Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een paar vraagjes aan G5-gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een paar vraagjes aan G5-gebruikers

    Vandaag is mijn G5 geleverd vanuit Duitsland In de handleiding staat dat de batterij na het constant oranje licht bij het opladen nog 2 uur moet opladen vooralleer ze groen wordt en dus 100 % opgeladen is. Wel ik heb de batterij zeker 4 uur laten opladen en het lichtje was nog steeds oranje. Is dit normaal of mankeert er iets aan de batterij of aan de camera ? De camera werkt wel goed met de opgeladen batterij.

    En nu is toch aan het vragen ben, dit nog. Na een tijdje ben ik van plan om een aantal lenzen te kopen o.a. een macrolens, breedhoek en telelens. Welke is volgens jullie het beste merk voor deze lenzen en geeft het gebruik van deze lenzen een duidelijk verschil voor de foto's ?

    Groetjes
    vicky
    Groetjes Vicky

  • #2
    Vicky ik heb geen antwoord op je vragen, maar proficiat met je nieuwe camera .
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      Kijk hier eens daar kun verschillende voorbeelden zien van lenzen:
      www.lensmateonline.com

      Maar voor de lenzen zou ik de orginelen kiezen canon veel beter!
      De flash 420EX doet ook wonderen aan uw opnamen. ( dit had mijn voorkeur)

      Verder nog veel plezier en schitterende shots met de G5.
      Mvg,Patrick

      Comment


      • #4
        Dat vna die batterij is inderdaad vreemd. Laat de camera eens een nachtje opladen en kijk dan eens.

        Voor de adaptorringen en macrolenzen zou ik je ook lensmate aanraden.Heb de mijne daar ook besteld. Goede prijs en zeer goed materiaal. Voor de tele en wide lens inderdaad blijven bij Canon. Kijk eens naar de duitse sites voor prijzen. Ik had de mijne besteld bij photoandmore.de Scheelde toch wat in prijs en prima service.
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

        Comment


        • #5
          Bedankt huibke, Tarzan en Omega.
          @ Tarzan : de URL van Lensmate staat bij mijn favorieten zodat ik de site eens goed kan uitpluizen.

          @ huibke : bedankt voor de tip van photoandmore

          Het probleem met de batterij is gelukkig opgelost. 'k Heb hem nog eens extra 2 uur laten opladen en toen werd hij eindelijk groen

          Groetjes
          Vicky
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Vicky,
            kijk eens in je mailbox

            Barney

            Comment


            • #7
              dag vicky,

              ik hoop dat je evenveel plezier met je G5 beleeft als ik.
              ik ben alvast zeer tevreden over het toestel.

              ivm je batterij:
              eigenlijk moet je bij het eerste gebruik van een batterij deze MINIMAAL 8à10 uren opladen. anders loop je het risico om je batterij permanent "onvolledig" te gebruiken.

              nu hoef je niet te panikeren hoor, maar je zou wel beter de batterij volledig "opgebruiken" en dan volledig opladen.
              eigenlijk is dit een algemeen principe voor alle batterijen:eerst volledig ontladen en dan pas opladen.
              dit zal de levensduur van de batterij met een derde doen toenemen.

              ivm de lenzen: er is op het forum een rubriek "koopjeshoek".
              daar staan regelmatig aanbiedingen van G3 gebruikers die overschakelen naar DSLR. doe daar eens een search op en je kunt ze nog eens contacteren. volgens mij zijn er nog kandidaat verkopers.
              en als je werkelijk de set nieuw wil aankopen: gebruik canon lenzen.
              waarschijnlijk overbodige info: de G3 en de G5 gebruiken dezelfde lenzen.

              groetjes,
              Tom

              Canon 10D

              Comment


              • #8
                Vicky bij mij was dat ook, het werd zelfs na 8 uur niet groen.
                Vicky nu ik weet dat ge een G5 hebt ga ik Uw posts wel opvolgen om er iets uit te leren. Omdat ik weet dat gij al langer digitaal fotografeerd ben ik er zeker van dat U er meer van terecht brengt als ik.

                Groetjes

                Ivo
                CANON G5: Speedlite 420ex: Manfrotto 390.
                Lenzen: Groothoek - Tele - Macro

                Comment


                • #9
                  Bedankt TDC voor de uitvoerige uitleg. En ja 'k heb al verschillende mailtjes gekregen voor verkoop van tweedehands lenzen maar voorlopig wil ik toch nog even oefenen om mijn camera te leren kennen en nadien lenzen kopen als ik ondervinding heb en merk wat ik mis aan mijn camera zonder lenzen
                  @ depost : je mag gerust mijn posts volgen maar bedenk wel dat ik nog maar 6 maanden digitale foto's maak. De hoofdzaak bij een geslaagde foto is niet de gebruikte camera maar wel de foto zien en hem dan zo nemen dat er spanning in de foto zit. Dus elke foto kritisch bekijken en als je op het forum een mooie foto ziet dan uitzoeken waarom hij mooi is
                  Groetjes
                  vicky
                  Groetjes Vicky

                  Comment

                  Working...
                  X