Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Nadelen die ik van m'n D70 ondervind:

    -Rooster in de zoeker.. Naar mijn gevoel staat het toch niet recht, blijkbaar ondervinden velen dit ook.
    -Prestatie bij hoge ISO is niet super.
    -ISO waarde niet weergegeven in zoeker.
    -Snelheid ingebouwde focusmotor.
    -Als je timer kiest voor zelfontspanner gaat de camera na dat shot opnieuw in de normale stand, dus moet je dat steeds instellen.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      350D :

      slecht
      - klein handvat
      - pixel-to-pixel scherpte is rampzalig
      - ai-servo zuigt... maakt teveel fouten
      - scherpstelling kon ook beter
      - usb snelheid is slecht (maar daar heb je kaartlezers voor)
      - AF bij lowlight (maar daar heb ik een 550ex voor gekocht)

      goed :
      - iso tot 800 redelijk goed bruikbaar
      - acceptabele snelheid
      - betrouwbaar (sta nu op 150 000 clicks)
      - gemakkelijke bediening (nog nooit boekie gelezen)

      mis ik toch wel na 2jaar gebruik
      - costum modes .. ik wissel op autoshows wel eens tussen automobiel instellingen (AV-F8-ISO100) en modellen (P-auto-ISO400). als ik van modus veranderd, veranderd de iso waarde niet mee
      - afstandsbediening (en ga ik ook niet meer kopen ivm sparen voor 5D/1dmkii) wachten op je 10 seconde timer zuigt..
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Nog een niet-reflex : Canon Powershot S2 IS

        - trage autofocus.
        - onnauwkeurige autofocus
        - veeleisende autofocus (niet te klaar en niet te donker)
        - LCD-zoeker alleen bij goede lichtomstandigheden te gebruiken (niet te klaar en niet te donker)
        - niet echt bruikbaar boven ISO 100
        - manuele focus met een beetje kuren.
        - durft wel eens wat batterijtjes te verbruiken.
        - rode-ogenreductie waardeloos

        Anders wel OK, maar dat mogen we hier dus niet zeggen, deze keer.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Ik ben heel happy met mijn 350D voor wat ie allemaal kan. Hetgeen ik er negatief aan vind, ligt meer aan mij dan aan het toestel. De 350D is eigenlijk te beperkt in haar mogelijkheden voor wat ik wil doen. Het feit dat je bijvoorbeeld de mirror lockup diep in de menus moet gaan zoeken vind ik momenteel erg vervelend, en ook het feit dat de manuele bediening minder evident is dan op professionele toestellen vind ik nogal kl...
          Maar van beeldkwaliteit en snelheid heb ik absoluut niet te klagen. Hoger zegt men dat de pixelkwaliteit niet goed is bijvoorbeeld. volgens mij zegt dat meer over de gebruikte lenzen dan over de body.
          Maar goed: als camera om het vak te leren vind ik het een uitstekend toestel.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Konica Minolta 5D

            - autofocus is traag en onbetrouwbaar
            - ruis vanaf 400 iso
            - veel instellingen via menu
            - beeldkwaliteit matig


            - antishake
            - afmetingen toestel, niet te klein

            Al met al heb ik het nooit echt een plezierig toestel gevonden.
            Afwachten waarmee Sony mee op de proppen komt in de loop van dit jaar, anders stap ik over naar Nicon/Kanon. De Sony Alpha 100 is het m.i. nog net niet helemaal, maar wel al een stap in de goede richting.
            Last edited by pisseblom; 17 mei 2007, 09:26.
            test

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              heb nu mijn sony a100 2weken, en het grootste nadeel dat ik tot nu toe heb, is het feit dat ik een bril draag en dat ik de zoeker niet goed krijg om altijd even goed te zien...

              greetz rigor
              (s602zoom - pentax *ist Ds - wa glaswerk)===> alles gestolen in barcelona
              nu vervangen door sony a100 met 18-70 en 70-300 kitlenzen

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Enige nadeel dat ik direct kan opnoemen van mijn d70 (die ik pas kocht ik occ )is dat ik een klein lcd schermpje heb, maar ja, voor 350 euro met nikkor 18-70 lens en nog maar 7000 shots denk ik dat ik niet mag klagen (+nog wat extras)

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Hey juppekes

                  Canon G7

                  Mijn eerste nadeel dat ik nu ondervonden heb.

