Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Standaard digitale fotos laten afdrukken door fotozaak

digitale fotos laten afdrukken door fotozaak

hoe gaat dit in zijn werk?

moet je de fotos op cdrom zetten of zo?

i dont know

Standaard

In Test-aankoop staat daarover deze maand een zeer uitgebreide test...

Naar ik lees (ik stuur mijn files via een website door), zijn er sommige systemen waarbij je naar de winkel kan met je CF en waar ze die aldaar op hun systeem kopiëeren... Een dure CF achterlaten zou ik niet aanraden... Een cd branden is nog het veiligste, denk ik... dan hebben ze slechts een kopie... ofwel een systeem zoeken via website... keuze te over, bedenk ik zo, als ik dat artikel eens doorlees...

Standaard

Hangt af van fotozaak waar je terecht wil! Geef eens wa meer details!
    Bij sommigen via email! Bij anderen via FTP! ...

Nooit CF card afgeven!
    Lid: BD 0249BE
    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Standaard

BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

Standaard

Vorig jaar liet ik foto's afdrukken bij Spector en bij Bartok.
    De resultaten waren ... schandalig, iedereen zag dat het van een digitale foto kwam

Voor de leut, stuurde ik onlangs enkele foto's naar Kruidvat, gewoon om eens te zien welke kwaliteit zij te bieden hebben voor zo weinig geld. Een adembenemend resultaat tov mijn andere ervaringen. Ik betaalde slechts €0,28 voor een 10x15 en €1,19 voor een A4 print.

De afdrukken zijn volgens mijn bij KODAK gedaan.

Standaard

Ik heb ook wel fijne fotoprints gekregen van Het Kruidvat... 'k heb toen 20 cent of zo per afdruk betaald (actie, en meer dan 150 afdrukken)... Moet wel melden dat ik niet veel verwachtte, omdat het foto's waren die ik ooit met een geleende Sony Mavica had gemaakt en een reeks digitale bewerkingen van analoge films... Ik denk dat ik van de D70-foto's toch net iets meer verwacht

Standaard

Wel , eerlijk gezegd waren mijn foto's bij Kruidvat vroeger beter dan nu , de laatste tijd zijn ze echt zeer licht en kleuren zijn ook nogal zwakjes... waar ik wel steeds goede foto's heb is bij pixum.nl , je kan er alles doorsturen via hun site of ftp en eens je hebt betaald via overszchrijving ontvang je enkele dagen later je foto's netjes verpakt , foto's kosten er slechts 20 EUROCENT

Groeten,
    Fabke
    http://airpage.free.fr
    Groetjes, Fabrice
    www.fabke.be

Standaard

Waarschijnlijk een probleem met de colorspace waarin je werkt, of waarin je fototoestel de foto's opslaagt... Ik geloof (WEET HET NIET ZEKER!) dat het kruidvat sRGB werkt, en ik weet niet in welke conversies ze zelf doen als je andere colorspaces meestuurt... waarschijnlijk geen

9. Standaard

Ik heb afgelopen week ca. 250 afdrukken laten maken van een grote serie. Ik betaalde 19 cent per afdruk en ze zagen er vrij goed uit. De afdrukken waren iets donkerder dan uit mijn eigen printer maar ik was best tevreden. Foto's waren gemaakt met mijn Canon Rebel.
    Canon EOS 300D / 75-300mm III USM / 35-70mm / EFS 18-55mm

Standaard

Photobox.ie
    Via een BD-tip fotobox eens geprobeerd en prachtige foto's.
    Op Fuji-papier - heldere kleuren - niet duur - snel geleverd

Laatste keer: vorige woensdagnamiddag besteld vrijdag geleverd.
    ***Canon 300D * kitlens * ...

Standaard

Is er een fotoservice die de achterzijde van de foto's blank laat (geen vermelding van het papiermerk en zo? Ik zou een aantal afgemaakte foto's door een drukpers willen jagen, of door een inktjet-printer, maar da's niet evident als er 'Kodak Royal' in grote gouden letters over gans de achterzijde prijkt.

