Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een oudje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een oudje

    ik heb voor mijn collectie een nikon D1x kunnen vinden , heb hem vandaag ontvangen , het is een reus van een camera de kwaliteit druipt er van af het is de grootste camera tot nu toe in mijn collectie maar zal er wel nog veel mee fotograferen , ik heb zelf een D300s ervoor een D80 en fuji S2 en S3 denk dat de D2 en 3 nog groter zijn , of misschien niet want dan is de handigheid ook verdwenen, er zijn niet veel camera's die 16cm hoog zijn denk ik ,zijn er mensen die nog een gebruiksaanwijzing of weten hoe er aan te komen
    Last edited by koen1950; 16 juli 2013, 14:46.

  • #2
    Re: Een oudje

    Downloadable Nikon user manuals and reference manuals for all of the Nikon cameras and Nikon Speedlights. We revise this section as new downloads and official Nikon resources become available.

    Comment


    • #3
      Re: Een oudje

      De D800 is 15cm hoog en met de grip waarschijnlijk rond de 20cm.


      Vergelijk tussen F5 en D800 met grip:

      Comment


      • #4
        Re: Een oudje

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        De D800 is 15cm hoog en met de grip waarschijnlijk rond de 20cm
        De D1x is 15.3 cm hoog, 15.7cm breed en 8.5 cm dik.
        De D800 is 12.3 cm hoog, 14.6cm breed en 8.1 cm dik
        qua grootte wint de D1x , voor de rest staat de D800 kilometers verder.
        Ik heb jaren met een D1(1999) / D1x (2002) gewerkt . Toen, .... een plezier om mee te fotograferen, jammer dat de camera kuren kreeg naargelang de ouderdom van de accu.(Nicads).
        Heb je voldoende plaats in je kast dan is een D1(x) een mooi collectors item. meer niet

        Comment


        • #5
          Re: Een oudje

          mijn eerste camera was ook een D1X, maar intussen niet echt meer bruikbaar.
          Heb de mijne dan maar naar infrarood omgebouwd, nutteloos stof happen is ook niet nodig hé.

          Comment


          • #6
            Re: Een oudje

            maar een goed werkdende D1x met 24-70mm 2.8f zal even goede foto's nemen als een D800 kleuren kan je altijd bijwerken in een bewerkings prog.nu de grote is niet altijd een voordeel
            Last edited by koen1950; 17 juli 2013, 14:59.

            Comment


            • #7
              Re: Een oudje

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              maar een goed werkdende D1x met 24-70mm 2.8f zal even goede foto's nemen als een D800 kleuren kan je altijd bijwerken in een bewerkings prog.nu de grote is niet altijd een voordeel
              wat een vergelijking... de d1x en de d800...

              Comment


              • #8
                Re: Een oudje

                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                maar een goed werkdende D1x met 24-70mm 2.8f zal even goede foto's nemen als een D800 kleuren kan je altijd bijwerken in een bewerkings prog.nu de grote is niet altijd een voordeel
                Met een Volkswagen Passat uit 1998 kom je ook op je vakantiebestemming, kun je ook veel plezier van hebben. Met een poetsbeurt rijdt hij net zo fijn als een nieuwe BMW!
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Een oudje

                  Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                  Ik heb jaren met een D1(1999) / D1x (2002) gewerkt . Toen, .... een plezier om mee te fotograferen, jammer dat de camera kuren kreeg naargelang de ouderdom van de accu.(Nicads).
                  Idd, die Nicads waren verre van ideaal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een oudje

                    De grootte van een camera kan amper een voordeel bieden, het gewicht volgens mij wel. Absoluut niet comfortabel om te dragen maar er bestaat ook zoiets als traagheid, elementaire Fysica. Niet voor niks hangen ze soms gewichten aan statieven.
                    Misschien ben ik speciaal in die zin dat ik een bijzonder vaste hand heb en een bijzondere hekel aan statieven maar met dezelfde lens, dezelfde brandpuntsafstand durf ik me met mijn D3 verder in de trage sluiters wagen dan bv met een D300. DAMA is mijn getuige.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een oudje

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Misschien ben ik speciaal in die zin dat ik een bijzonder vaste hand heb en een bijzondere hekel aan statieven maar met dezelfde lens, dezelfde brandpuntsafstand durf ik me met mijn D3 verder in de trage sluiters wagen dan bv met een D300. DAMA is mijn getuige.
                      Dat is ook omdat een fullframe minder gevoelig is voor trage sluitertijden dan een dx-toestel. Maar meer gewicht geeft inderdaad meer stabiliteit. Dat is waarschijnlijk waarom ze die telelenzen zo zwaar maken (sarcasm).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een oudje

                        ik zeg niet dat het niet comfortabeler werken is met een moderner toestel , zeker is dat, geef mij ook maar een D800 en je kan ook geen DX toestel vergelijken met een ff toestel, maar als het om het resultaat gaat met de zelfde lens, zal het resultaat toch niet veel mogen verschillen , die Volkswagen Passat uit 1998 brengt je ook op je plaats

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een oudje

                          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                          ik zeg niet dat het niet comfortabeler werken is met een moderner toestel , zeker is dat, geef mij ook maar een D800 en je kan ook geen DX toestel vergelijken met een ff toestel, maar als het om het resultaat gaat met de zelfde lens, zal het resultaat toch niet veel mogen verschillen , die Volkswagen Passat uit 1998 brengt je ook op je plaats
                          natuurlijk kan dat. hoe zouden we anders kunnen weten dat het ene beter is dan het andere?
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een oudje

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Dat is ook omdat een fullframe minder gevoelig is voor trage sluitertijden dan een dx-toestel. Maar meer gewicht geeft inderdaad meer stabiliteit. Dat is waarschijnlijk waarom ze die telelenzen zo zwaar maken (sarcasm).
                            Klopt, maar dat geldt ook voor mijn D2x. Met een D300 kan ik uiteraard hoger in de ISO's en het probleem dus grotendeels omzeilen maar ook met mijn D2x ga ik verder in de trage sluiters dan een D200.
                            Nu, ik wil even zeggen tegen Koen1950 dat ik hem ergens steun in zijn redenering. Als je velen hier moet geloven stelde de kwaliteit van de foto's van 15 jaar geleden niks voor.
                            Voor een bepaalde tak van fotografie klopt dat wel denk ik, vb sportfotografie waar snelle autofocussen en snelle motoren in combinatie met lagere ruis en dus hogere gevoeligheden zeker een verschil uitmaken.
                            Maar natuurfotografie ????? Ik ben lid van Nat Geo sinds 1984 en misschien komt het omdat ik 10 jaar geleden op de NL versie ben overgestapt maar ik heb niet de indruk dat de intrinsieke kwaliteit van de foto's er op verbeterd is. Ik zou bijna zeggen : integendeel, hetgeen bewijst wat hier om de haverklap wordt beweerd : dat de man of de vrouw aan de knop belangrijker is dan de knop zelf.
                            Over de vergelijking tussen een oude Passat en een nieuwe BMW zou ik willen zeggen : als je van Oostende naar Arlon rijdt en je houdt je aan de wet zal er daar geen 5 minuten tussen zitten.
                            Maakt een schilder met fijnere penselen betere, duurdere en mooiere schilderijen dan iemand met enkel grovere penselen ?

                            In die zin dus ben ik het met Koen eens.
                            Goed zo Koen

                            Comment

                            Working...
                            X