Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Canon 50D:

    toestel overbelicht veeel te snel, veel sneller dan mijn vorige Canon nl. de 400D. Ik vergelijk de 50D qua overbelichting met de 350D (mijn eerste reflex nvdr). Neen een grote stap voorwaarts is de 50D niet in vgl met de 400D. En ik heb eens rondgehoord maar blijkbaar ben ik diegene enkel met dat probleem. Mijn toestel zal op een maandag gemaakt zijn zeker Onderbelichten is zottekesspel bij mij, heb eens -1 volledige stop onderbelicht en dan nog eens -1/3 en nog uitgevreten wit en de zon scheen niet eens zo hard Spijtige zaak.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
      Canon 50D:

      toestel overbelicht veeel te snel, veel sneller dan mijn vorige Canon nl. de 400D. Ik vergelijk de 50D qua overbelichting met de 350D (mijn eerste reflex nvdr). Neen een grote stap voorwaarts is de 50D niet in vgl met de 400D. En ik heb eens rondgehoord maar blijkbaar ben ik diegene enkel met dat probleem. Mijn toestel zal op een maandag gemaakt zijn zeker Onderbelichten is zottekesspel bij mij, heb eens -1 volledige stop onderbelicht en dan nog eens -1/3 en nog uitgevreten wit en de zon scheen niet eens zo hard Spijtige zaak.
      Highlight priority inschakelen... nooit meer last van!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        De Focal Length staat toch in de exif data.

        En Canon heeft knappe FF digitale camera's. Dus begin maar al te sparen
        Natuurlijk staat het in de EXIF. Ik heb me weer te snel uitgedrukt. Ik bedoel je kan op het toestel in foto-review niet zien hoeveel mm's er gebruikt zijn voor een bepaald shot. Is bv handig als je langs een circuit ofzo staat. Bij oa Nikon wordt dit wel gewoon weergegeven, maar ik zou er niet voor terug naar Nikon gaan!

        En ja, over FF: ik weiger crop-lenzen te kopen.

        "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Ik heb hem nog niet, maar ik heb 14 dagen geleden een uitgebreide test gedaan tussen een Canon 5D mark II en een Nikon D700, en ook tussen DX3, 1Ds.

          Nu zelf heb ik een 50D maar wil ook stilaan FF kunnen werken.

          Als je de 5D vergelijkt met de 700D dan lijkt de 5D bijna speelgoed ivg met de D700, en dan heb ik nog niet over de kwaliteit van de foto's maar enkel over deze van het toestel zelf

          Het verschil tussen de AF van beide moge duidelijk zijn, Canon raakt achterop en de 7D is misschien een goede remonte maar is geen FF en kost bijna zoveel als een 7D, ze gaan snel moeten zijn bij Canon

          Het uitgebreide gamma aan lenzen (en hun prijs) is nog een troef bij Canon, maar ook bij Nikon komen er nieuwe lenzen uit

          Daarenboven blijkt duidelijk dat de megapixels-race geen verbetering is en dat bewijst de D700 met glans, ruis is quasi onbestaande zelfs bij hoge ISO-waarden, daar moet je bij Canon nog niet aandenken

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door VRA Bekijk bericht
            Het verschil tussen de AF van beide moge duidelijk zijn, Canon raakt achterop en de 7D is misschien een goede remonte maar is geen FF en kost bijna zoveel als een 7D, ze gaan snel moeten zijn bij Canon
            Prijs verschil tussen 7D (1400) en D700 (1900) is volgens mij toch 500 Euro.

            Betreffende ruis is er een filosofie verschil tussen de 2. Nikon veegt de ruis weg en Canon laat het staan. Dan moet je als gebruiker zelf beslissen of je het wilt niet.
            Wat voor de één een voordeel is is voor een ander een nadeel hé.
            Veel success met je keuze.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Ik heb sinds de zomer een Canon 450D.
              De nadelen:

              Geen ISO3200 native
              Overbelicht veel te snel, gelukkig valt er veel te verbeteren als je in RAW schiet
              In combinatie met de kitlens gaat hij vrij snel hunten in donkere omstandigheden
              Je kan niet in review op de camera zien hoeveel mm's er gebruikt zijn bij een foto

              Maar al bij al ben ik vrij tevreden. De meeste instapdslr's hebben geen ISO3200 native. De 450D dus ook niet, de beste oplossing is gewoon 1 stop onder te belichten en dan in je bewerkingsprogramma de belichting terug op te trekken, dit is natuurlijk niet hetzelfde

              Mvg,

              Laurent
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                400D met grip

                Leuke instapbody geweest. Als beginnend fotograaf lijkt deze body behoorlijk fijn. Maar eens je een 5D vasthebt bemerk je al snel dat de body veel te klein is, het shuttergeluid maar vreemd klinkt én de viewfinder op de botten trekt.

                Ik vervloek de dag dat ik die 5D in mijn handen kreeg. Ik droom nu al twee jaar van een 5D én nu van een 5D mark II...
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Fuji S5 Pro
                  - Het histogram is te klein om echt veel praktisch nut te hebben.
                  - Als je foto's bekijkt op het scherm en hierbij scrollt, dan stopt het beeld soms met bewegen en moet je de processor even op adem laten komen.
                  - RAW-files van 25 MB
                  - Er zijn weinig opties om de custom-knop vooraan op het toestel een zinnige funktie te geven.
                  - Om de DR instelling te veranderen moet je de menu's induiken.

                  Daarnaast blijft het natuurlijk een super sensor die in een degelijke Nikon D200 body gepropt is en tegen een erg interessante prijs tweedehands te vinden is.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Canon Powershot SX10 IS

                    ruis, ruis en nog meer ruis...

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Na 42 jaar Nikon:
                      Zo jammer dat Nikon zijn macrofanaten zo in de kou laat staan.
                      Ringen, balgen ze zijn gewoon antiek.
                      Daarin lopen ze echt een km achter.

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door D. Haaksma Bekijk bericht
                        Na 42 jaar Nikon:
                        Zo jammer dat Nikon zijn macrofanaten zo in de kou laat staan.
                        Ringen, balgen ze zijn gewoon antiek.
                        Daarin lopen ze echt een km achter.
                        eu ... en de 60, 85 en 105mm Micro dan ?
                        Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                        Carlo

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Achter op wie of wat?
                          https://www.facebook.com/wilfried.solarz.1

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door D. Haaksma Bekijk bericht
                            Na 42 jaar Nikon:
                            Zo jammer dat Nikon zijn macrofanaten zo in de kou laat staan.
                            Ringen, balgen ze zijn gewoon antiek.
                            Daarin lopen ze echt een km achter.
                            Als je hier enkel maar ringen en balgen tussen kunt vinden
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Canon 500D:

                              - 20fps bij Full HD
                              - Geen tussenliggende ISO in M (320 - 640)

                              Heb die wel nog maar een goede week

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik heb als absolute beginner een D3000 gekocht met VR lenzenkit.
                                Uit reviews bleek dit een goed toestel voor beginnende budgetfotografen.

                                Het jammere is dat in manuele modus alles verstopt zit achter menu's.
                                Aparte knoppen voor geavanceerde instellingen zouden een mooie toevoeging zijn - maar dan komt dit toestel waarschijnklijk teveel in het vaarwater van de D5000.

                                Een mooi toestel voor beginners, maar de vraag is hoe lang het duurt voor je het toestel op 'M' zet en begint te experimenteren.. Bij mij was dat welgeteld anderhalf uur.

                                Comment

                                Working...
                                X