Standaard

Originally posted by Annetje
    Photobox.ie
    Op Fuji-papier - heldere kleuren - niet duur - snel geleverd
    Hallo annetje, wat zeg je niet duur!!!!!!!!!!!!!!!

photobox.ie 10x15 cm 0.44€ 20x30 cm 5.94€ kosten 2.10€
    presto print 10x15 cm 0.27€ 20x30 cm 1.95€ kosten 1.25€

lijkt mij toch zeer duur

info via respectievelijke websites op datum van vandaag

mvgr

germaine

Standaard

Vraag me af wat de prijs voor een vergelijkbare foto zou zijn op een canon i450 bv...
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Standaard

Wij zijn zowat aan het vgl en het is mij opgevallen dat presto print (op dit ogenblik) betere kwaliteit levert dan spector.

Gewoon ter info

Geert N.
    Nikon D80

Standaard

Eigenlijk is het heel eenvoudig.
    Er zijn verschillende mogelijkheden:
    - je gaat naar de winkel met je geheugenkaart en daar laad je ze ter plaatse op naar hun ontwikkelcentrale. Nadeel is dat dat vaak veel tijd in beslag neemt (niet op een zaterdag doen en maak dat je nergens anders nodig bent.)
    - je zet je foto's op een CD-ROM en brengt die naar de winkel. Dan moet je natuurlijk wel een CD-schrijver hebben, natuurlijk. Zoals anderen al zegden, stuur nooit je geheugenkaartje zelf op.
    - je upload ze via internet. Dan heb je wel breedband internet nodig

In het nummer van april van test-aankoop bleek dat action-shop de beste uit de test was en MediaMarkt de voordeligste.
    Als websites: www.pixum.be is beste koop en www.bonusprint.ie de voordeligste. Is misschien wel interessant om die test-aankoop te bemachtigen...

Standaard

In Brussel heb je zeer goede foto's bij Campion (St Bonifaciusstraat 1050).
    Zijn wel niet goedkoop (18x24 4,00; 20x30 6,00; 24x30 7,50)

Standaard

Naar die test van Test-Aankoop heb ik maar een paar minuten kunnen kijken (was van een collega op het werk). En daarin zag ik dat een 10x15cm afdruk bij Rainbow Color 0,4 euro kost, plus nog wat verzend en opstartkosten, als je daar een bestelling plaatst via internet.
    Als ik hier bij de krantenwinkel een CD binnenbreng, betaal ik maar 0,3 euro, zonder verzend of opstartkost.
    Volgens Test-Aankoop is een afdruk van Rainbow Color goed, en ik heb ook nog geen slechte afrdukken gezien, dus zal ik daar wel foto's blijven bestellen.
    Ik heb al een paar afdrukken op 20x30cm laten maken, en die waren ook perfect. Ze waren afgedrukt zoals ze hier op mijn scherm te zien zijn, en niet bijgesneden omdat ik voor de juiste beeldverhouding gezorgd had. Maar echt goedkoop zijn die 20x30cm afdrukken niet (2,5 euro per stuk). Ik weet eigenlijk niet wat de juiste prijs is van een A4-afdruk op mijn printer, maar daarbij weet ik vooraf al dat ik zo'n kleuren en contrasten niet krijg (Canon S500). En die afdruk van Rainbow Color blijft veel langer mooi.

Standaard

Heb 15 test-afdrukken laten uitvoeren bij Action Shop van opnamen met Nikon D70. Bestelling werd geplaats via hun Website. Resultaat op 1 dag en prijs per 10x15 cm = 0,3€ .
    Resultaten van super kwaliteit.
    Ik stel evenwel vast dat verleden jaar de afwerkprijzen maar 50 % waren.
    De prijzen die toegepast worden voor de inkt-cartridges voor zelfafdruk zijn schandalig overdreven. Men biedt printers aan die goedkoper zijn dan de vervang-cartridges. Deze prijzen worden artificieel hoog gehouden zodat foto-afwerkcentrales nog werk krijgen en de fabriekanten van fotopapier (op zilgerhalogenide basis) nog aan hun trekken kunnen komen. Een dergelijke situatie wordt toegepast op de prijzen van toners voor fotocopiërs en laserprinters. Ik kan het weten want ik heb 30 jaar gewerkt voor een van die Multinationals die deze malafide praktijken uitoefent.
    lidnummer: BD0435BE

Standaard

Wij hebben vorige week bij Presto-Print 0,27 €/foto betaald. Wel meer dan 30 foto's laten afdrukken. Opstartkost bedroeg 1,25 €.