                  Als ik wil fotograferen met mijn teleconvertor dan kan ik niet meer kijken door mijn zoeker en ben ik verplicht te kijken op mijn lcd schermpje waardoor bewegende delen zoals vogels niet kan volgen
                  Bootjes

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Ik vind het jammer dat bij de D80, de batterijen zo snel leeg zijn als het toestel gebruikt wordt in combinatie met mijn VR lens !

                    Mvg.,
                    Lucbil
                    We make a living by what we get, but we make a life by what we give.
                    NIKON D80 / AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED (VR )

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      5D: De focuspunten liggen nogal in het centrum. Volgens mij is dezelfde AF sensor gebruikt als op de 30D, maar met dat de 5D een full frame beeldchip heeft lijken de focuspunten dichter bijeen.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Ik heb een canon 400D:

                        - SLR's mogen wel eens live view gaan krijgen ipv alleen maar door de zoeker kijken.
                        - Deze live view mag dan op een swivel-lcd net als mijn oude non-slr canon pro-1 had
                        -de plastic body stoort me af en toe (maar het is dan ook een goedkoop toestel)

                        Bewonderenswaardig initiatief om dit topic te starten!!!

                        Verder ben ik dik tevreden over dit toestel en zijn er meer positieve punten dan negatieve.

                        Herman Boer
                        Canon 40D - canon 50mm 1,8 - Canon 100mm F2.0 - Canon 17-55 f2,8 IS USM, Sigma 150mm f2,8 macro - Canon 100-400 F4,5-5,6 L IS
                        http://www.flickr.com/photos/hermanboer/

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          geen iso 100 op mijn nikon d50
                          Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
                          Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Canon 400D
                            - geen spotmeting
                            - Onnodige functies zoals draaiknop - NoFlash. (????)
                            - Soms lijkt het bezig maar ik weet niet waarmee. (Busy melding op het scherm)
                            Fotoapparatuur
                            Portfolio

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Canon 400D

                              Je kan op het scherm niet zien of een foto scherp is. Het lijkt mij dat Canon een thumbnail maakt van de foto en deze toont op de LCD. En als je inzoomed dan wordt die kleine thumb uitvergroot en lijkt de foto altijd redelijk onscherp. Niet goed voor uw gemoed.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                De eerste nadelen na de aankoop van EOS5D
                                (of dingen die ik mis t.o.v. de EOS-5)

                                - Eye steered/controlled autofocus (waar het toestel scherpstelt op het punt waar je naar kijkt in de zoeker)
                                - Het geluidsniveau van het fotograferen, nl. het opklappen van de spiegel. De EOS-5 is veel stiller.
                                - Een overbodige 'print button'
                                De rest moet ik nog 'ontdekken'

                                Misschien is het een persoonlijke indruk, maar ik heb het gevoel dat de EOS-5 veel robuuster is en qua mechanica veel beter is van kwaliteit. Waarschijnlijk een toegeving die Canon doet in zijn nieuwe toestellen omdat de focus echt wel op de electronica ligt ... en ik ben er nog niet echt uit of ik met de EOS5D betere foto's zal maken dan met de EOS-5, dat zal de toekomst moeten uitwijzen, het is alleszins makkelijker, dat digitaal werken

                                Nadelen van de S2is
                                - De 'Menu' knop die heel regelmatig per ongeluk wordt ingedrukt
                                - Het hoge verbruik aan batterijen, waarmee ik enkel bedoel dat het dikwijls heel vervelend is dat de batterijen zo snel leeg zijn (heeft dus niks te maken met kosten)
                                - De afwezigheid van een flitsschoen om externe flitser te kunnen gebruiken
                                Canon EOS5D - 24-105mm f/4L IS USM - EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Speedlite 580EX II - Canon S2is

                                Comment

                                Working...
                                X