Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defekte pixels, hot pixels??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Defekte pixels, hot pixels??

    Hallo,

    Na wat op forums gelezen te hebben over hot pixels, m'n nieuwe G2 ook eens aan een test onderworpen.
    Dit had ik beter niet gedaan want het was een ontgoocheling. M'n settings op 1sec sluiter en F2.0 en ISO 50 in een pikdonkere kamer en dan de test die op dpreview in een paar forums kwam.Deze test dus op http://www.starzen.com/digicam/download.htm
    Ik kwam op 14 hotpixels uit en waarvan een groepje van ongeveer 7 pixels naast elkaar, deze was mits inzoemen zelfs te zien op LCD van de camera! Is dit normaal??? en kunnen jullie deze test ook eens uitvoeren om eens te kunnen vergelijken? Jammer genoeg zit ik nu niet thuis om de juiste resultaten door te geven.
    Alvast bedankt en wat zouden jullie doen?




  • #2
    Niet paniekeren, ieder toestel heeft hot pixels, onlangs een fuji 6900 gezien, die eigenaar wist van niks, testje gedaan, en dat waren er veel hoor, hot pixels, mijn e10 heeft er 4 op 2 seconden, maar wanneer zie je die op echte fotoos??? nooit, ik weet ze zitten en ik vind ze nooit.
    High resolution toestellen die helemaal geen hot pixels hebben zijn uitzonderlijk, of hebben software erin zitten, die de pixels eruitmapt.

    Bad pixels daarentegen, mogen er niet zijn, dat is een defekt en daar moet je op reklameren. Een bad pixel is er altijd, ook bij hogere snelheden.
    Groetjes
    Rudy

    Comment


    • #3
      Ik heb net naar de Canon helpdesk gebeld en deze zei dat het niet echt normaal was op ISO 50 en 1sec , dus even naar Grobet in A'pen vanmiddag

      Comment


      • #4
        Als je die test doet met een camera die al een tijdje aan staat, krijg je heel wat meer hot pixels. Bij de G2 kan je zelfs heel goed voelen dat hij warm wordt aan de achterkant waar de CCD zit.
        Daarom zou ik aanraden de test nog eens uit te voeren nadat de camera een tijdje stil heeft gestaan. Vergelijk ook het resultaat eens met een foto op 1,3sec waarbij de noise reduction wordt geactiveerd.

        mvg,
        Bob
        [ http://photos.explore.be/ ]
        mvg,
        Bob

        Comment


        • #5
          Test uitgevoerd vanmorgen toen de camera nog zeer koud stond (+- 10C) en op verschillende settings inderdaad op 1.3sec niets van die hot pixels.
          1 van hen is zelfs zichtbaar op de LCD display.

          Comment


          • #6
            Ik ben de camera ondertussen gaan omruilen bij Grobet in Antwerpen waar ik hem gekocht had. Zeer vriendelijke en hulpvolle bediening, een aanrader dus!!!!
            Resultaat, net een test gedaan en absoluut geen dode pixels meer op ISO 50.
            En we gaan weer vol plezier foto's maken.
            THX voor de replys

            Comment


            • #7
              Ik zou het toestel juist testen als het warm staat of ben je van plan om de camera enkel te gebruiken in de winter?
              Hot pixels zoeken heeft niet veel zin :dat is eerder een keuze die je moet doen bij de aanschaf van een camera:het ene merk en/of type is er mee geboren of niet.In dat opzicht heb je goed gekocht met je noise reduction in de camera.
              Wat wel belangrijk is om te testen zijn dode pixels:een effen vlak(grijskaart ,blad papier ,liefst kleurloos)fotograferen maar lieft onscherp als je de scherpstelling kan manueel doen of de AF afzetten.
              In fotoshop of gelijkaardig het contrast wat opdrijven ev.opscherpen en bekijken op min 100%.
              Ik heb nog nooit een toestel getest dat er geen heeft dus aan U om te oordelen waar en hoeveel en op welke plaats,of het erg genoeg is om het toestel in te ruilen maar bedenk wel:je weet nooit wat je in de plaats krijgt.
              Jean-Luc

              Jean-Luc

              http://pbase.com/jle56/

              Comment


              • #8
                Rudy, er bestaan wel grenzen aan het hot pixel fenomeen, dat je er en paar hebt vanaf 2 seconden is inderdaad normaal maar als je al hot pixels kan zien op 0.5 sec. dan is dat toch buiten tolerantie...

                groeten,
                Wim

                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                Comment


                • #9
                  Tja, maar ik denk dat het een fenomeen is dat in toenemende mate zal de kop opsteken, vroeger hoorde je nauwelijks iets hierover, maar nu , hoe meer pixels, hoe meer hot pixels. Maar, zoals je zegt, op 0.5 seconde al zichtbaar is wel beetje rap. De ene ccd is er al wat gevoeliger voor dan de andere, zal wel beetje van, merk/kwaliteit afhangen ook.
                  Groetjes
                  Rudy

                  Comment


                  • #10
                    Zowat alle CCD's komen van Sony maar ik weet niet hoe Sony z'n kwaliteitscontrole uitvoert... ik denk dat CCD's zoals processoren worden gemaakt dus je zal altijd wel de betere exemplaren in het midden van de wafer hebben en de slechtere langs de buitenkant, meer zullen ze niet selecteren denk ik...

                    groeten,
                    Wim

                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • #11
                      Nou Luc,
                      wat zei ik je vanochtend?
                      geweldig he die digital camera's, als ze werken ; )


                      Regards,

                      Ronald Konings
                      Met vriendelijke groeten,
                      Ronald
                      www.konings.biz

                      Comment

                      Working...
                      X