Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilema

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilema

    Hey
    ik heb enkel maanden geleden een fujifilm finepix aangschaft omwille van zijn mogelijkheden om sluitertijde en AF manueel in te stellen en de grote zoom.
    Nu heb ik mijn zinnen weer gezet op de Nikon D40. Nadeel is dat ik dan heel veel zoom moet inboeten, maar dan wel een reflexcamera heb met mogelijkheid om andere objectieven te gebruiken. We praten hier nu toch wel over 600€ en wil hier niet zomaar voor gaan. Sommige fotografen die ik ken zeggen dat ik meer dan goede foto's trek met de finepix en dat ik niet veel ga winnen met de nikon.
    Enkele van mijn foto's staan op http://seez-bxl.deviantart.com/
    graag jullie raad. Ook sequences zijn veel interesanter met de nikon, daar ik van plan ban veel skate en snowboard te trekken.

    Thanx voor alle raad in ieder geval.

  • #2
    Re: Dilema

    Als je eerder voor skate en snowboardfotografie zou gaan , dan geef ik voorkeur aan Canon . Ik wil geen afbreuk doen op de D40 , maar het feit dat er geen AF motor in de body zit zegt al genoeg . Bij andere Nikons zit de AF motor in de Body enkel in de D40 niet, hierdoor heb je maar een beperkte en prijzige keuze in lenzen . Als je dan toch een Nikon wilt zou ik eens uitkijken naar een D50.

    Of neem een 2de handse canon 400D(of een 350D)en koop je later een goei snelle lens type USM of HSM) bij , al je skate en snowboardfoto's zullen makkelijker en sneller scherp te stellen zijn.

    Wil je sequences zoals je ze ziet in transworld , Forget it met 3bps.
    Dan heb je minimaal 5bps nodig en dan zitten we bij de 20D en 30D ( een prijsklasse hoger)
    Mvg,
    Marijn

    My Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Dilema

      Hoi Reus,
      Je zegt:
      het feit dat er geen AF motor in de body zit zegt al genoeg
      en koop je later een goei snelle lens type USM of HSM
      Wat heeft dan het nut van een motor in de body?

      Ik ben het eens met je dat je aan duurdere lenzen vastzit bij de D40 wegens gebrek aan de bodymotor, maar bij sportfotografie wil je snelle lenzen en of je dan wel of geen motor hebt ga je automatisch veel voordeel hebben bij een snelle lens zoals je aangeeft.

      @seez-bxl
      Als je zo snel van toestel wilt wisselen ga je denk ik snel tegen de beperkingen aanlopen van de D40.
      Kijk anders eens voor een ( eventueel 2e hands ) D50 of D70.
      En ik neem aan dat je nog geen lenzen hebt, dus ga alle soorten en merken eens uitproberen bij een fotoboer.

      Maar je krijgt niet automatisch met een slr mooiere foto's, dit ligt alleen aan hoe jij het toestel bediend en insteld.
      En hoe jij een foto maakt.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Dilema

        Oorspronkelijk geplaatst door seez-bxl Bekijk bericht
        en AF manueel in te stellen.
        Da's knap. Ik begrijp het dileeeema.

        Comment


        • #5
          Re: Dilema

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Da's knap. Ik begrijp het dileeeema.
          Foutje, ik bedoelde scherpte diepte.

          In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga maar eens uitkijken naar een D70 in tweede hands
          Last edited by seez-bxl; 2 juli 2007, 09:37.

          Comment


          • #6
            Re: Dilema

            Oorspronkelijk geplaatst door seez-bxl Bekijk bericht
            Ik ga maar eens uitkijken naar een D70 in tweede hands
            Altijd voor een D70s gaan dan heb je geen kans op een BGLOD, dit wordt wel gratis repareerd, maar toch.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment

            Working...
            X