Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

    Ik ben een groentje op gebied van spiegelreflexen en vertrek binnenkort naar Pakistan.
    Ik had willen weten of er iemand een oud model had waarop ik kan oefenen als beginner.
    Maar ik zoek er eentje die mooie resultaten geeft.
    Indien niet ,kan er mij dan iemand vertellen welke handig is en naar welke ik moet zoeken ,dus niet te ingewikkeld en zwaar toestel want moet op korte termijn beslissen nu (twee weken)

  • #2
    Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

    Wat noem jij een "oud" model? Ik overweeg mijn Nikon D90 weg te doen,eigenlijk is die met z'n kleine 2 jaar ook al oud te noemen..

    Comment


    • #3
      Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

      Met die D90 zou je zeker prachtige resultaten kunnen bekomen. Ook al is hij iets ouder, hij blijft goed gequoteerd staan... een ouder toestel is de D80 maar enkel nog tweedehands te koop.
      D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

      Comment


      • #4
        Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

        Bij Nikon zou ik niet lager gaan dan een D90 of D5000, de D80 en lager hebben veel last van ruis. Bij Canon kan je eens kijken naar de 450D of 40D of beter (nieuwer), ik gebruik die zelf en ben van mening dat dit een uitstekend toestel is voor een beginner om op te leren.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

          D3200 met de 18-105mm en je hebt een super beginners combinatie!
          nu krijg je er zelfs 2 tickets guus Meeuwis bij
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

            Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
            D3200 met de 18-105mm en je hebt een super beginners combinatie!
            Zeker en vast! Perfect toestel voor de veeleisende beginneling.

            Comment


            • #7
              Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

              http://nl.kapaza.be/vi/70139733.htm?ca=2_s

              Comment


              • #8
                Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                ik kan de D3200 aanraden, ik ben ook beginnend fotograaf en heb deze enkele weken gekocht.
                is zeer makkelijk om te leren er zit zelf een 'guide' in voor beginners, al vind ik dit wel overbodig maar als je het nodig heb is het wel handig.

                enkele voorbeelden met de 50mm 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                  Oorspronkelijk geplaatst door insideangel Bekijk bericht
                  Ik ben een groentje op gebied van spiegelreflexen en vertrek binnenkort naar Pakistan.
                  Ik had willen weten of er iemand een oud model had waarop ik kan oefenen als beginner.
                  Maar ik zoek er eentje die mooie resultaten geeft.
                  Indien niet ,kan er mij dan iemand vertellen welke handig is en naar welke ik moet zoeken ,dus niet te ingewikkeld en zwaar toestel want moet op korte termijn beslissen nu (twee weken)
                  Ik durf het hier bijna niet te opperen, in het walhalla van de spiegelreflexen, maar als je echt heel groen bent inzake fotografie, en je topprioriteit is terugkomen met een berg foto's waarvan er liefst niet te veel mislukt zijn, dan ben je beter af met een goeie hedendaagse bridgecamera, met zo'n multizoom. 24-1000mm, nooit en nergens geen hanky panky hocus pocus, en als je terug thuis bent en je bent gebeten geraakt door het fotografievirus, dan kun je nog een spiegelreflex aanschaffen. Maar dan heb je tenminste je Pakistan foto's binnen.

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Ik durf het hier bijna niet te opperen, in het walhalla van de spiegelreflexen, maar als je echt heel groen bent inzake fotografie, en je topprioriteit is terugkomen met een berg foto's waarvan er liefst niet te veel mislukt zijn, dan ben je beter af met een goeie hedendaagse bridgecamera, met zo'n multizoom. 24-1000mm, nooit en nergens geen hanky panky hocus pocus, en als je terug thuis bent en je bent gebeten geraakt door het fotografievirus, dan kun je nog een spiegelreflex aanschaffen. Maar dan heb je tenminste je Pakistan foto's binnen.

