Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degelijke DSLR voor Video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Degelijke DSLR voor Video

    Ik gebruik al een paar jaar de Nikon D5000 voor fotografie, maar ben op zoek naar iets degelijkers voor video-opname waar ook externe audioapparatuur op kan aangesloten worden. Ik studeer momenteel aan de filmschool Narafi en daar zijn DSLR's erg populair. Welke DSLR camera zouden jullie aanraden voor video-opname? Een Nikon D3 of Canon 5D ligt buiten het budget. Ikzelf had de Canon 7D op het oog, maar ik kan altijd tips gebruiken!
    www.ilona.tv

  • #2
    Re: Degelijke DSLR voor Video

    D7000

    Comment


    • #3
      Re: Degelijke DSLR voor Video

      De SLT's van Sony(A33, A55, A35, A65, A77), de enige toestellen die automatisch kunnen blijven scherpstellen tijdens het filmen.

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Degelijke DSLR voor Video

        Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
        De SLT's van Sony(A33, A55, A35, A65, A77), de enige toestellen die automatisch kunnen blijven scherpstellen tijdens het filmen.

        Sven
        Inderdaad, maar als je de ingebouwde microfoon gebruikt, zorg dan voor een stille (SSM) lens. Anders hoor je de focusmotor.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Degelijke DSLR voor Video

          En je moet je lenzen wide-open gebruiken, of je hebt geen AF...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Degelijke DSLR voor Video

            Nikon D7000.

            Automatische scherpstelling, 1080p, 24 fps / 720p, 30fps filmen. gebruik van ext. micro mogelijk, zeer nauwkeurige scherpstelling, grote iso prestaties.
            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Degelijke DSLR voor Video

              Met maar 1 probleem: die scherpstelling is niet denderend te noemen...Dan kan je even goed manueel gaan scherpstellen .

              Hoeft 't een DSLR te zijn ? Anders zou ik de NEX VG-10 of VG-20 voorstellen (echte videocamera's, met de sensor van een APS-C DSLR, en de bijbehorende kleinere scherptediepte)...Of zelfs een NEX-C3, -5N, of -7 .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Degelijke DSLR voor Video

                Als dit zo populair is op jullie school, dan zullen zij er alvast meer van afweten dan wij.
                Denk u ook niet?

                Comment


                • #9
                  Re: Degelijke DSLR voor Video

                  Ik film regelmatig met de 7D en de 5DmkII , je moet wel handmatig focusseren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Degelijke DSLR voor Video

                    7d, 60d en 550d en 600d geven dezelfde beeld. Koop een 550d tweedehands en koop een goede lens met de bedrag die je overhoudt. als je het voor filmen wilt koop de samyang 35mm 1.4. de kosten van andere zaken voor filmen zijn veelvoud van de kosten van de camera en als je meerdere goede lenzen wilt nog veel meer.

                    7d is te duur voor filmen, dan kun je beter de 5d kopen. Voor foto is de af van 7d een verademing.


                    Af, met filmen zoals llonavo het nodig heeft is out of question, dat is al honderd jaar zo en zal niet veranderen. Sony slt's biedt je niet genoeg controle en de af is waardeloos voor serieus filmers. Voor familiefilmpjes is een camera van 200 euro op een veilingsite een betere keuze dan de ellende die je hebt bij het filmen met de meeste dslr's. A77 heeft geen 24p heb ik begrepen?? mogelijk wil sony ervoor zorgen dat je dan hun fs100 moet kopen voor 5000 euro+-. Wat ook belachelijk goedkoop is voor wat het biedt.
                    Last edited by aras; 7 oktober 2011, 23:10.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Degelijke DSLR voor Video

                      Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                      Sony slt's biedt je niet genoeg controle en de af is waardeloos voor serieus filmers.
                      Amai, dan kan je al het filmgebeuren van dslr's (waar TS naar vroeg) op een hoopje vegen en naar het stort brengen.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Degelijke DSLR voor Video

                        Ik weet niet of jullie merken dat hij al een D5000 heeft zou dus echt zotte kost zijn om ineens naar een ander merk te springen.
                        Nee koop de D7000 en inderdaad de autofocus tijdens het filmen is niet super maar hij heeft het tenminste en ik denk dat geen enkele camera van canon dat kan dus als je het ooit zou nodig hebben kan je het tenminste gebruiken.
                        OW en nog een ZEEEEEEER goede reden om bij Nikon te blijven de oude manuele lenzen zijn echt super om te filmen en kan je zeer goed koop vinden, meestal is het een leuke focus ring met manuele instelling van je diafragma. Zo'n lens bedoel ik: http://www.2dehands.be/foto-camera/l...rk=13&start=41 ik heb zelf die lens maar dan in 50mm f1.8 en 135mm f2.8 en werken uitstekend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Degelijke DSLR voor Video

                          Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                          Ik weet niet of jullie merken dat hij al een D5000 heeft
                          Kan best zijn, maar om te beginnen had TS al iets op het oog, en het was geen Nikon...
                          Last edited by K-2; 8 oktober 2011, 09:18.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Degelijke DSLR voor Video

                            De D5100 heeft ook een microfooningang en de handigheid van het uitklapschermpje.
                            De D7000 is natuurlijk verder een stapje hogerop met het bijkomende voordeel dat je met oude ai en ais lenzen prachtig kunt filmen.

                            Blijf je niet bij Nikon dan valt er heel mooi te werken met bijna alle andere merken, dus het is maar net waar je de meeste randapparatuur van beschikbaar hebt (b.v. lenen van vrienden of samenwerken met mede-studenten).
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Degelijke DSLR voor Video

                              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                              Af, met filmen zoals llonavo het nodig heeft is out of question, dat is al honderd jaar zo en zal niet veranderen. Sony slt's biedt je niet genoeg controle en de af is waardeloos voor serieus filmers. Voor familiefilmpjes is een camera van 200 euro op een veilingsite een betere keuze dan de ellende die je hebt bij het filmen met de meeste dslr's. A77 heeft geen 24p heb ik begrepen?? mogelijk wil sony ervoor zorgen dat je dan hun fs100 moet kopen voor 5000 euro+-. Wat ook belachelijk goedkoop is voor wat het biedt.
                              Bij de A77 kan je kiezen tussen autofocus of manueel focussen (zoals bij de Canon's). Nikon D7000 gebruikt (tragere)contrastdetectie AF terwijl de A77 fasedetectie AF(zoals bij een dslr) heeft.

                              Speaking of video, the Alpha A77 can shoot Full HD 1080p footage at both 24 or 50fps (30/60fps for the NTSC market) utilising the next generation AVCHD 2.0 video format. There's a built-in stereo microphone and the option to hook-up a dedicated stereo mic should you wish, but there's no audio monitoring or sound levelling (something we're still waiting to see (officially) on a DSLR/SLT). Switch to manual focusing and you'll have complete creative control, with options to shoot in M (Manual), S (Shutter Priority), A (Aperture Priority) and P (Programme Auto).
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X