Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"dode" EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "dode" EOS 300D

    Na één cfcard leeggehaald te hebben op de pc, was na het wisselen van de cfcard de camera plotseling "dood". Er is geen enkele reactie bij de camera te bespeuren bij het aan of uit zetten.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand tips?
    Bedankt vast!

  • #2
    ik heb dit ook al aan de hand gehad, niet met mijn 300D maar met een andere.

    wat kan er schelen: Batterij of cd card klep niet tegoei dicht.
    Contacten met de lens zijn vuil.
    Of wanneer je vaak van CF merk wisselt komt dit ook voor.

    Bij de camera die ik testen waren die dingen toch in orde. hij werkte een half uur later weer. Even later viel hij weer uit, de batterij had geladen tot hij vol was, maar toen ik de batterij in mij camera zei hij dat de batterij leeg was. Met mijn batterij ging dit weer. Ik vind dit wel raar, nog mensen die dit probleem aan de hand hebben gehad??

    Ik denk dat het komt door het wisselen van CF's van andere merken. Met mijn PowerShot A40 van Canon had ik altijd problemen met kaarten van Apacher, met Sandisc nooit een probleem.

    Comment


    • #3
      We hebben de camera nog maar net, alleen 2 scandisk 512MB kaarten, een nieuwe batterij geprobeerd, zonder kaart gebprobeerd, maar er verschijnt niets in de display, de camera blijft "dood".

      Comment


      • #4
        Terugbrengen naar de winkel ==> omruilen !
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Je zegt dat je de camera nog maar net hebt, heb je dan de batterij die erbij zat reeds opgeladen? Die accu's worden praktisch leeg meegeleverd. Enkel wat energie om te kunnen aantonen dat de camera werkt.

          Veel fotoplezier nog!
          ZABB
          BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

          Comment


          • #6
            Het is ook mogelijk dat de akku defekt is.
            Als die geladen is, zou die ongeveer 8,3V moeten geven. Dat heb ik gemeten op een akku die een paar dagen geleden opgeladen is (bij een temperatuur van +/- 19°C).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Zoals ik al zei, het ook met een nieuwe accu geprobeerd, in een winkel. Daar ligt het dus niet aan.

              Comment


              • #8
                Hoi Astimo,

                Het is erg jammer, maar ik zou terug gaan naar de winkel. Ook al is dit niet wat je het liefste zou willen.

                Toen ik mijn 300D kocht bleek er bij aflevering al een stofje op de CCD te zitten. Ik was teleurgesteld omdat je van een dergelijk toestel (en prijs) beter mag verwachten.



                Succes, ik ben benieuwd wat er uit komt.

                Groet,
                Don
                Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                http://dosaas.myjalbum.net

                Comment


                • #9
                  kijk eens als hij werkt zonder CF kaart, de pinntjes van de CF inwendig in het toestel zijn misschien beschadigd en dan start hij niet met kaart erin.

                  Comment


                  • #10
                    Dank voor de suggestie, maar ook dat had ik al geprobeerd. Zonder succes dus....

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb vroeger met mijn Dimage ook zoiets meegemaakt. Na een CF kaart in te steken weigerde hij dienst. Met een andere CF kaart en zelfs zonder deed hij ook niks. Ik dacht dat mijn camera naar de bommen was maar wat bleek... toen ik mijn eerste CF kaart in mijn pc terug formateerde (dus niet in de camera zelf) werkte alles terug. Leg dat maar ne keer uit. Ik begreep er ook ni veel van.
                      De cf kaartjes kunnen eigenlijk ni veel verdragen. Als je ze in de pc steekt, zorg er dan altijd voor dat je op 'uitwerpen' klikt als je gedaan hebt. Sleur ze er zomaar niet uit.. dat kan je je kaartje kosten op den duur.
                      Canon 10D, 24-70/2,8 L Usm, 70-200/2,8L Usm, extender 2x, speedlite 550ex

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ducker
                        Sleur ze er zomaar niet uit.. dat kan je je kaartje kosten op den duur.
                        Bij de aanschaf van mijn Card Reader werd ik door de documentatie gewaarschuwd om een (CF) kaart niet uit de reader te halen tijdens het lezen/schrijven.

                        Daarnaast formateer ik mijn kaarten in mijn camera en niet op mijn PC.

                        Gr.
                        Don
                        Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
                        http://dosaas.myjalbum.net

                        Comment


                        • #13
                          Gehoord van enkele beroepsfotografen die al jaren digitaal werken.
                          Kaartjes leegmaken op de PC en daarna ALTIJD IN HET TOESTEL ZELF FORMATEREN.
                          Doe ik dan ook altijd, en tot op heden geen problemen gehad.
                          Canon EOS30 + EOS20D + EF 17-40 USM + EF 28-135 IS USM + EF 75-300 IS USM + Speedlite 420EX

                          Comment

                          Working...
                          X