Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste FF Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste FF Nikon

    Hallo,
    Ik ben sinds een aantal maanden fotograaf in bijberoep.
    Ik heb momenteel een D7100, maar zou de overstap maken naar een FF.
    Ik twijfel tussen de D610 en D 750.
    Ik neem vooral foto's van familie's, huwelijken, communie,...

    iemand tips ?

    bedankt !

  • #2
    Re: eerste FF Nikon

    fotograaf in bijberoep
    Wel ik ben van mening dat als je zover bent gekomen, jezelf wel de juiste keuze moet kunnen maken.

    Comment


    • #3
      Re: eerste FF Nikon

      Een beknopt overzichtje D610 / D750 (in het Engels) vind je hier:


      Ik zou de D750 kiezen maar alleen jij kan bepalen of de betere autofocus, snellere en nieuwere processor, WIFI, kantelbaar scherm, ... de meerprijs van de D750 rechtvaardigen. Voor sommige wel, voor anderen niet. Voor sommige zijn bv alleen al de betere jpg's die de nieuwe EXPEED 4 processor aflevert een reden. Iemand anders schiet in RAW en heeft daar geen boodschap aan. Om maar een voorbeeld te geven.
      Als je vaak in donkere omstandigheden werkt kan de betere autofocus van nut zijn.

      Comment


      • #4
        Re: eerste FF Nikon

        Ik ben geen nikon gebruiker maar mits het budget het toelaat zou ik voor de 750 gaan. Baseer me hiervoor op het halfuurtje dat ik met die twee heb gespeeld. In mijn kenniskring heb ik beide toestellen. Vind vooral de focus iets sneller, is subjectief natuurlijk. Nu zijn het alle twee goede toestellen en zijn de verschillen eerder klein vind ik persoonlijk. Het zijn geen wereldschokkende verschillen die ik kon ontdekken in mijn korte ontdekkingstocht met deze toestellen.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: eerste FF Nikon