Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD voor archievering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD voor archievering

    Iemand enig idee welk merk en type van DVD aangewezen is voor archievering van foto's.
    Welke gebruiken jullie.
    Tips en trucs ook welkom...

    Momenteel gebruik ik Memorex DVD+R, maar Verbatim schijnt ook wel goed te zijn?

    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wil gerust wat meer investeren als bewezen is dat die DVD's dan ook werkelijk langer meegaan dan de concurentie.

    Dank bvb.
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Voor archivering, kun je het beste Verbatim gebruiken, die komen volgens mij nog het beste uit te tests. Ik heb verschillende gemeentes als klant en die gebruiken ook Verbatim om kun digitale dossiers te archiveren.

    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

    Comment


    • #3
      Ja inderdaad verbatim is zeer goed
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Originally posted by Loodgieterke
        Ja inderdaad verbatim is zeer goed
        Is dat van horen zeggen, of bestaat er informatie over?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Ik gebruik ook Verbatim, zeer tevreden over.
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

          Comment


          • #6
            Verbatim, TDK, Fujifilm allemaal te betrouwen merken.
            Natuurlijk hangt er ook weer een en ander af van je brander, want sommige branders zijn nu eenmaal niet zo blij met bepaalde types discs.
            Lees onder het artikel in C'T van de maand mei omtrent 8x speed DVD-branders en dito schijfjes.

            Je kan misschien ook eens DVDInfoPro downloaden en installeren. Daarmee kan je kijken wat de mediacode (=echte fabrikant) is van je schijfjes. Soms kan je daar verbazende dingen mee vinden.

            Zie ook eens http://www.cdrinfo.com/
            Daar vind je reviews van onder andere DVD-writers, maar ze testen al een tijdje zeer intensief met verchillende schijfjes en snelheden en kijken daarna na de foutratios die ontstaan.

            Comment


            • #7
              De merken die jij opnoemt hebben allemaal een A label en zijn inderdaad zéér betrouwbaar
              Originally posted by spacemanbow
              Verbatim, TDK, Fujifilm allemaal te betrouwen merken.
              Natuurlijk hangt er ook weer een en ander af van je brander, want sommige branders zijn nu eenmaal niet zo blij met bepaalde types discs.
              Lees onder het artikel in C'T van de maand mei omtrent 8x speed DVD-branders en dito schijfjes.

              Je kan misschien ook eens DVDInfoPro downloaden en installeren. Daarmee kan je kijken wat de mediacode (=echte fabrikant) is van je schijfjes. Soms kan je daar verbazende dingen mee vinden.

              Zie ook eens http://www.cdrinfo.com/
              Daar vind je reviews van onder andere DVD-writers, maar ze testen al een tijdje zeer intensief met verchillende schijfjes en snelheden en kijken daarna na de foutratios die ontstaan.

              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

              Comment


              • #8
                Ik las onlangs op het net dat DVD-RW en DVD+RW betrouwbaarder zouden zijn dan -R en +R vanwege de meer 'tijd'-bestendige coatings om DVD RW. Was het op DP-review... ik weet het niet zeker meer...

                Comment


                • #9
                  Ik gebruik DVD-RAM voor archivering. Kan je gebruiken als een floppy (niks externe software, gewoon drag en drop in explorer) en de schijven zijn veeeeeel betrouwbaarder dan + en - R(W). Bovendien zitten die desgewenst in een beschermende hoes. Verder heb ik ook een DVD+RW drive, dus je zal mij niet horen zeggen dat dit niet goed is, maar voor archivering van mijn foto's zweer ik bij mijn DVD-RAM drive.
                  Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

                  Comment


                  • #10
                    Inderdaad, DVD-RAM is de topper wat betreft archivering, helaas wordt ie niet vaak ondersteund door de grote merken branders. Wil je een goede brander die ook DVD-RAM kan branden evenals DVD+/-RW, kies dan voor de LG brander !!
                    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

                    Comment


                    • #11
                      MarcFoto,

                      Ik heb sinds enig tijd een Plextor PX-708A in gebruik.
                      DVD's zijn van Verbatim, Memorex en Plextor.

                      Geen problemen te melden
                      Wel met de software....Creator 6.0 van Roxio

                      Vriendelijke groeten,
                      Theo.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        EUhm ... ik gebruik Apple-DVD-r schrijven ... ik brand die gewoon via de ingebouwde superdrive in een quicksilver powermac G4 ... is dat evengoed?
                        Canon EOS 300V / EOS 10D - EF 28-90 DC II - EF 75-300 DC III - EF 24-85 USM

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MarcFoto
                          Momenteel gebruik ik Memorex DVD+R, maar Verbatim schijnt ook wel goed te zijn?
                          En deze van Sentinel? Iemand ervaring mee i.v.m. beter/goed/minder of slecht...?

                          Comment


                          • #14
                            We zijn het dus weeral eens dat we het niet eens zijn (lees dit 10 maal snel na elkaar! )

                            Wat betreft DVD-RAM: ik heb een NEC-2500A schrijver en die kan alle formaten aan (van rauw karton tot gebleekte aluminiumfolie ) behalve... DVD-RAM. Daarvoor zijn twee redenen: aan de prijs dat ik mijne NEC gekocht heb (110€), vindt ge niks dat ook DVD-RAM wil lezen/schrijven. Ten tweede: ik ben overtuigd van de kwaliteiten van DVD-RAM, but sincerely my dear, I don't give a f*ck. DVD-RAM is jaaaaaaaren te laat op de markt gekomen en zal binnen enkele jaren geruisloos van de markt verdwenen zijn...

                            Dus, om tot de essentie terug te komen: velen raden mij Verbatim aan. Is dat omdat ze zelf al gemerkt hebben dat dat merk langer meegaat dan de rest, of is dat van horen zeggen?
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Maxell geeft toch maar 10 jaar voor DVD-ram
                              http://www.dvd-and-media.com/maxell-dvd-products.htm
                              http://www.maxell.co.uk/Audio%20&%20Video%20Products/DVD-RAM%20Page/DVD-RAM%20For%20Video%20Page.htm

                              Verbatim voorspeld 100 jaar
                              http://www.verbatim-europe.com/templates/show_image_data.php?mode=download&pr_id=52&t_code= 2&kind=file
                              Op voorwaarde:
                              The following conditions need to be applied to ensure the projected lifetime:
                              - A writer with normal performance records data.
                              - There is no corrosive gas in the air. (ook geen zuurstof???)
                              - There are no scratches or finger prints on the media surface. (handschoenen!)
                              - Temperature is controlled within 25 +/- 2 degrees. (=lastig)
                              - Humidity is controlled within 55 +/- 5 RH%. (=relatief droog)
                              - Media is stored in the jewel case.
                              - Media is not exposed to direct sunlight or any other source of UV light.
                              Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

                              Comment

                              Working...
                              X