Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digicams als webcam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digicams als webcam

    Welke digicams met kostprijs < €500 hebben ook de mogelijkheid om ze als webcam te gebruiken ?
    Misschien nog er effen aan toevoegen dat ze in de eerste plaats als fototoestel zouden moeten dienen en dus redelijk goed van kwaliteit moeten zijn (minstens 3MP, 3x zoom liefst, etc...)

    Thanks!

    Henk


  • #2
    Ik had vroeger een Trust type weet ik niet meer. Maar als fototoestel was hij toch niet echt denderend.

    Groeten,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Henkvw,

      Ik raad het af om je dure fototoestel te gebruiken als webcam. Je hebt hele goede 3 mp camera's van vrijwel alle merken. Ik zou gaan voor een sony of nikon of een fuji s304, en daarbij zou ik een simpele logitech webcam gebruiken omdat deze speciaal ontworpen is om mee te webcammen. Je fototoestel wordt via usb aangesloten op je pc waardoor ook de voeding van de camera verloopt. Dit gaat ten koste van je accu/battery in je camera. Voor 50 euro of minder heb je een goede webcam, en voor 400 euro heb je een goede 3 mp camera. Dan zit je nog onder de 500 euro en heb je beide.

      Greetz,

      Neo
      IF you do something, DO IT GOOD!!!

      Comment


      • #4
        Best ga je waarschijnlijk voor Fuji s602z (misschien iets te duur) of nog even wachten op nieuwe fuji f700.

        Waarom deze wel als ie ook voor video moet dienen zijn er gewoon geen betere. 30fps aan 640x480.

        Lees de testen er maar op na ze zeggen allemaal dat de 602 de beste video heeft die al ooit op een digicam verschenen is.

        Ik kan die beelden gewoonweg perfect fullscreen afspelen zonder problemen en op TV gaat dat nog beter.

        Voor filmpjes op dcresource kijken naar test 602.

        Comment


        • #5
          Originally posted by henkvw
          Welke digicams met kostprijs < €500 hebben ook de mogelijkheid om ze als webcam te gebruiken ?
          Misschien nog er effen aan toevoegen dat ze in de eerste plaats als fototoestel zouden moeten dienen en dus redelijk goed van kwaliteit moeten zijn (minstens 3MP, 3x zoom liefst, etc...)
          De minolta dimage Xt, 419 euro bij topfoto, 3x zoom, 3.2 MP, webcamfunctie,...
          http://users.pandora.be/ziod
          DigiCam Shopping help...

          Comment

          Working...
          X