Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-PL7 of LX100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • E-PL7 of LX100

    Hey,

    Na wat opzoekwerk en vergelijkingen op het internet, heb ik min of meer een keuze gemaakt. Maar ik raak maar niet tot een finale beslissing, dus hoop ik hier nog wat raad te krijgen.

    Ik ben dus aan het twijfelen tussen de Panasonic LX100 en de Olympus Pen E-PL7.

    Wat vor mij vooral belangrijk is, is de beeldkwaliteit van de foto's. Filmen doe ik zelden, dus niet belangrijk. Ik vind de specs van de LX100 wel goed, en de enorm lichtsterke lens spreekt me ook wel aan. Alleen vind ik het wat eng om een camera te kopen waar je de lens niet van kan veranderen. Ik ben dit namelijk gewoon van mijn Nikon D600.

    De E-PL7 geeft dan weer wel de mogelijkheid om te gaan wisselen van lenzen. Qua functionaliteit kan ik me in deze camera ook wel vinden. Alleen vraag ik me af of de stap van Full Frame naar M4/3 geen nadelen gaat geven qua beeldkwaliteit. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de lens, maar toch...

    Dus, welke zou jij kiezen?

  • #2
    Re: E-PL7 of LX100

    Hoi,

    je schrijft dat je je keuze al min of meer gemaakt hebt...
    Tóch twijfelt u nog over de beeldkwaliteit van m4/3.
    Hoe heeft u uw keuze dan bepaalt betreffende beeldkwaliteit?

    Hier kunt u met deze 2 camera's én uw D600 (D610 in het voorbeeld...) gaan spelen met verschillende ISO's.
    Dan ziet u wat beeldkwaliteit gaat doen.

    Als ík een keuze moest maken voor een handzamere cam erbij, wist ik het ook reeds... binnen 2 minuten...

    Succes.
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: E-PL7 of LX100

      Hey Adrie,

      Bedankt voor je reactie. Mijn inschatting qua beeldkwaliteit komt van de verschillende reviews die ik over beide camera's gelezen heb. Maar als ik je goed begrijp bedoel je dus dat de beeldkwaliteit van de M4/3 beter is.

      Ik heb net even met die tool gepseeld die je doorstuurde. Wat een handig ding! Daar wordt inderdaad wel duidelijk wat te verwachten is bij hogere ISO.

      Zou ik dan toch maar voor de Olypus gaan...

      Comment


      • #4
        Re: E-PL7 of LX100

        En als je nog Nikon lenzen hebt kan je die daar ook op monteren. Eventueel zelfs met een volle f/stop winst.

        Comment

        Working...
        X