Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degelijke DSLR voor Video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Degelijke DSLR voor Video

    Ik gebruik al een paar jaar de Nikon D5000 voor fotografie, maar ben op zoek naar iets degelijkers voor video-opname waar ook externe audioapparatuur op kan aangesloten worden. Ik studeer momenteel aan de filmschool Narafi en daar zijn DSLR's erg populair. Welke DSLR camera zouden jullie aanraden voor video-opname? Een Nikon D3 of Canon 5D ligt buiten het budget. Ikzelf had de Canon 7D op het oog, maar ik kan altijd tips gebruiken!
    www.ilona.tv

  • #2
    Re: Degelijke DSLR voor Video

    D7000

    Comment


    • #3
      Re: Degelijke DSLR voor Video

      De SLT's van Sony(A33, A55, A35, A65, A77), de enige toestellen die automatisch kunnen blijven scherpstellen tijdens het filmen.

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Degelijke DSLR voor Video

        Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
        De SLT's van Sony(A33, A55, A35, A65, A77), de enige toestellen die automatisch kunnen blijven scherpstellen tijdens het filmen.

        Sven
        Inderdaad, maar als je de ingebouwde microfoon gebruikt, zorg dan voor een stille (SSM) lens. Anders hoor je de focusmotor.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Degelijke DSLR voor Video

          En je moet je lenzen wide-open gebruiken, of je hebt geen AF...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment