Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

    Ik twijfel aan de meerwaarde van de X100S tov de X-E1, ze hebben beide dezelfde sensor, ik heb bij de X-E1 de 18-55 en de 14 mm als lenzen, later komt er nog de 55-200 bij.
    De kleinere X100S is natuurlijk gemakkelijker om mee te nemen en de 23 F/2.0 ( Equivalent 35mm ) lens schijnt echt wel fenomenaal goed te zijn, maar misschien schaf ik beter bij de X-E1 de Fuji XF 18mm f 2.0 aan en spaar ik 600€ uit waar ik dan de 55-200 mee kan bekostigen.
    Een derde mogelijkheid is natuurlijk de oudere X100 ergens 2de hands te kunnen kopen....

    Mijn verstand zegt...vervolledig de X-E1, mijn hart zegt, koop de X100S ... Wat mijn portemonnee zegt laat ik in het midden....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

    De XE-1 vervolledigen zou willen zeggen dat je de 18mm 2.0 koopt.
    Maar volg je hart!!! Zolang je er geen financiële problemen mee krijgt (of ervoor moet lenen), is geld er om uit te geven.

    Comment


    • #3
      Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      maar misschien schaf ik beter bij de X-E1 de Fuji XF 18mm f 2.0 aan
      Waarom zou je de 18mm/2.0 aanschaffen als je reeds de 14mm hebt?

      Volgens reviews is de 18mm van de kitlens zeker zo goed als de 18mm prime?
      En je hebt de 14mm al? (prachtlens naar het schijnt?)

      Zou je niet beter de 35mm/1.4 kopen of wachten op de nieuwe 23mm/1.4?

      p.s: content van de x-e1?

      Comment


      • #4
        Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Waarom zou je de 18mm/2.0 aanschaffen als je reeds de 14mm hebt?

        Volgens reviews is de 18mm van de kitlens zeker zo goed als de 18mm prime?
        En je hebt de 14mm al? (prachtlens naar het schijnt?)

        Zou je niet beter de 35mm/1.4 kopen of wachten op de nieuwe 23mm/1.4?

        p.s: content van de x-e1?
        Wreed content, echt, een droom om mee te werken maar ik ben Fuji wel wat gewoon he, heb er al enige gehad....
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

          Wat zou je kopen als je beide nog niet had?
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            Wat zou je kopen als je beide nog niet had?
            Goh, Kees, ik heb de X-E1 al dus die wegcijferen is haast onmogelijk he....ik zou de X100S vooral gebruiken voor straatfotografie....:-)
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

              ik zou de 18mm zeker niet nemen als je de 14 en de 18-55 al hebt , koop dan de x100s als 2de camera of neem de 35mm 1,4 , je kan ook wachten op de 23mm 1,4

              Comment


              • #8
                Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

                Oorspronkelijk geplaatst door DonaldS Bekijk bericht
                ik zou de 18mm zeker niet nemen als je de 14 en de 18-55 al hebt , koop dan de x100s als 2de camera of neem de 35mm 1,4 , je kan ook wachten op de 23mm 1,4
                Die bedenking had ik ook al gemaakt, ik vermoed dat de 23 f/1.4 de prijs van de X100S wel eens zou kunnen benaderen.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

                  is die X-E1 echt zo goed? hoeveel groter is die eigenlijk tegenover de x100s want ik ben van plan om een x100s aan te schaffen maar had nog niet gekeken naar de x-pro en de X-E1. Ik weet wel uit reviews dat die x100s echt subliem is. Ik zit zelf met de x10 en deze zou ik willen upgraden naar de x100s ook voor alledaags straatgebruik. De compactheid spreekt me vooral aan
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    is die X-E1 echt zo goed? hoeveel groter is die eigenlijk tegenover de x100s want ik ben van plan om een x100s aan te schaffen maar had nog niet gekeken naar de x-pro en de X-E1. Ik weet wel uit reviews dat die x100s echt subliem is. Ik zit zelf met de x10 en deze zou ik willen upgraden naar de x100s ook voor alledaags straatgebruik. De compactheid spreekt me vooral aan
                    De X-E1 is even goed als de X100S, ze hebben beiden immers ook dezelfde sensor, wat de X100S vooral voor heeft zijn 2 zaken : compactheid door de ingebouwde vaste lens en de aanwezigheid van een optische zoeker Die is echt fenomenaal. Beide toestellen zijn in mijn ogen even groot, alleen is het zo dat de X-E1 direct een pak groter wordt met de 10 mm of de 18-55 er op. Ik vind de X100S ook net iets sneller focussen ( ik heb er vorige zaterdag een paar uurtjes kunnen mee werken, met dank aan forumlid Baloo ...
                    Ikzelf heb de X-E1 maar ben toch ook van plan de X100S te bestellen.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doen of niet, de Fuji X100S kopen naast de Fuji X-E1

                      heb 3 dagen genoten van de X100s en toen werkte hij nog maar deels. Maar dat is waarschijnlijk een alleenstaand geval geweest.

                      ik ben nu op zoek naar een vervanger maar nergens hebben ze de x100s nog in stock. Ik heb er een jetski webstrijd mee getrokken,
                      totaal niet waarvoor dat toestel is ontworpen en die kleuren, snelheid en idd optische zoeker zijn fenomenaal. Heb foto's gecropped tot een 8ste van het origineel en nog scherp genoeg voor afdruk.

                      Comment

                      Working...
                      X