Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Digitale Nikon F4

Standaard Digitale Nikon F4

Reeds 27 jaar geleden maakten ze DEZE digitale camera bij Nikon.

Standaard Re: Digitale Nikon F4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Denk dat het in de film "Stepmom" is dat Julia Roberts deze camera een keer hanteert, als modefotografe.

Walter
    D850

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Wow fantastisch die nikon geschiedenis, denk niet dat je ergens die camera kunt vinden als verzamelaar, en moest het wel zijn dan kost die waarschijnlijk armen en benen....
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
    Wow fantastisch die nikon geschiedenis, denk niet dat je ergens die camera kunt vinden als verzamelaar, en moest het wel zijn dan kost die waarschijnlijk armen en benen....
    Waarschijnlijk zal dat een dure digitale verzamel camera zijn, als je er als aan kan komen, hier al gelukkig met de analoge versie.

De F4 voor modaal gebruik had een sluiter tot 1/8000, de Nasa versie tot 1/2000. Een detail maar dus geen leugen, dit is de NASA-versie
    Dat is het verschil, dat vierkantemaatglas ook die je via een speciale zoeker kan zien vanop afstand. (Ruimtehelm is geen bril)
    Ik kan persoonlijk getuigen dat ik die in handen heb gehad met dank aan Geert, ik heb het vierkante maatglas met eigen ogen gezien en meer nog : er door gekeken. Raar gevoel.
    Ik weet wel 100% zeker dat er een NASA model is met 1/750 als sluiterstand en die jij niet in de collectie hebt. En dat weet je zelf ongetwijfeld ook. Is dat geen smet op de verzameling ?

@Geert nobody's collection is perfect

En nog iets : die externe zoeker voor die F2 HSS met een doorzichtige spiegel die niet opklapte (die supersnelle F2), daar wil ik nog altijd een verklaring voor.....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    En nog iets : die externe zoeker voor die F2 HSS met een doorzichtige spiegel die niet opklapte (die supersnelle F2), daar wil ik nog altijd een verklaring voor.....
    Het is er wat naar raden Paul, je hebt de documentatie zelf gezien, de optionele zoeker voor dat toestel staat er vermeld, maar niets te lezen waarvoor die eigenlijk dient gebruikt te worden, maar ik denk dat ik het weet.
    Dat toestel is eigenlijk gemaakt om te gebruiken met een 300mm objectief zonder automatisch diafragma, dan blijft het diafragma op de stand staan die je zelf bepaald, en dan zie je bij een klein diafragma bijna niets meer, maar wel beter door een optionele zoeker.
    Dat toestel is speciaal ontworpen geweest voor sportfotografen en zuiver op snelheid (10 bps), op 3,6 seconden een filmpje van 36 is niet min hé.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 25 april 2014 om 07:19

De geschiedenis van Nikon, ze hebben toch knappe dingen gemaakt.

Johan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    De geschiedenis van Nikon, ze hebben toch knappe dingen gemaakt.

Johan
    Indeed

Dummys http://mir.com.my/rb/photography/har...ants/index.htm

F2 H http://mir.com.my/rb/photography/har.../f2h/index.htm

Die F2 met MD heb ik hier ook liggen, maar wel niet in titanium en met maar 1 batterypack. Zalig om dat te horen klikken.
    Een tijd geleden stond er een nearly new titanium F2H op Ebay. Inschrijven om te mogen bieden, startbedrag 10.000 €

Maar ze hebben door de jaren heen idd verdomd knappe dingen gemaakt, veel dingen ook waar geen mens buiten het verzamelaarsmilieu ook maar iets van afweet.

Soortgelijke discussies

1. Digitale opvolger voor Nikon F90...
    Door timbeullens in forum Camera's
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 27 mei 2011, 19:15
  2. [ Nikon ] het digitale fotoboek nikon d80
    Door visboerke in forum Gezocht
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 februari 2009, 11:40
  3. Aankoop van NIKON digitale reflex
    Door Medo in forum Camera's
    Reacties: 2