Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een 2de Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een 2de Nikon

    Heb voor de 2de keer vuil op de spiegel van mijn d7000.Bijna onvermijdelijk als je met meerdere lenzen ligt te klooien.
    Welk toestel zou ik best kopen wetende dat het een niet dure 2de hands moet zijn en dat mijn Nikon 70-300 lens er goed mee overweg moet kunnen?

    Mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Een 2de Nikon

    Ik zou voor een D90 gaan
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Een 2de Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
      Heb voor de 2de keer vuil op de spiegel van mijn d7000.Bijna onvermijdelijk als je met meerdere lenzen ligt te klooien.
      Welk toestel zou ik best kopen wetende dat het een niet dure 2de hands moet zijn en dat mijn Nikon 70-300 lens er goed mee overweg moet kunnen?

      Mvg
      En jij denkt dat als je je lenzen niet verwisselt, geen vuil op je spiegel krijgt??
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: Een 2de Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
        Heb voor de 2de keer vuil op de spiegel van mijn d7000.Bijna onvermijdelijk als je met meerdere lenzen ligt te klooien.
        Welk toestel zou ik best kopen wetende dat het een niet dure 2de hands moet zijn en dat mijn Nikon 70-300 lens er goed mee overweg moet kunnen?

        Mvg
        Ik dacht dat de tamron 17-50 telkens lucht in en uit de camera zuigt, waardoor er stof in uw camera kan komen.
        Maar is echt GEEN probleem, koop een goedkoop kuiskitje voor spiegel en sensor. Ik wissel constant lenzen en moet slechts om de 3-6 maanden mijn sensor kuisen. Meestal gewoon eens met een rocketair in blazen en alles is weg.
        Tweede toestel zou ik gaan voor een tweede D7000, deze zijn al te vinden voor 550 euro tweedehands. EN je hebt twee identieke toestellen, wat instellen zeer makkelijk maakt tussen de twee toestellen.

        Comment


        • #5
          Re: Een 2de Nikon

          blaaskwastje is goedkoper, snap niet zo goed waarom je je druk maakt over vuil op de spiegel, op de sensor is een ander verhaal, maar spiegel ??
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Een 2de Nikon

            Het zal vuil op de sensor zijn, want het is te zien op de foto.

            Mvg
            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment

            Working...
            X