Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 28 van 28

Standaard Re: Cynamic Range leren begrijpen (mbt nieuwe camera)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
    Ik vind wel dat je daarbij moet nuanceren dat de man nog maar net bezig was. Als hij het materiaal kan veroorloven, waarom niet? Hopelijk voor hem is hij niet gewoon in een verkooppraatje getrapt waardoor hij meer geld kwijt is dan wat goed voor hem is. Iedereen was ooit beginneling, zelfs Ansel Adams. Als je hem er op gewezen hebt waarvoor dat kapje dient, zou hij zijn fout ook wel ingezien hebben en weer iets bijgeleerd hebben. Iedereen pikt op dergelijke manier wel zaken op, hier en daar.
    Als diezelfde man volgend jaar dan weer absoluut de nieuwste D900 (of wat dan ook) moet hebben, dan is hij wel verkeerd bezig.
    Ik vind dat je eerst naar de bedoelingen van die man moet vragen want ze kunnen best wel nobel zijn.
    Ik ben nu toch al vele jaren informant voor de Scandinavische landen en ik had er ooit een die met alle geweld naar een godvergeten eilandje aan de Varangerfjord wilde.
    Je denkt meteen : weeral zo'n record-jager...
    Wat bleek echter ? Er zit daar een zeldzaam soort vogel en die wou hij met alle middelen op de foto.

Wel, voor mij volstaat dat, niet mis mee, die mens had een visie die breder was en bovendien een risicovoller treffer dan het meest noordelijke punt van Europa te gaan fotograferen.

Ivm de legendarische foto's, mijn old time favoriet id van Pennie Smith, de legendarische London calling cover. Als concertfotograaf denk ik dat mijn foto's er toch een stuk op vooruit zouden gaan met het dynamisch bereik op hoge ISO van een recente Fullframe tov mijn D90. Maar of mij op dit moment de investering mij dat waard is, is een andere vraag.

als je met nieuw gerief goed kan omgaan, verbetert de technische kwaliteit van je foto
    ik zie toch 't verschil in marge bij nabewerking van NEF's tss mijn D70 en mijn D700 !
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Begrijpen jullie het nog?
    Door enero in forum Chit Chat
    Reacties: 86
    Laatste bericht: 31 maart 2013, 23:54
  2. Wij begrijpen elkaar ...
    Door aerts_bert in forum Showcase Mensen & Straatfotografie
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 24 maart 2012, 12:25
  3. Welke camera heeft de beste "dynamic range"?
    Door theokus in forum Camera's
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 8 oktober 2010, 19:53
  4. Nieuwe Olympus DSLR (mid-range)
    Door Kya in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 13 november 2008, 17:05

Regels voor berichten