Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DxOMark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DxOMark

    Hallo,

    kort vraagje: hoe relevant zijn de resultaten van DxOMark bij de keuze van een body?
    Zijn deze neutraal? Canon scoort gevoelig minder dan Nikon bijvoorbeeld, zo lijkt het...

    Groeten,
    Joost

  • #2
    Re: DxOMark

    Totaal geen relevantie! (ook niet voor objectieven) Daar zullen anderen hoogstwaarschijnlijk anders over denken....

    Comment


    • #3
      Re: DxOMark

      Ik vaar vrijwel blind op DXOmark en dat bevalt me prima. Veel serieuze testers gebruiken ook gegevens van hen.
      Met name het lijstje camerasensors gecombineerd met objectieven klopt naar mijn ervaring heel goed.

      Comment


      • #4
        Re: DxOMark

        Ergens tussen de 2 vorig in.

        Comment


        • #5
          Re: DxOMark

          Ok, bedankt om te reageren!

          Maar eerlijk gezegd ben ik niet veel wijzer geworden... ☺😉

          Comment


          • #6
            Re: DxOMark

            het zijn labo testen, uit eigen ervaring ondervonden dat hedendaags gebruik toch anders is. Ik lees hun reviews ook regelmatig maar ga er niet 100% blind op af. het feit dat nikon idd altijd hoger scoort als canon roept soms ook wel vragen bij me op maar nog nooit een objectief antwoord op gevonden.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: DxOMark

              Oorspronkelijk geplaatst door Joest Bekijk bericht
              Ok, bedankt om te reageren!

              Maar eerlijk gezegd ben ik niet veel wijzer geworden... ☺��
              Puur objectief ( no pun intended) gezien, geven ze een (waarschijnlijk) getrouwe weergave van de feiten. Probleem is dat puur objectief bij mensen niet bestaat. Hoe iets aanvoelt, werkt, er uitziet, en nog andere factoren -zelfs gewoon een gevoel- kunnen ervoor zorgen dat je liever met A ipv B werkt alhoewel B beter is.
              En ten tweede: lab-testen komen niet persé overeen met de werkelijkheid. cfg. het opgegeven verbruik van auto's t.o.v. de werkelijkheid.

              Dus de testen zijn een goede richtingaanwijzer, maar eigenlijk ga je daarna best toch eens het betreffende body/objectief uitproberen voor je het aanschaft.

              Comment


              • #8
                Re: DxOMark

                Tony Northrup heeft in een filmpje de DxO testen vergeleken, met in het bijzonder de nieuwe 7DII vs D810 vs 5DIII.
                Volgens hem moet je dat getal bij "overall score" met een grote korrel zout nemen. Volgens hem is de score voor "low-light ISO" veeeeeel belangrijker, alsook het gebruik van je lenzen. Alleen afgaan op de DxO score van een sensor is niet voldoende, je moet ook kijken naar het aanbod van goeie lenzen.

                https://www.youtube.com/watch?v=FTuBr0W0Zhw

                Comment


                • #9
                  Re: DxOMark

                  Als je (zeer donkere) schaduwen begint op te lichten bij ISO100 (RAW bestanden), dan merk je toch al snel het verschil tussen Canon sensoren en Sony EXMOR sensoren. Onder andere om die reden zal mijn volgende camera waarschijnlijk een Sony mirrorless camera worden (ik heb nu een Canon EOS 550D). M.a.w. ik vind de scores zeker niet onbelangrijk aangezien ik zelf altijd in RAW fotografeer en regelmatig schaduwen oplicht, maar als een camera mij vreselijk irriteert of slecht in de hand ligt, dan gaat zelfs een score van 100 er niet voor zorgen dat ik de camera koop.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #10
                    Re: DxOMark

                    Sony blijft idd een 'krak' in het maken van sensoren. In 2015 zouden ze met een heel nieuw type sensor uitkomen dat Canon en Nikon nog meer doet verbleken ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: DxOMark

                      Ik denk dat we hetzelfde gerucht hebben gelezen. Klinkt alvast erg belovend.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: DxOMark

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Ik denk dat we hetzelfde gerucht hebben gelezen. Klinkt alvast erg belovend.
                        Interessant wordt de reactie van Eric Fossum op dit topic http://www.dpreview.com/forums/post/54730037 ... dan weten we meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: DxOMark

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
                          Sony blijft idd een 'krak' in het maken van sensoren. In 2015 zouden ze met een heel nieuw type sensor uitkomen dat Canon en Nikon nog meer doet verbleken ...
                          Dan is het toch vreemd dat canon en nikon dan al sinds jaar en dag aan de top staan van verkoopcijfers ?
                          Of zijn nikon en canon gebruikers te kortzichtig ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: DxOMark

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                            Dan is het toch vreemd dat canon en nikon dan al sinds jaar en dag aan de top staan van verkoopcijfers ?
                            Of zijn nikon en canon gebruikers te kortzichtig ?
                            Nikon gebruikt al enige tijd Sony sensoren, die ze dan zelf even finetunen.

                            Inderdaad, Nikon scoort altijd beter, maar ik denk niet dat je daarom de 7DII moet wegleggen. Naar wat ik lees toch een zeer goede camera (ik kom van Nikon, nu op Fuji).

                            Ga niet uit van labo testen. ze geven 'een' beeld van de feiten weer. Gebruik wat jij het liefste gebruikt en aan jouw wensen en noden aansluit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: DxOMark

                              Door de weging van hun scores zijn Canon's systematisch 10% slechter dan vergelijkbare toestellen van andere merken.
                              Zoals reeds gezegd kan iedereen daar zijn conclusies uit trekken, maar het lijkt me niet erg commercieel van de kant van DxO.

                              Ik ben niet geneigd om producten te kopen van iemand die mij onder de neus wrijft dat mijn materiaal niet goed is.

                              Comment

                              Working...
                              X