Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dillema :(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dillema :(

    Ik zit dus in een vervelende situatie.

    Ik heb mijn pentax ist DL verkocht en ben nu vlijtig op zoek naar een vervanger. Mijn budget bedraagt 600€ dus de K100D lijkt de perfecte keuze (ik heb ook al enkele lenzen, echter niet voor een superkapitaal).

    MAAR, deze middag heb ik bij bartok eens een D70S vastgepakt en vond dit ook een enorm leuke camera en daar deze tegenwoordig al goedkoop 2 de hands de krijgen is zit ik natuurlijk te twijfelen.

    Het grote voordeel van pentax is natuurlijk de stabilisator in de body en het feit dat ik al wat lenzen heb voor een Pentax.


    Nu vraag ik me af of een D70S sneller of beter focust dan een K100D, want ik heb de indruk dat Pentax hierin niet de allersnelste is, en een trage focus vind ik verschrikkelijk (dit was ook de reden dat mijn DL de deur uit moest).
    Dus nu vraag ik me af of het verschil in focus-snelheid (als het aanwezig is) de meerprijs (door de aankoop van lenzen en flitser en etc.) verantwoordt is.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Met vriendelijke groeten

    Joris Vanné

  • #2
    Re: dillema

    Denk er wel aan dat trage AF-snelheid niet (enkel) aan de body hoeft te liggen. Sommige lenzen hebben op geen enkel toestel snelle AF (bv. de 18-200's).
    Persoonlijk zou ik eerder voor een K100D gaan. Deze is toch een generatie jonger dan de D70s, heeft beeldstabilisatie zoals je zelf al aangeeft, en je hebt er al lenzen van. Aangezien er ondertussen ook een K10D, kan je mogelijk ook wel een tweedehands K100D voor een goeie prijs vinden.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: dillema

      Zou de trage AF ook niet - ten dele - kunnen te wijten zijn aan de ingebouwde stabilisatie?...

      Snelle AF kan je evenwel alleen verwachten van objectieven met ingebouwde motor...

      Comment


      • #4
        Re: dillema

        Ik denk niet dat de trage focus daaraan te wijten is, want mijn DL had nog geen stabilisator

        Comment


        • #5
          Re: dillema

          ikke zaterdag twee okkuze canonlenzen verkocht. De koper had een eos 350 met kitlens en het verschil in focussnelheid tussen deze lens en mijn oude canons was duidelijk zichtbaar. Oude dus een pak langzamer.
          Alpha male no more.
          Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
          FB: Joska Joska.

          Comment


          • #6
            Re: dillema

            Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
            ikke zaterdag twee okkuze canonlenzen verkocht. De koper had een eos 350 met kitlens en het verschil in focussnelheid tussen deze lens en mijn oude canons was duidelijk zichtbaar. Oude dus een pak langzamer.
            Maar mijn DL was traag met de kitlens, dit is in mijn ogen toch geen superoude lens (ok, geen AF motor of zo).

            Ik denk dat ik naar een D70 aan het hellen ben, ik zou dan mijn pentax lenzen verkopen en dan doorsparen voor een macro lens (waarschijnlijk wel de sigma, wegens beperkt budget).
            Het is dan wel nog geen D70S maar iets zegt me dat het verschil tussen deze 2 toch nie zo groot is (afgezien van het scherm dan).

            en nog een vraag: kan je nu eigenlijk oude lenzen (MF lenzen) op je nikon zetten zoals dat bij Pentax kon (want dit vond ik een super pluspunt, ik kon vaak lenzen op de kop tikken voor 15€ of zo). Want de ene verkoper zegt van wel en de andere zegt dan weer van niet, ze weten er ook niks van he

            Comment


            • #7
              Re: dillema

              En ik ben in het bezit van een D50

              Comment


              • #8
                Re: dillema

                Proficiat, toffe camera
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: dillema

                  Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                  Proficiat, toffe camera
                  Thx ;-)

                  Comment

                  Working...
                  X