Geert
    Nikon D80

Standaard

Via een fotozaak bij kodak zelf laten afdrukken.

Voordeel :
    zeer goede kwaliteit
    Nadeel :
    Iets duurder
    D-70 --> altijd maar blijven trainen

Standaard

Onlangs had ik een vergroting nodig van 70x50. Ik ben hier aan het werk bij AGFA en kan er goedkoop printen. Welnu... ze gaan maar tot 20x30cm voor digitale prints .

Ik zat ook met een tijdsprobleem (foto moest klaar zijn binnen de week), dus via het web ging ook niet (kreeg hier op BD tips over een Ierse firma; vraag het eens aan Mic, ik ben de thread kwijt, het kostte zo'n 25€). NB. HEMA werd me afgeraden hier bij de AGFA fotoclub; ze halen een HEMA-afdruk er zo uit bij de posterformaten... tja, wat wil je voor 10€).

Ik probeerde het dan maar bij de "lokale fotowinkel". Ook dat bleek een probleem; de meeste winkels printten via Spector en dat gaat blijkbaar ook uiteindelijk naar AGFA. Dus weer die 20x30cm limiet. De meesten beweren het echter tóch te kunnen doen via een ander labo en/of via een tussenstap naar analoog formaat (tja). Mij leken de prijzen zeer duur 50€, en bovendien kon er me weeral geen enkele garanderen dat de poster tegen de week erop klaar zou zijn.

Uiteindelijk kwam ik terecht bij een firma in Kontich genaamd "Milo Profi". Zij hebben een eigen labo, de print lag er op 3 dagen. De prijs: 37€ + 5€ "dossierkosten". Tja, you can't have it all. Het resultaat is natuurlijk van topkwaliteit.

Standaard

Jouw afdrukken zijn dan ook geen consumer-vraag meer
    En een pro-labo dat je foto ook effectief bekijkt voor je'm terugkrijgt en eventueel een tweede en derde afdruk maakt... tja... die betaal je nu eenmaal meer...

Onze persfoto's destijds waren 13x18 en kostten meer dan 10 Euro, maar ze waren onberispelijk.

Standaard

Uiteindelijk kwam ik terecht bij een firma in Kontich genaamd "Milo Profi". Zij hebben een eigen labo, de print lag er op 3 dagen. De prijs: 37€ + 5€ "dossierkosten". Tja, you can't have it all. Het resultaat is natuurlijk van topkwaliteit.
    Ik ken deze mensen, en overweeg om in de toekomst al mijn foto's voor salons en wedstrijden daar te laten maken.
    ik hen zonet een eerste bestand weggebracht voor een afdruk van 28 x 42 cm.
    Donderdag is het beeld klaar, ik ben benieuwd maar hou jullie op de hoogte.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Standaard

Eens in de zoveel tijd laat ik afdrukken maken bij Pixum, met een speciaal programma van Pixum kun je je foto's uploaden naar een fotoalbum, vandaar uit gereed maken voor de afdrukken in het gewenste formaat. Druk zelf altijd af op het "13x18" formaat, als je foto's aanleverd tot een breedtemaat van 22 cm (hoogte nog steeds 13 cm) betaal je nog steeds het zelfde bedrag. Om de zoveel tijd hebben ze een actie, momenteel voor het 13 formaat 28 Eurocent geloof ik.

Mijn ervaringen zijn goed tot dusver, je kan aangeven dat ze geen "achteraf" bewerkingen moeten doen, dus de plaatjes komen er uit zoals je ze aanleverd. En de foto's worden op het aangeleverde formaat gesneden, dit vind ik ook wel een voordeel. En ze worden dan thuis gestuurd natuurlijk.

greetz,

John

Soortgelijke discussies

1. Digitale afdrukken : in wat voor album steken ?
    Door filipo in forum Algemeen
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 26 augustus 2004, 19:20
  2. Waar kan ik groot formaat foto's laten afdrukken?
    Door Smurfie in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 2 augustus 2004, 15:24
  3. dig. foto's laten drukken via internet
    Door vdbergj in forum Camera's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 januari 2004, 21:27
  4. Foto's afdrukken via SPECTOR.BE
    Door -BK- in forum Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 30 juli 2001, 21:59
  5. Digitale foto's laten afdrukken?