Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Leuke topic. Hier heeft een nieuweling eens iets aan zo ik denk!

    Over de 350D:

    1- Zeer matige AF. Je moet 't 'm niet te moeilijk maken. Bij een wat kleine dof zit ie er regelmatig naast (en dit is al m'n 2e body dus het is geen toevalstreffer);
    2-Zoeker zielig klein. Onwerkbaar soms;
    3-Opzouten met die Direct Print button. Wie gaat er nou direct van z'n DSLR plaatjes printen? Zullen lekkere foto's worden!
    4-Geen spotmeting;
    5-Vastzetten spiegel is menu-avontuur;
    6-Kitlens zuigt (eenvoudig op te lossen) .
    7-Scherm is te klein, niet helder & niet scherp.

    Ja, ik ben overigens wel blij met dit apparaatje
    Please don't tell me that's you in your avatar!

    Comment


    • #77
      Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Leuk topic

      Voor mijn 20D:
      • ingestelde ISO waarde niet continu zichtbaar op top-LCD en in de zoeker
      • geen instelwig en microprisma's in het matglas voor manueel scherpstellen
      • geen grid in de zoeker (horizontaal en vertikaal in drieen geplitst)
      • mirror-lockup te ver in het menu
      • geen mirror-lockup voor burst-opnamen
      • direct-print button niet programmeerbaar (nu onzinnige functie op semi-prof camera)
      • elke 100 opnames een nieuwe folder (zou instelbaar moeten zijn)
      • geen customized bestandsnamen
      • geen spotmeting
      • slechts 3 opnamen in auto-bracketing - zou tot 9 moeten gaan
      • ingebouwde flitser kan niet als master gebruikt voor de 580EX, welke dan los neergezet kan worden
      • geen instelbare burst-snelheid - is altijd 5fps


      De pluspunten zijn niet interessant.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #78
        Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Van mijn D200 ben ik super-tevreden.

        Enkel bij reportage, als het allemaal snel en hektisch gaat, duw ik soms onverwacht/ongemerkt tegen de 'selectieknop scherpstelstand'.
        Die staat zeer ongelukkig op '8 uur' links onderaan de de body.
        Als je de body soms snel vastgrijpt, kan de knop in manuele stand komen.
        Op die manier mistte ik al eens wat en dat was helemaal niet de bedoeling.
        Vervelend.
        Bij een pro model bestaat dit probleem niet.

        Mss een tip voor de ontwerpers voor de D300,toch?

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #79
          Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Hetzelfde probleem blijft zich voordoen na het overstappen van de 300D naar de 20D nl :

          - de operator van het toestel is nog steeds bagger

          Dixie
          ooit ... .

          Comment


          • #80
            Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Grip op D200:

            Konstruktie fout verhinderd het uitnemen van de batterij als de grip op een goede voetplaat staat. Het deurtje kan niet volledig opendraaien en je moet de camera losmaken van het statief of de montageplaat.
            Ik heb een oplossing zelfgemaakt bij mijn vliegende beestjes setup door plaat die de grip ondersteunt iets korter te maken.
            De konstuktie van de kleine plastieken houdertjes die de batterijen moet vasthouden is speelgoed en breekt bij velen af.
            De stabiliteit van de grip laat veel te wensen over en komt helemaal niet overeen met de goede afwerking van de D200.

            Voor de D200 zelf, die werkt zodaning goed dat ik geen opmerkingen heb want geen enkel andere camera kan mijn huidig fotowerk aan( behalve de D2X aan 2.5 maal die prijs) !

            Frans

            Comment


            • #81
              Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Nikon D50

              Voor mij is de grip op het toestel te klein...heb dit opgelost door er een batterijgrip onder te monteren waardoor het toestel ook vaster in de hand licht.
              Geen mogelijkheid om een draadontspanner aan te sluiten ( met kabel).
              Niet tevreden van de ingebouwde flits...werk nu met en nikon sb600
              Voor de rest prijs/kwaliteit ... PRIMA

              Groeten
              Patrick

              Comment


              • #82
                Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Canon 300D: (zal niet meer zijn voor geďnteresseerde kopers)

                DE KLEUR !!! ("zilver")

                niet stof-vrij
                niet water-vrij
                te weinig MP ?
                AF veel te traag
                start veel te traag op
                te weinig instelmogelijkheden
                te duur (destijds)
                ...

                maar ja bestaat er wel een fototoestel die iedereen tevreden zou stellen...

                ik ben er wel aan gehecht geraakt en vind niet zo direct een goede vervanger. Onder het motto: hoe minder performant het toestel, hoe meer denkwerk vooraleer de foto te maken om eenzelfde kwaliteit te verkrijgen. Als we gewoon zouden kunnen "klikken" zou er weinig aan zijn.

