Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ef--> pentax fitting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ef--> pentax fitting?

    het klinkt misschien als een stomme vraag, maar weet iemand of er converters bestaan om een pentax lens op een canon eos camera te zetten of een nikon slr? behouden van autofocus is niet van belang maar het zou mij handig uitkomen aangezien ik nog een hele resem pentax lenzen heb liggen
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: ef--> pentax fitting?

    matthias,
    alvast welkom op dit forum.
    je bent hier nog niet lang (een kleine week?) dus gaan we het je niet kwalijk nemen dat je deze vraag stelt
    als je eens een search doet op 't forum zul je zien dat deze vraag regelmatig aan bod komt. er bestaan zeker adapters, zelf om nikon/canon lenzen op canon/nikon te zetten ...
    je pentax-arsenaal, is dat M42 of bajonet-vatting?
    'k wil je wel eens helpen zoeken.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: ef--> pentax fitting?

      Et voila

      hier

      doe verder maar eens een search op 'adapter' of zoiets.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: ef--> pentax fitting?

        Als je al zoveel lenzen hebt, waarom zou je dan geen Pentax camera overwegen? Heb zelf de ist D, en dat is een prachtcamera, zowel ergonomisch als naar kwaliteit...

        Ok, er is ondertussen al veel water naar zee gevloeid, en het beestje is niet meer van de snelste, maar staat nog stevig zijn mannetje! Als het je trouwens daarom te doen is: de nieuwe lijn (ist Ds en ist Dl) is een stuk sneller en er staat een opvolger voor de ist D klaar (normaal voor de photokina in september) waar ik veel van verwacht (10 MPix, Shake reduction, snellere AF, the works!)

        Heb vroeger een Kenun gehad met aardig wat lenzen erbij; de overschakeling naar Pentax is één van de beste geweest die ik heb gedaan...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: ef--> pentax fitting?

          heb reeds een 350d en enkele lenzen daarvoor en tot nu toe ben ik daar enorm tevreden van dus ik denk dat ik het bij canon zal houden voor het moment.
          bedankt voor jullie antwoorden
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X