Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma

    vandaag zag ik in een krantje van photohall volgende promotie staan,
    NIKON D5000+18-55+TAMRON 70-300
    € 899,00

    Kenmerken

    * Digitale reflex camera
    * 12,3 miljoen pixels
    * kantelbare LCD display 2,7'' + reflexzoeker
    * FULL HD video opname
    * ISO 6400
    * systeem tegen stof
    * 11 AF-punten
    * retoucheermenu
    * geleverd met 18-55mm lens + TAMTON AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro

    ik twijfel tussen het kopen van deze Nikon d5000 met die 2 bijgeleverde objectieven en het aanschaffen van een Nikon d90 alleen de body met mijn 2 huidige objectieven die ik nog heb van mijn nikon D70, de AF Nikkor 70-300mm en een andere waarvan de naam mij ontglipt maar waarvan ik weet dat ze bij de nikon d70 kit zat.
    Last edited by sethje4; 27 juli 2009, 17:52.
    My photosite : www.indignephotography.tk

  • #2
    Re: Dilemma

    Als ik voor die keuze zou staan, zou ik denk ik toch de d90 kiezen. De reden hiervoor is dat ik denk dat de lenzen die je nu hebt waarschijnlijk niet veel moeten onderdoen voor degene die in de D5000-kit geleverd worden (ik denk dat de tamron ongeveer op hetzelfde niveau zit van je nikon qua beeldkwaliteit), maar ik zou mss ook eens kijken bij konijnenberg ofzo. Ik denk dat dit mss ook wel interessant is. De twee lenzen hebben ook beeldstabilisatie, wat ook handig kan zijn.
    canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans400D Bekijk bericht
      Als ik voor die keuze zou staan, zou ik denk ik toch de d90 kiezen. De reden hiervoor is dat ik denk dat de lenzen die je nu hebt waarschijnlijk niet veel moeten onderdoen voor degene die in de D5000-kit geleverd worden (ik denk dat de tamron ongeveer op hetzelfde niveau zit van je nikon qua beeldkwaliteit), maar ik zou mss ook eens kijken bij konijnenberg ofzo. Ik denk dat dit mss ook wel interessant is. De twee lenzen hebben ook beeldstabilisatie, wat ook handig kan zijn.
      als ik dan toch een D90 zou aanschaffen , en eventueel een nieuwe lens zou aanschaffen ( voor modelfotografie) welke zou je dan aanraden?
      My photosite : www.indignephotography.tk

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma

        Als niet Nikon kenner zou ik voor de Nikkor AF-D 85MM/1.8 gaan.
        Nikon kenners kunnen mij corrigeren als het moet.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als niet Nikon kenner zou ik voor de Nikkor AF-D 85MM/1.8 gaan.
          Nikon kenners kunnen mij corrigeren als het moet.
          Prijs/kwaliteit zal dit een van de beste portretlenzen zijn
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma

            Hallo,
            100% akkoord om een D90 aan te schaffen.
            Als je mobiel genoeg bent , of laten opsturen, kan je ook eens een kijkje nemen bij de Nederlandse shops dewelke beterkoop zijn.
            Bij:
            kamera-express.nl
            Nikon AF-D 85mm F/1.8 + HN-23 (zonnekap) € 318,00
            Nikon AF-D 50mm F/1.8, Nederlands 117,00
            Nikon D90 Body € 709,00

            Bij:
            foka.nl
            Nikon AF-D 85 mm F/1.8 €317,00
            Nikon AF-D 50 mm F/1.8 €109,00
            Nikon D90 Body €699,00

            Dit om een paar vooorbeelden tegeven, bekijk de rest ook maar eens (google).

            cameranu.nl Nikon_D90_Body

            Het is spijtig te moeten vaststellen dat het in den Belgiek niet mogelijk is deze prijzen te benaderen (BTW 21% BE en 19% NL).
            Garantie is steeds opsturen naar Nikon, zo dat kan hier ook als het moet.

            Dit even ter info.

            Succes met de aankoop.

            P.S. Met de zoomlens kan je ook een monopod gebruiken, heb je de VR niet direct nodig
            Last edited by willydp; 28 juli 2009, 11:35.
            Canon IXUS95IS + wenslijst :)

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma

              als je even google gebruikt :

              Would we recommend this over the D60? Without question. Essentially, you're getting a D90 sensor wrapped in a less sturdy / professional body for a few Benjamins less than Nikon's first DSLR to shoot HD video -- a fair compromise, if you ask us. Would we recommend this instead of the D90? Depends on your needs. If you're just looking to snap a few good shots of your kid playing baseball, the D5000 will do your memories proud enough; if you're hoping to make a few bones from shooting portraits and the like, you'll appreciate the D90's rigidity, top-mounted LCD, higher resolution LCD monitor and far superior kit lens (if you go the kit route). Either way, the D5000s a runaway winner for the price; indeed, the tough part won't be deciding on whether you should buy this, but if you should spend a bit more on the D90.

              Comment

              Working...
              X