Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DSLR - Sigma lens] Nieuws uit het Sigma kamp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [DSLR - Sigma lens] Nieuws uit het Sigma kamp

    sigma lijkt zijn plaats te willen opeisen tussen de nieuwe trend 'kit-lenzen' met de introductie van de 18-125 lens.

    Hiermee bieden ze het equivalent van 27-187,5mm op een 35mm film body (1,5x crop) ... wat bijna de fameuze 28-200 belichaamt, een zeer populaire allround lens om mee te reizen enz...



    Het is geen EX lens wat zal wijzen op een zeer scherpe prijs om de concurrentie aan te gaan met de 'merk' kitlenzen. Het is niet toevallig dat net nu deze lens aangekondigd wordt tijdens de introductie van de D70.

    Afwachten wat ze gaat kosten en welke kwaliteit we mogen verwachten, het gaat in ieder geval niet eenvoudig zijn de 18-70 van Nikkor te bekampen, maar Sigma kennende weet je nooit ...

    18-125mm F3.5-5.6 DC specifications
    Focal Length 18 - 125 mm
    Minimum Aperture F22
    Lens Construction 15 Elements in 14 Groups
    Angle of View 69.3°- 11.4°
    Number of Diaphragm Blades 7 pcs
    Minimum Focusing Distance 50cm (19.6")
    Maximum Magnification 1:5.3
    Filter Size 62 mm
    Lens Hood Petal Hood
    Mounts (AF) Sigma, Canon, Nikon (D), Pentax
    Dimensions (dia x len) 70 mm (2.7") x 77.7 mm (3")
    Weight To be determined

  • #2
    Maximum Magnification 1:5.3
    Lees ik dat correct? Een reprofactor van 5.3? Dan zou dit ook een prachtige macrolens zijn? Of trek ik hier verkeerde besluiten?

    Comment


    • #3
      x0.19 is toch niet zo overdreven spectaculair ?
      Originally posted by Koen_vervoort
      Maximum Magnification 1:5.3
      Lees ik dat correct? Een reprofactor van 5.3? Dan zou dit ook een prachtige macrolens zijn? Of trek ik hier verkeerde besluiten?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Oeps ja... dus was ik totaal mis... Ik had 5.3/1 voor, en dat was het natuurlijk wel geweest... klein redeneringsfoutje... merci voor de rechtzetting

        Comment


        • #5
          waneer is deze leverbaar
          Groetjes Cy.
          lidnummer:BD0234BE
          een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

          Comment


          • #6
            LOL
            Dat zijn al waarden in de buurt van Fredericrom zijn super macro-lens...
            Originally posted by Koen_vervoort
            Oeps ja... dus was ik totaal mis... Ik had 5.3/1 voor, en dat was het natuurlijk wel geweest... klein redeneringsfoutje... merci voor de rechtzetting
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment

            Working...
            X