                Pixou
                30D + 24-70 2,8 + 100-400 4-5.6

                Comment


                • #83
                  Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Sony DSC R1
                  bij lange sluitertijden geen bracketing mogelijk (tbv HDR)
                  plaatsing van het lcd schermpje ongewoon
                  ver naar fotograaf uitspringende zoeker.
                  geen spiegelgeluid

                  ps, als ik even mag, ik zag hier mensen klagen over de tijd die het duurt voorde camera terug klaar is na een opname met lange sluitertijd. Dit is mijns insziens te wijten aan de noise reduction functie, niet ? En dat is niet steeds zo een slechte zaak, waar het de kwaliteit van de opname betreft.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    nadelen van de *ist DL:

                    -geen verticale grip
                    -geen TTL flash maar moeilijker te verkrijgen P-TTL


                    (P.S.: aan de poster die hierboven vermeldde dat hij de zoeker te simpel vond: je kan je focus screen vervangen: http://66.147.229.44/item--Katz-Eye-...prod_istD.html)
                    ~TDN
                    fotoblog: www.tdn9.be

                    Comment


                    • #85
                      Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Nadelen van mijn analoge EOS 5.

                      (de Minolta XE-5 was mijn eerste camera)
                      • Het feit dat het analoog is, wanneer je 3 ŕ 6 rolletjes per week trekt. Beginnen de kosten uit de pan te swingen, oorspronkelijk was het berekend op 50 rolletjes per jaar.
                      • Geen fatsoenlijke mogelijkheid tot het gebruik van gewone batterijen. In de grip zit er geen batterijenvakje, dus men lost het anders op.
                      • Geen praktisch bruikbare bracketing, het rolletje is snel doorgejaagd.
                      • Het formaat van de camera, niet gemakkelijk om in concerten binnen te smokkelen.

                      Voordelen
                      • Lage kostprijs
                      • Spotmetering
                      • Stevigheid: Het is beproefd in moshpits, studentendoop, cantus,...
                      • Eenvoudige bediening en handigheid van oudere analoge camera's zonder ingewikkelde menu's en dergelijke.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Natuurlijk gaan we dingen verlangen van onze camera's omdat we ook op de hoogte willen blijven van de vooruitgang van de techniek. Met andere woorden, als de opvolger meer megapixels heeft, dan missen we zoeits op onze eigen camera. Is dus niet helemaal eerlijk.

                        Wat ik dus op mijn 30D niet nodig zou hebben of wat Canon anders zou moeten verzinnen:

                        - De direct print button. Waarom???
                        - De joystick achterop om scherpstelpunten te bepalen, ik klik altijd mis.
                        - De onhandige constructie van het afdekklepje voor bijvoorbeeld aansluiting van de afstandbediening.
                        - De constructie van de eyepiece. Ik ben hem al een keer kwijtgeraakt.
                        - De constructie van de body had wat grover gemogen, maar nu is hij wel geschikt voor mensen met tere handjes. De mijne zijn wat groter.

                        Wat mis ik op de camera:
                        - Meer megapixels.
                        - Stof en waterdichte behuizing
                        - Nog meer FPS

                        Maar dan had ik maar een 1D moeten kopen

                        Comment


                        • #87
                          Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          D2X:
                          - Ruis: oké tot ISO 800 maar dan... (ik moet toegeven, ik heb nog geen kans gehad om te experimenteren met de firmware upgrade)
                          - ZWAAAAAR (vooral met een 70-200 erop): Als je er een dagje mee rondloopt hoef je de halters thuis niet meer uit de kast te halen. Maarja, je kan hem dan ook als zelfverdedigingswapen gebruiken
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                          Comment


                          • #88
                            Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            In aanvulling op mijn eerdere lijstje over de 5D... eye control, dat mis ik!

                            Comment


                            • #89
                              Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                              In aanvulling op mijn eerdere lijstje over de 5D... eye control, dat mis ik!
                              Deze zou inderdaad leuk zijn, focuspunt selecteren (+knop) door een sensor die ziet in welke richting je kijkt....... of heb je het hier niet over.
                              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                              MySite - All your base are belong to us - What you say

                              Comment


                              • #90
                                Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Powershot Pro 1:
                                Nadelen:
                                Tamelijk traag, zowel bij opstarten als bij autofocus (is natuurlijk al 3 jaar oud)
                                Stofprobleem in lens (vooral in het begin. Is nu precies veel beter na herstelling).
                                Ruis begint vanaf ISO 100. ISO 400 eigenlijk bijna niet te gebruiken
                                Geen gridlines op uitklapbare schermpje dus horizon is rap scheef.

                                Voordelen:
                                Naast de zoeker, ook een zeer mooi en groot klapbaar scherm. Dit gebruik ik zeer veel o.a. om speciale standpunten in te nemen.
                                Kompakt toestel dat niet te zwaar weegt. (plezant bij Citytrips)
                                Heeft vele mogelijkheden van Dslr's (manuele instellingen, Raw, ... )
                                Verbazend goede lens, met als gevolg prachtige foto's. (en daar dient het toch voor)

                                Comment

                                Working...
                                X