                    Walter
                    Als groentje even op 14 dagen even een reflex leren hanteren ? Have a nice day.
                    Walter heeft meestal een gezond oordeel, zo ook hier.
                    Ik zou zijn raad opvolgen

                    Comment


                    • #11
                      Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                      ? Ik kon mijn reflex prima hanteren na 2 uur... Ik had mij wel op voorhand ingelezen over de belichtingsdriehoek, verschillende af en belichtingsmodi, benodigde sluitertijden voor bevriezen van actie...
                      Zijn mijn foto's nu veel beter als toen, uiteraard, maar waren ze toen beter dan wat ik gemaakt had met een compact of bridge? Vast en zeker!
                      Als je Av gebruikt en weet wat je diafragma doet, kan je prima met een spiegelreflex uit de voeten.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Als je Av gebruikt en weet wat je diafragma doet, kan je prima met een spiegelreflex uit de voeten.
                        Daar ben ik het mee eens. Zo moeilijk is dat niet. Wat je je wel mag afvragen
                        of je zwaar of licht gepakt op reis wil gaan? Op reis kan een compacte camera
                        een enorm voordeel zijn. Zeker als je lange wandelingen en zo gaat maken.
                        Daarom zou ik ook eens kijken naar de Nikon 1 serie. Kleine toestellen, goed
                        van beeldkwaliteit, makkelijk te bedienen en licht als een veertje. Bovendien
                        val je in zo'n land minder op dan met een DSLR.

                        Comment


                        • #13
                          Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                          Persoonlijk ben ik blij met m'n Nex - een Nikon 1 kan prima zijn, als je maar rekening houdt met de veranderde DoF door de kleinere sensor. Als opstap naar een DSLR is die camera misschien iets minder geschikt, stevig is ie wel - en de lenzen zijn zeker ook top. Ik gebruik m'n nex vaker dan m'n Sony dslr's in stedelijke omgevingen waar je discreet wil fotograferen. Compact, licht en onopvallend. Bizar was dat ik omtrend die camera een paar keer in Amsterdam ben aangesproken. Men herkende 'm spontaan - en je merkt duidelijk interesse van wie al een compactje heeft voor iets "beter", maar niet te lomp. Het nadeel van de nex is toch nog altijd de grotere lenzen - maar de DoF is wel 't zelfde als van een cropped 1.5. Bovendien kunnen de alpha lenzen gebruikt worden, en zijn er massa's convertoren voor manuele lenzen.

                          M'n sony DSLR's blijf ik wel gebruiken voor het veeleissender werk (ik zat vroeger op analoge Canon). M'n A55 voor als't ver moet kunnen - m'n A900 voor als't breed moet (dan komt de 12-24 Sigma of de 20-40 van Tamron van stal).
                          Het aanbod van 2e hands nex-es is iets groter dan van de andere(n), en echt schappelijk van prijs en topkwaliteit - misschien is 't wel best daar mee te beginnen - en dan later over te gaan op een echte DSLR - stabilisatie zit in tegenstelling tot de dslr's van Sony ook hier in de lens.

                          Voor landschap kan je ook gebruik maken van de autopano - al zou ik dat zelf doen - met photoshop of de elements-variant. Oefen dat wel op voorhand - dan moet je geen superbrede lens kopen om alles er op te krijgen, en dan een beeld te krijgen zoals
                          een pannenkoek. Dat kan om een allesomvattend beeld te geven, stitching kan ook - maar moet je wel leren. Nu tegenwoordig kan veel met photoshop elements, dus why worry?

                          Voor de man die naar Pakistan gaat - dat ligt vrij hoog - dus is 't misschien toch raadzaam te kijken naar een paar filters... (aub - laat de bazooka's maar thuis in de kast liggen)

                          Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom men de Nikon D3200 wil aanraden (soit)... Ik zou eerder wat lager blijven qua pixels en me beperken tot 16 à 18Mpix en het prijsverschil gebruiken om beter glas te kopen! Je wil ook meerdere batterijen zo in de bergen - evt. een grip? En voldoende kaarten om uw foto's op te slaan... Moest ik nu moeten beginnen dan ging ik zelf achter een Full frame in de 2de hands categorie - zelfs als beginner.

                          Comment


                          • #14
                            Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                            Eerlijk gezegd vind ik een bridge-camera met een super-zoom lens in een dergelijke situatie ook het meest aangewezen.

                            Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


                            Wat denk je van deze, bijvoorbeeld...

                            Een extra tip misschien als je naar zo'n landen gaat: Met stukken duck-tape op je camera lijkt het dat je camera oud en versleten is, en krijg je heel wat minder aandacht van pickpockets
                            Nikon Df

                            Comment


                            • #15
                              Re: DRINGEND GEZOCHT VOOR BEGINNELING !!! deze maand nodig!

                              Hmm ik vindt voor een dringend gezochte cam dat de TS nog maar weinig van zich laat horen...
                              Last edited by marc1201; 20 februari 2013, 18:26.

                              Comment

                              Working...
                              X