            euh, de EF 1200/5.6 L USM ???

                            DIE moet ge eens proberen, Rudy !
                            Ik wil komen helpen om te dragen !
                            Je moest eens weten......, enigste probleem is dat de af niet meer werkt in combinatie met de 2x tc
                            lol

                            Comment


                            • #15
                              ik heb sedert twee maanden ook die sigma 50-500 en ik
                              moet zeggen dat ik er zéér tevreden over ben. En natuurlijk
                              droom ik 's nachts van die witte patereltjes ... daarom heb
                              ik besloten om mijn sigma eens in een wit verfbadje te dompelen
                              dan zal ik eindelijk weer eens rustig kunnen slapen
                              Canon 1D
                              Canon D30 + grip
                              Canon 300 L f2.8
                              Bigma 50-500 f4/6.5
                              wit glas ...

                              Comment

                              Working...
                              X